[EA5A/W 2.5] Długie odpalanie na zimnym silniku + kontrolki |
Autor |
Wiadomość |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 13-10-2012, 16:17
|
|
|
Mam podobny problem z długim odpalaniem na zimnym silniku. Auto muszę kręcić z 3 sec zanim odpali niezależnie czy zimno czy ciepło po dłuższym postoju tak się dzieje przy czym szarpało i silnik nierówno chodził. Wymieniłem filtr paliwa i świece na denso platynowe zalecane przez producenta PK.. dalej nr nie pamiętam. Szarpanie ustało ale nadal muszę długo kręcić, stare świece miały czarny nalot co by wskazywało na za dużą dawkę paliwa.. gdzie szukać przyczyny? pompka paliwa czy może coś innego ?
[ Dodano: 13-10-2012, 16:52 ]
Dodam jeszcze że na przeglądzie emisja spalin była znacznie powyżej normy.. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-10-2012, 19:59
|
|
|
Skoro przelewa ci paliwem, to albo ecu ustawia ci za bogatą mieszankę (wszystkie świece z tym samym nalotem), albo wtryskiwacze się już zużyły (niektóre świece w normie). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 13-10-2012, 20:55
|
|
|
Wszystkie świece z takim samym nalotem, czyli trzeba jechać na komputer ? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-10-2012, 07:50
|
|
|
Niekoniecznie.
Ecu tylko steruje doborem mieszanki, a u ciebie jest ewidentnie za bogato.
Teraz trzeba znaleść przyczynę tego.
To oznacza, ze
- albo ecu dostaje błędne dane z: lambdy, przepływki, czujnika położenia wałków rozrządu,
- albo gdzieś w dolocie jest kucha,
- albo układ zasilania paliwem do sprawdzenia. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 14-10-2012, 12:02
|
|
|
Błędy z lambdy, przepływki i reszty czujników da się odczytać z kompa? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-10-2012, 14:16
|
|
|
tnalag napisał/a: | Błędy z lambdy, przepływki i reszty czujników da się odczytać z kompa? |
Tak. |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 14-10-2012, 18:20
|
|
|
Zwiększone spalanie by raczej wskazywało na sonde lambda bo prawie 14 l na 100 co prawda na krótkich odcinkach 2 - 3km i gaszony silnik, ale to i tak za dużo mi się wydaje. Sonda lambda może mieć coś wspólnego z długim odpalaniem na zimnym ? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-10-2012, 19:15
|
|
|
Czujnik temp. silnika ( ten co odpowiada za ssanie ) do sprawdzenia miernikiem , wartosci podane w manualu. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-10-2012, 19:18
|
|
|
tnalag napisał/a: | Sonda lambda może mieć coś wspólnego z długim odpalaniem na zimnym ? |
Nie |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 15-10-2012, 13:24
|
|
|
deejay czyli czujnik temp. silnika przekłamuje i za długo chodzi na ssaniu ? Mogłoby się zgadzać bo jak jadę gdzieś dalej powiedzmy z 50 km to przez pierwsze 15-20 km skazówka od paliwa opada w oczach potem się wszystko normuje.. Przeczytałem gdzieś że czarny nagar na świecach może być spowodowana jazdami na krótkich odcinkach bo się nie dogrzewają i stąd ten nalot
[ Dodano: 15-10-2012, 13:24 ]
*wskazówka |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-10-2012, 21:25
|
|
|
tnalag napisał/a: | deejay czyli czujnik temp. silnika przekłamuje i za długo chodzi na ssaniu |
Chodzi o to ze gdy juz sie zagrzeje to błedne info z czujnika daje sygnał do ECE ze dalej widzi "go" zimnym i zalewa paliwem jak jest ciepły , czyli podaje dawke jak na ssaniu. |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 16-10-2012, 12:21
|
|
|
Dread87 spalanie podwyższone zauważalne na krótkich trasach, na dłuższych tak jak pisałem przez pierwsze kilkanaście km wir w baku się robi a potem normalnie na trasie w granicach 7, a miasto 10. W weekend pojadę na kompa do kolesia i zobaczymy co się dzieje..
[ Dodano: 16-10-2012, 12:27 ]
Zapomniałem dodać, że obroty po odpaleniu ok 1100 ale potem spadają do 850-900 rpm czyli w normie ? czyli to jednak nie byłaby wina ssania |
|
|
|
 |
|