[EAxA] Przeróbka lamp tylnych w sedanie |
Autor |
Wiadomość |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 20-11-2012, 02:09 [EAxA] Przeróbka lamp tylnych w sedanie
|
|
|
Witam.
Szczerze mówiąc od kupna auta nie sprawdzałem jak świecą tylne lampy Dopiero dziś mnie to zaciekawiło. Poprosiłem znajomego aby nacisnął pedał hamulca, będąc pewnym że przy "hamowaniu" doświetlany jest środek lampy. I co? ku memu zaskoczeniu zobaczyłem, że jedynie światło postojowe (oczywiste) świeci mocniej.
Jakoś tak mi nie pasuje, dziwnie wygląda ta lampa jak świeci się w niej tylko taki mały prostokącik, że wykorzystana jest tak mała powierzchnia lampy
Od razu popędziłem do domu i zacząłem szperać po forum w poszukiwaniu jakiegoś tematu o przeróbce lamp / dodaniu żarówki.
Udało mi się znaleźć taki sam temat ale o LAMPACH Z KOMBI , także postanowiłem nie podpinać się do tematu i założyć taki sam dla sedana.
Przejdźmy do sedna sprawy. Czy ktoś może przerabiał lampy i może się podzielić doświadczeniami i efektami pracy ?
Nie mam zielonego pojęcia jak wygląda klosz lampy od wewnątrz. Nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia a i nie mogę wymontować własnych lamp ponieważ auto jest w ciągłym użytku.
Może uda mi się załatwić rozwaloną lampę, to wtedy pobawiłbym się z ledami żeby zobaczyć jak to wygląda, jak świeci, jak rozprasza światło itd.
Mi osobiście bardzo podobają się tylne lampy w A4. Domyślam się że takiego samego efektu w naszych lampach nie ma możliwości uzyskać ponieważ w audi każda dioda ma własny odbłyśnik jeśli się nie mylę. No ale może uzyskałby zbliżony efekt, montując diody bezpośrednio przy kloszu ?
No i tu nasuwa się pytanie: jaki rodzaj diód zastosować dla najlepszego efektu i o jakiej barwie światła ? Może ktoś wie a jak nie to wybadam sprawę osobiście, gdy dorwę jakąś lampę
Ciekawi mnie też czy lampy, w których użyto diód led mają inne oznaczenia homologacyjne ?
Mistrzem VT nie jestem, ale zamieszczam fotke z kilkoma propozycjami z mojej strony:
Mile widziane opinie, własne pomysły, propozycje kształtu jak i rozwiązania technicznego zagadnienia. Mam nadzieję, że temat zaciekawi parę osób i dyskusja się rozwinie
Póty co, dobranoc. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-11-2012, 08:25
|
|
|
Wydaje mi sie, ze z tymi odblysnikami w audi to sciema:D
Co do koloru diod i ich mocy - hmm, na pewno nie trzeba kupowac czerwonych, bo klosz nada barwe. Osobiscie uzylbym zimnej bieli, led np superflux. na kierunkowskazy oczywiscie pomaranczowe;)
Ogolnie rzecz biorac, ja bym tak nie zrobil;P Przynajmniej nie z takim efektem (bez obrazy) jak na Twoich projektach:) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 20-11-2012, 10:01
|
|
|
Obawiam się, że zimna biel mogłaby zaowocować bardzo jasnym czerwonym, podchodzącym pod różowy na zewnątrz lampy.
Czemu super fluxa ? Dość ciężko dorwać płaskie i mają mniej lumenów od SMD5050 (jeśli się nie mylę).
Ja kierunkowskazu bym nie ruszał, chodzi mi raczej tylko o zwiększenie powierzchni światła postojowego.
Co do moich projektów to wiadomo, że nie wygląda to jakoś max realistycznie, zatem należy brać sporą poprawkę na te zdjęcia.
Dread87, jak masz jakieś ciekawe pomysły to podrzuć w wolnej chwili, z miłą chęcią rzucę okiem |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20-11-2012, 12:42
|
|
|
Ciekawą propozycję ma w swojej ofercie firma DEPO. Otóż poprzedni właściciel w moim galu miał jedną oryginalną lampę a drugą właśnie DEPO. Po zakupie, jechaliśmy na dwa auta, na stacji benzynowej Ojciec mówi że ta DEPO znacznie lepiej wygląda, otóż świeci cała płaszczyzna światła postojowego łącznie z tym pod odblaskiem. Długo się nie zastanawiałem, kupiłem drugą lampę DEPO i znowu zaskoczenie, jedna DEPO różni się od drugiej - ta nówka posiada migacz oraz cofanie typu clear bez charakterystycznych czerwonych pasków oryginału.
Tutaj macie porównanie
z paskami:
http://allegro.pl/mitsubi...2749260314.html
bez pasków:
http://allegro.pl/mitsubi...2761832405.html
ostatecznie dokupiłem jedną jeszcze bez pasków i jest gites. Co do jakości wyglądają dobrze spasowanie: dobry +
Tak też teraz ma do sprzedania jedną DEPO z paskami lewą za okazyjną kwotę 80 zł |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-11-2012, 12:50
|
|
|
Ja wstawiłem oprawki z żarówkami W5W obok żarówek od przeciwmgielnych. Miejsca jest sporo i nie było problemu. Niestety wyglądało to trochę śmiesznie, bo pomiędzy nimi był nieoświetlony odblask, w który nie szłoby wstawić żarówki, bo nie ma miejsca (zbyt płasko). Gdzieś na kompie w domu mam fotę jak to wyglądało, jak nie zapomne to wieczorem wrzucę. |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 20-11-2012, 14:52
|
|
|
Hugo napisał/a: | Niestety wyglądało to trochę śmiesznie, bo pomiędzy nimi był nieoświetlony odblask, w który nie szłoby wstawić żarówki, bo nie ma miejsca (zbyt płasko). | A jesteś w stanie określić ile tam jest miejsca ? bo właśnie oświetlenie tego odblasku wydaje mi się najsensowniejszym rozwiązaniem, tak żeby to jakoś wyglądało. Jeśli jest tam choćby 2 mm luzu to smd5050 ma 1,5 mm grubości. Ewentualnie przy większej przestrzeni można by się pokusić o diody creed o dużo większej jasności. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 20-11-2012, 15:04
|
|
|
Jokusan, też miałem taki pomysł jak Ty i niedawno nawet dyskutowaliśmy na ten temat z Owczarem, bo jemu też przeszkadzała zbyt mała powierzchnia światła pozycyjnego.
Ja u siebie rozwiązałem to inaczej: w przeciwmgielnym (żarówka jednowłóknowa)dałem oprawkę na żarówkę dwuwłóknową taką jak w pozycyjnym/stop, teraz mam 4 światła pozycyjne z tyłu (po dwa w każdej lampie) i mi się to podoba |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-11-2012, 15:32
|
|
|
Ja nawet się zabrałem za rozbieranie tylnych lamp i miałem zamawiać diody. Ale generalnie nie da się tego rozkleić. Nawet po mocnym nagrzaniu w piekarniku. Klej jest tak silny, że pęka klosz, obudowa, a rozklejanie nie idzie. Tak więc na oryginałach nie da się wiele zawojować. Patent z dwoma oprawkami na dwa włókna miał też gośc od którego kupowałem tylny pas, ale ta niedoświetlona przestrzeń po środku słabo wyglądała...
Jedyny sposób według mnie to wycięcie korpusu nożem na gorąco a potem jego sklejenie, ale szczelność ucierpi więc mija się to z celem... |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 20-11-2012, 15:52
|
|
|
Owczar napisał/a: | ale ta niedoświetlona przestrzeń po środku słabo wyglądała... | wygląda jak w starym Lexusie IS
mi się podoba |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-11-2012, 16:30
|
|
|
Zawsze sobie możecie zrobić podwójne okrągłe stopy w lampie (tak jak mam w vr4)
Wygląda nawet bardzo ok. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-11-2012, 19:55
|
|
|
Jokusan napisał/a: | jest tam choćby 2 mm luzu | Tyle jest napewno. Ja pisałem myśląc o zwykłej żarówce W5W.
Pozycyjne kiedyś u mnie:
Na żywo tej różnicy w odcieniach nie było widać. |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22-11-2012, 12:37
|
|
|
Hugo, nie wygląda to źle nawet. To są lampy przed-liftowe ? A i jeszcze takie pytanie: jak udało Ci się otworzyć lampy ? Bo widzę, że Owczar miał z tym problem i nie udało Mu się
sveno, swinks_UK, mogę Was prosić o zdjęcia (najlepiej wieczorową porą) waszych tylnych lamp ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-11-2012, 12:58
|
|
|
Jokusan napisał/a: | To są lampy przed-liftowe ? | Tak. Jokusan napisał/a: | A i jeszcze takie pytanie: jak udało Ci się otworzyć lampy ? | Nie udało sie, bo nie próbowałem nawet. Wiertlo 12 mm i jazda poprzez obudowę lampy i odbłyśnik do wnętrza lampy. Następnie przyklejenie oprawki do odbłyśnika i zaklejenie otworu w obudowie silikonem. Było szczelnie. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-11-2012, 13:10
|
|
|
Jokusan napisał/a: | Bo widzę, że Owczar miał z tym problem i nie udało Mu się |
Próbowałem jeszcze raz. Tym razem ciąłem nożem na gorąco. Generalnie szlak mnie trafiał i zostawiłem. Taka rzeźba nie wchodzi w grę. A na koniec doszedłem do jeszcze jednej konkluzji. Jak ktoś Ci wjedzie w tył i będzie kumaty to zapomnisz o odszkodowaniu. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-11-2012, 21:07
|
|
|
Owczar, chyba, że wiedzie tak mocno, ze nie zostanie z lampo zbyt wiele;) oby jednak nie:)
Hugo, Twoje lampy bardzo mi się podobają:) Jak głęboko mniej więcej trzeba wiercić? Niechciałbym uszkodzić klosza:/ Chyba się skusze na taką opcję jak Ty zrobiłeś:) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
|