 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Głośne wspomaganie, pompa wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz0
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 LPG '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 40 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 07-01-2012, 19:30
|
|
|
Zaglądałem do zbiorniczka wyrównawczego przy włączonym silniku podczas skręcania kierownicą i nie było widać nic niepokojącego. Nie ma żadnego spieniania sie płynu ani bąbelków powietrza. Opiłków jako takich też nie widać. Może to być zwykłe zużycie sie pompki? |
_________________ -Życie jest jak wielki żelazny most!
-Dlaczego?!
-Nie wiem!
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2012, 19:35
|
|
|
Opiłki będą widoczne po potraktowaniu zbiorniczka magnesem, pod warunkiem, że jest to stalowy opiłek a nie aluminiowy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ThRIAU
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98/2,5/V6/Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 16 Skąd: Wieldządz
|
Wysłany: 13-01-2012, 08:15
|
|
|
Jakiś czas temu poruszyłem w tym temacie problem piszczenia, wręcz chrebotania w pompie wspomagania. Nasłuch jednoznacznie wskazywał, że pisk dochodzi z pompy, a jego metaliczne brzmienie wskazywało na łożysko. Poradziliście mi wymianę płynu do której zabierając się jeszcze raz posłuchałem tego dźwięku i stwierdziłem, że wymiana płynu tu nic nie da.
Dlaczego o tym piszę?
Dlatego, że to nie była pompa wspomagania, mimo iż piski dochodziły właśnie z niej i to bardzo wyraźnie!! . Ale to tylko złudzenie, ale za to jakie realistyczne Mechanik zwrócił uwagę iż nigdy nie słyszał aby pompa układu wspomagania tak naparzała. Nie zwróciłem uwagi na fakt iż praca układu wspomagania nie uległa pogorszeniu, ale czy musiało by się tak stać gdyby np.: kończyło się łożysko w pompie?
Okazało się, że skończyło się łożysko w pompie/agregacie klimy!
Na jego zewnętrznej szli widnieje rysa ( która w środkowej części jest ledwo zauważalnym pęknięciem) ciągnąca się przez dwie 2/3 średnicy szali zewnętrznej.
Morał:
Samo nasłuchiwanie pompy wspomagania jest kiepską formą diagnozy, może być tak jak u mnie, że to całkiem coś innego! A podkreślę jeszcze raz pisk wyraźnie dochodził z góry silnika, nadstawione ucho nie zostawiało żadnych wątpliwości, że to pompa ukł. wspomagania. cóż pozostaje mi tylko chyba laryngolog
PS:
Oznaczenie łożyska w pompie klimy dla 2.5 V6 to: ACB35500020, mam nadzieję, że nit nie będzie potrzebował |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16-04-2012, 09:05
|
|
|
davyjohn napisał/a: | Ja robiłem w marcu regenerację pompy w Koszalinie u Mazura - za usługę wymiany (łącznie z płynami) doliczył 100,- |
i jak wrażenia z naprawy bo dość dużo szukałem i MAZUR nie ma najlepszej opinii. czeka mnie niebawem regeneracja przekładni kierowniczej a nie chciałbym zapłacić i mieć dalej problem.
Znalazłem też http://lauber.pl/ dają podobno 24 mc gwarancji
bo do łodzi troszkę daleko
i jeszcze jedna kwestia czy nie warto kupić używanej ? tak się zastanawiam.
http://allegro.pl/mitsubi...2218932752.html
[ Dodano: 27-04-2012, 11:02 ]
Yang75 napisał/a: | Cytat:
Ile tego Dexrona III wchodzi w układ wspomagania do EA2A??
0,9 litra |
czy ta sama pojemność płynu jest w EA5W ?
[ Dodano: 06-07-2012, 11:40 ]
Kilka spostrzeżeń po uporaniu się z piszczącym wspomaganiem:
przy poruszaniu kierownicą, dąło się czasami słyszeć jakby popiskiwanie, później przy ostrym skręcie piszczenie jakby z maglownicy.
Odessałem płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, zalałem płynem , ponownie zalałem, odpowietrzyłem (kręcąc kołami w jedną i w drugą do oporu i przytrzymując), ponownie odessałem ok 300 ml, w płynie znajdowało się trochę farfocli, zalałem PRESTON z uszczelniaczem, płyn do wspomagania. Wszystkie usterki ustały, minął już ponad miesiąc od zabiegu i zrobiłem ok 3 tysiące. |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-10-2012, 08:55
|
|
|
Wziąłem się za tłumaczenie przy pomocy tłumacza Google działu w manualu o odpowietrzaniu układu wspomagania. Strona 37A-10, rozdział „Bleeding”. I ku mojemu zdziwieniu wyczytałem, ze NIE WOLNO URUCHAMIAĆ SILNIKA PODCZAS ODPOWIETRZANIA, GDYŻ POMPA TŁOCZY DO UKŁADU BĄBLE POWIETRZA CO POWODUJE NIEPRAWIDŁOWE DZIAŁANIE WSPOMAGANIA, HAŁAS I SZWANKOWANIE ZAWORU PRZEPŁYWU! O zapowietrzonym układzie wspomagania świadczy bulgotanie płynu w zbiorniczku wspomagania, co u mnie występuje (i nie tylko u mnie z tego co wiem). Cały czas mam problem z ciężko działającym wspomaganiem i jakimś uczeniem w okolicach maksymalnego skrętu. Mam tylko wątpliwości co do pkt 5 instrukcji odpowietrzania, a mianowicie czy mam rację, że należy odłączyć przewody WN od świec (w moim przypadku odłączyłbym przewody od cewek WN)?
Prawidłowe odpowietrzanie powinno wyglądać tak:
1. Unosimy oba przednie koła,
2. Uzupełniamy płyn w zbiorniczku do pozycji MAX.
3. Przekręcamy ręcznie kółkiem pompy wspomagania (to w przypadku gdy właśnie wymieniliśmy płyn w układzie),
4. Kręcimy kierownicą 5-6 razy do maksymalnego skrętu w prawo i w lewo,
5. Odłączamy w/w przewody WN lub kable od cewek WN,
6. Kręcimy kierownicą 5-6 razy do maksymalnego skrętu jednocześnie „strzelając” z rozrusznika (pewnie po to, aby pompa przetłaczała płyn w układzie), jednak nie dłużej niż 15-20 sekund,
7. Podłączamy przewody WN do świec lub kable do cewek,
8. Odpalamy silnik i kręcimy kierownicą do maksymalnych położeń w prawo i w lewo obserwując zmiany poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym (poziom musi się zawierać pomiędzy MIN a MAX),
9. Jeśli bulgocze w zbiorniczku świadczy to o zapowietrzonym układzie i układ nie będzie działał prawidłowo, należy jeszcze raz odpowietrzyć,
Dobrze to przetłumaczyłem? I z ciekawości gdzie znajduje się zawór przepływu? W pompie wspomagania czy w maglownicy czy jeszcze gdzie indziej? W sobotę działam… |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 05-10-2012, 10:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-10-2012, 09:13
|
|
|
Hugo, przewody WN zdejmujemy by nie uruchomić silnika - by pompa pracowała przez chwilę na niskich obrotach. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-10-2012, 09:45
|
|
|
polaff napisał/a: | Hugo, przewody WN zdejmujemy by nie uruchomić silnika - by pompa pracowała przez chwilę na niskich obrotach | No wiem, tak napisałem wyżej. A resztę chyba dobrze skumałem, co? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-10-2012, 09:59
|
|
|
Hugo napisał/a: | resztę chyba dobrze skumałem | wydaje mi się, że tak, |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 18-10-2014, 21:03
|
|
|
Czy pompę o numerze MR333800 można zastąpić MR403335, bo moja jest do wymiany, mam drugą, ale jak się dziś okazało jest inna. Zbyt pochopnie ją kupiłem :/ Da się coś z tym zrobić czy nie ma szans? Rzeźbił ktoś? |
|
|
|
 |
|
|