Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Długie odpalanie na zimnym silniku + kontrolki
Autor Wiadomość
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 13-10-2012, 16:17   

Mam podobny problem z długim odpalaniem na zimnym silniku. Auto muszę kręcić z 3 sec zanim odpali niezależnie czy zimno czy ciepło po dłuższym postoju tak się dzieje przy czym szarpało i silnik nierówno chodził. Wymieniłem filtr paliwa i świece na denso platynowe zalecane przez producenta PK.. dalej nr nie pamiętam. Szarpanie ustało ale nadal muszę długo kręcić, stare świece miały czarny nalot co by wskazywało na za dużą dawkę paliwa.. gdzie szukać przyczyny? pompka paliwa czy może coś innego ?

[ Dodano: 13-10-2012, 16:52 ]
Dodam jeszcze że na przeglądzie emisja spalin była znacznie powyżej normy..
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-10-2012, 19:59   

Skoro przelewa ci paliwem, to albo ecu ustawia ci za bogatą mieszankę (wszystkie świece z tym samym nalotem), albo wtryskiwacze się już zużyły (niektóre świece w normie).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 13-10-2012, 20:55   

Wszystkie świece z takim samym nalotem, czyli trzeba jechać na komputer ?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-10-2012, 07:50   

Niekoniecznie.
Ecu tylko steruje doborem mieszanki, a u ciebie jest ewidentnie za bogato.
Teraz trzeba znaleść przyczynę tego.
To oznacza, ze
- albo ecu dostaje błędne dane z: lambdy, przepływki, czujnika położenia wałków rozrządu,
- albo gdzieś w dolocie jest kucha,
- albo układ zasilania paliwem do sprawdzenia.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 14-10-2012, 12:02   

Błędy z lambdy, przepływki i reszty czujników da się odczytać z kompa?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-10-2012, 14:16   

tnalag napisał/a:
Błędy z lambdy, przepływki i reszty czujników da się odczytać z kompa?


Tak.
 
 
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 14-10-2012, 18:20   

Zwiększone spalanie by raczej wskazywało na sonde lambda bo prawie 14 l na 100 co prawda na krótkich odcinkach 2 - 3km i gaszony silnik, ale to i tak za dużo mi się wydaje. Sonda lambda może mieć coś wspólnego z długim odpalaniem na zimnym ?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-10-2012, 19:15   

Czujnik temp. silnika ( ten co odpowiada za ssanie ) do sprawdzenia miernikiem , wartosci podane w manualu.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-10-2012, 19:18   

tnalag napisał/a:
Sonda lambda może mieć coś wspólnego z długim odpalaniem na zimnym ?

Nie
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 15-10-2012, 13:24   

deejay czyli czujnik temp. silnika przekłamuje i za długo chodzi na ssaniu ? Mogłoby się zgadzać bo jak jadę gdzieś dalej powiedzmy z 50 km to przez pierwsze 15-20 km skazówka od paliwa opada w oczach potem się wszystko normuje.. Przeczytałem gdzieś że czarny nagar na świecach może być spowodowana jazdami na krótkich odcinkach bo się nie dogrzewają i stąd ten nalot

[ Dodano: 15-10-2012, 13:24 ]
*wskazówka
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 15-10-2012, 21:00   

tnalag, u mnie tez zauwazylem szybkie opadanie wskazowni a pozniej normowanie sie, zauwazyles wieksze spalanie?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-10-2012, 21:25   

tnalag napisał/a:
deejay czyli czujnik temp. silnika przekłamuje i za długo chodzi na ssaniu


Chodzi o to ze gdy juz sie zagrzeje to błedne info z czujnika daje sygnał do ECE ze dalej widzi "go" zimnym i zalewa paliwem jak jest ciepły , czyli podaje dawke jak na ssaniu.
 
 
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 16-10-2012, 12:21   

Dread87 spalanie podwyższone zauważalne na krótkich trasach, na dłuższych tak jak pisałem przez pierwsze kilkanaście km wir w baku się robi a potem normalnie na trasie w granicach 7, a miasto 10. W weekend pojadę na kompa do kolesia i zobaczymy co się dzieje..

[ Dodano: 16-10-2012, 12:27 ]
Zapomniałem dodać, że obroty po odpaleniu ok 1100 ale potem spadają do 850-900 rpm czyli w normie ? czyli to jednak nie byłaby wina ssania
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.