Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Głośne wspomaganie, pompa wspomagania
Autor Wiadomość
Łukasz0 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 LPG '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 40
Skąd: Błonie
Wysłany: 07-01-2012, 19:30   

Zaglądałem do zbiorniczka wyrównawczego przy włączonym silniku podczas skręcania kierownicą i nie było widać nic niepokojącego. Nie ma żadnego spieniania sie płynu ani bąbelków powietrza. Opiłków jako takich też nie widać. Może to być zwykłe zużycie sie pompki?
_________________
-Życie jest jak wielki żelazny most!
-Dlaczego?!
-Nie wiem!
:D
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-01-2012, 19:35   

Opiłki będą widoczne po potraktowaniu zbiorniczka magnesem, pod warunkiem, że jest to stalowy opiłek a nie aluminiowy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ThRIAU 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 98/2,5/V6/Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: Wieldządz
Wysłany: 13-01-2012, 08:15   

Jakiś czas temu poruszyłem w tym temacie problem piszczenia, wręcz chrebotania w pompie wspomagania. Nasłuch jednoznacznie wskazywał, że pisk dochodzi z pompy, a jego metaliczne brzmienie wskazywało na łożysko. Poradziliście mi wymianę płynu do której zabierając się jeszcze raz posłuchałem tego dźwięku i stwierdziłem, że wymiana płynu tu nic nie da.
Dlaczego o tym piszę?
Dlatego, że to nie była pompa wspomagania, mimo iż piski dochodziły właśnie z niej i to bardzo wyraźnie!! :P . Ale to tylko złudzenie, ale za to jakie realistyczne :P Mechanik zwrócił uwagę iż nigdy nie słyszał aby pompa układu wspomagania tak naparzała. Nie zwróciłem uwagi na fakt iż praca układu wspomagania nie uległa pogorszeniu, ale czy musiało by się tak stać gdyby np.: kończyło się łożysko w pompie?
Okazało się, że skończyło się łożysko w pompie/agregacie klimy!
Na jego zewnętrznej szli widnieje rysa ( która w środkowej części jest ledwo zauważalnym pęknięciem) ciągnąca się przez dwie 2/3 średnicy szali zewnętrznej.
Morał:
Samo nasłuchiwanie pompy wspomagania jest kiepską formą diagnozy, może być tak jak u mnie, że to całkiem coś innego! A podkreślę jeszcze raz pisk wyraźnie dochodził z góry silnika, nadstawione ucho nie zostawiało żadnych wątpliwości, że to pompa ukł. wspomagania. :doubt: cóż pozostaje mi tylko chyba laryngolog :badgrin:

PS:
Oznaczenie łożyska w pompie klimy dla 2.5 V6 to: ACB35500020, mam nadzieję, że nit nie będzie potrzebował :P
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 16-04-2012, 09:05   

davyjohn napisał/a:
Ja robiłem w marcu regenerację pompy w Koszalinie u Mazura - za usługę wymiany (łącznie z płynami) doliczył 100,-


i jak wrażenia z naprawy bo dość dużo szukałem i MAZUR nie ma najlepszej opinii. czeka mnie niebawem regeneracja przekładni kierowniczej a nie chciałbym zapłacić i mieć dalej problem.

Znalazłem też http://lauber.pl/ dają podobno 24 mc gwarancji

bo do łodzi troszkę daleko :)

i jeszcze jedna kwestia czy nie warto kupić używanej ? tak się zastanawiam.

http://allegro.pl/mitsubi...2218932752.html

[ Dodano: 27-04-2012, 11:02 ]
Yang75 napisał/a:
Cytat:
Ile tego Dexrona III wchodzi w układ wspomagania do EA2A??


0,9 litra


czy ta sama pojemność płynu jest w EA5W ?

[ Dodano: 06-07-2012, 11:40 ]
Kilka spostrzeżeń po uporaniu się z piszczącym wspomaganiem:

przy poruszaniu kierownicą, dąło się czasami słyszeć jakby popiskiwanie, później przy ostrym skręcie piszczenie jakby z maglownicy.

Odessałem płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, zalałem płynem , ponownie zalałem, odpowietrzyłem (kręcąc kołami w jedną i w drugą do oporu i przytrzymując), ponownie odessałem ok 300 ml, w płynie znajdowało się trochę farfocli, zalałem PRESTON z uszczelniaczem, płyn do wspomagania. Wszystkie usterki ustały, minął już ponad miesiąc od zabiegu i zrobiłem ok 3 tysiące.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-10-2012, 08:55   

Wziąłem się za tłumaczenie przy pomocy tłumacza Google działu w manualu o odpowietrzaniu układu wspomagania. Strona 37A-10, rozdział „Bleeding”. I ku mojemu zdziwieniu wyczytałem, ze NIE WOLNO URUCHAMIAĆ SILNIKA PODCZAS ODPOWIETRZANIA, GDYŻ POMPA TŁOCZY DO UKŁADU BĄBLE POWIETRZA CO POWODUJE NIEPRAWIDŁOWE DZIAŁANIE WSPOMAGANIA, HAŁAS I SZWANKOWANIE ZAWORU PRZEPŁYWU! O zapowietrzonym układzie wspomagania świadczy bulgotanie płynu w zbiorniczku wspomagania, co u mnie występuje (i nie tylko u mnie z tego co wiem). Cały czas mam problem z ciężko działającym wspomaganiem i jakimś uczeniem w okolicach maksymalnego skrętu. Mam tylko wątpliwości co do pkt 5 instrukcji odpowietrzania, a mianowicie czy mam rację, że należy odłączyć przewody WN od świec (w moim przypadku odłączyłbym przewody od cewek WN)?
Prawidłowe odpowietrzanie powinno wyglądać tak:
1. Unosimy oba przednie koła,
2. Uzupełniamy płyn w zbiorniczku do pozycji MAX.
3. Przekręcamy ręcznie kółkiem pompy wspomagania (to w przypadku gdy właśnie wymieniliśmy płyn w układzie),
4. Kręcimy kierownicą 5-6 razy do maksymalnego skrętu w prawo i w lewo,
5. Odłączamy w/w przewody WN lub kable od cewek WN,
6. Kręcimy kierownicą 5-6 razy do maksymalnego skrętu jednocześnie „strzelając” z rozrusznika (pewnie po to, aby pompa przetłaczała płyn w układzie), jednak nie dłużej niż 15-20 sekund,
7. Podłączamy przewody WN do świec lub kable do cewek,
8. Odpalamy silnik i kręcimy kierownicą do maksymalnych położeń w prawo i w lewo obserwując zmiany poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym (poziom musi się zawierać pomiędzy MIN a MAX),
9. Jeśli bulgocze w zbiorniczku świadczy to o zapowietrzonym układzie i układ nie będzie działał prawidłowo, należy jeszcze raz odpowietrzyć,

Dobrze to przetłumaczyłem? I z ciekawości gdzie znajduje się zawór przepływu? W pompie wspomagania czy w maglownicy czy jeszcze gdzie indziej? W sobotę działam…
Ostatnio zmieniony przez Hugo 05-10-2012, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-10-2012, 09:13   

Hugo, przewody WN zdejmujemy by nie uruchomić silnika - by pompa pracowała przez chwilę na niskich obrotach.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-10-2012, 09:45   

polaff napisał/a:
Hugo, przewody WN zdejmujemy by nie uruchomić silnika - by pompa pracowała przez chwilę na niskich obrotach
No wiem, tak napisałem wyżej. A resztę chyba dobrze skumałem, co?
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-10-2012, 09:59   

Hugo napisał/a:
resztę chyba dobrze skumałem
wydaje mi się, że tak,
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 18-10-2014, 21:03   

Czy pompę o numerze MR333800 można zastąpić MR403335, bo moja jest do wymiany, mam drugą, ale jak się dziś okazało jest inna. Zbyt pochopnie ją kupiłem :/ Da się coś z tym zrobić czy nie ma szans? Rzeźbił ktoś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.