Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Przeróbka lamp tylnych w sedanie
Autor Wiadomość
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-11-2012, 02:09   [EAxA] Przeróbka lamp tylnych w sedanie

Witam.
Szczerze mówiąc od kupna auta nie sprawdzałem jak świecą tylne lampy :roll: Dopiero dziś mnie to zaciekawiło. Poprosiłem znajomego aby nacisnął pedał hamulca, będąc pewnym że przy "hamowaniu" doświetlany jest środek lampy. I co? ku memu zaskoczeniu zobaczyłem, że jedynie światło postojowe (oczywiste) świeci mocniej.
Jakoś tak mi nie pasuje, dziwnie wygląda ta lampa jak świeci się w niej tylko taki mały prostokącik, że wykorzystana jest tak mała powierzchnia lampy :(
Od razu popędziłem do domu i zacząłem szperać po forum w poszukiwaniu jakiegoś tematu o przeróbce lamp / dodaniu żarówki.
Udało mi się znaleźć taki sam temat ale o LAMPACH Z KOMBI , także postanowiłem nie podpinać się do tematu i założyć taki sam dla sedana.

Przejdźmy do sedna sprawy. Czy ktoś może przerabiał lampy i może się podzielić doświadczeniami i efektami pracy ?
Nie mam zielonego pojęcia jak wygląda klosz lampy od wewnątrz. Nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia a i nie mogę wymontować własnych lamp ponieważ auto jest w ciągłym użytku.
Może uda mi się załatwić rozwaloną lampę, to wtedy pobawiłbym się z ledami żeby zobaczyć jak to wygląda, jak świeci, jak rozprasza światło itd.

Mi osobiście bardzo podobają się tylne lampy w A4. Domyślam się że takiego samego efektu w naszych lampach nie ma możliwości uzyskać ponieważ w audi każda dioda ma własny odbłyśnik jeśli się nie mylę. No ale może uzyskałby zbliżony efekt, montując diody bezpośrednio przy kloszu ?
No i tu nasuwa się pytanie: jaki rodzaj diód zastosować dla najlepszego efektu i o jakiej barwie światła ? Może ktoś wie a jak nie to wybadam sprawę osobiście, gdy dorwę jakąś lampę :)
Ciekawi mnie też czy lampy, w których użyto diód led mają inne oznaczenia homologacyjne ?

Mistrzem VT nie jestem, ale zamieszczam fotke z kilkoma propozycjami z mojej strony:


Mile widziane opinie, własne pomysły, propozycje kształtu jak i rozwiązania technicznego zagadnienia. Mam nadzieję, że temat zaciekawi parę osób i dyskusja się rozwinie :)
Póty co, dobranoc.
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-11-2012, 08:25   

Wydaje mi sie, ze z tymi odblysnikami w audi to sciema:D
Co do koloru diod i ich mocy - hmm, na pewno nie trzeba kupowac czerwonych, bo klosz nada barwe. Osobiscie uzylbym zimnej bieli, led np superflux. na kierunkowskazy oczywiscie pomaranczowe;)
Ogolnie rzecz biorac, ja bym tak nie zrobil;P Przynajmniej nie z takim efektem (bez obrazy) jak na Twoich projektach:)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-11-2012, 10:01   

Obawiam się, że zimna biel mogłaby zaowocować bardzo jasnym czerwonym, podchodzącym pod różowy na zewnątrz lampy.
Czemu super fluxa ? Dość ciężko dorwać płaskie i mają mniej lumenów od SMD5050 (jeśli się nie mylę).
Ja kierunkowskazu bym nie ruszał, chodzi mi raczej tylko o zwiększenie powierzchni światła postojowego.
Co do moich projektów to wiadomo, że nie wygląda to jakoś max realistycznie, zatem należy brać sporą poprawkę na te zdjęcia.
Dread87, jak masz jakieś ciekawe pomysły to podrzuć w wolnej chwili, z miłą chęcią rzucę okiem :)
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 20-11-2012, 12:42   

Ciekawą propozycję ma w swojej ofercie firma DEPO. Otóż poprzedni właściciel w moim galu miał jedną oryginalną lampę a drugą właśnie DEPO. Po zakupie, jechaliśmy na dwa auta, na stacji benzynowej Ojciec mówi że ta DEPO znacznie lepiej wygląda, otóż świeci cała płaszczyzna światła postojowego łącznie z tym pod odblaskiem. Długo się nie zastanawiałem, kupiłem drugą lampę DEPO i znowu zaskoczenie, jedna DEPO różni się od drugiej :axe: - ta nówka posiada migacz oraz cofanie typu clear bez charakterystycznych czerwonych pasków oryginału.
Tutaj macie porównanie
z paskami:
http://allegro.pl/mitsubi...2749260314.html
bez pasków:
http://allegro.pl/mitsubi...2761832405.html
ostatecznie dokupiłem jedną jeszcze bez pasków i jest gites. Co do jakości wyglądają dobrze spasowanie: dobry +

Tak też teraz ma do sprzedania jedną DEPO z paskami lewą za okazyjną kwotę 80 zł 8)
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-11-2012, 12:50   

Ja wstawiłem oprawki z żarówkami W5W obok żarówek od przeciwmgielnych. Miejsca jest sporo i nie było problemu. Niestety wyglądało to trochę śmiesznie, bo pomiędzy nimi był nieoświetlony odblask, w który nie szłoby wstawić żarówki, bo nie ma miejsca (zbyt płasko). Gdzieś na kompie w domu mam fotę jak to wyglądało, jak nie zapomne to wieczorem wrzucę.
 
 
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-11-2012, 14:52   

Hugo napisał/a:
Niestety wyglądało to trochę śmiesznie, bo pomiędzy nimi był nieoświetlony odblask, w który nie szłoby wstawić żarówki, bo nie ma miejsca (zbyt płasko).
A jesteś w stanie określić ile tam jest miejsca ? bo właśnie oświetlenie tego odblasku wydaje mi się najsensowniejszym rozwiązaniem, tak żeby to jakoś wyglądało. Jeśli jest tam choćby 2 mm luzu to smd5050 ma 1,5 mm grubości. Ewentualnie przy większej przestrzeni można by się pokusić o diody creed o dużo większej jasności.
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-11-2012, 15:04   

Jokusan, też miałem taki pomysł jak Ty i niedawno nawet dyskutowaliśmy na ten temat z Owczarem, bo jemu też przeszkadzała zbyt mała powierzchnia światła pozycyjnego.
Ja u siebie rozwiązałem to inaczej: w przeciwmgielnym (żarówka jednowłóknowa)dałem oprawkę na żarówkę dwuwłóknową taką jak w pozycyjnym/stop, teraz mam 4 światła pozycyjne z tyłu (po dwa w każdej lampie) i mi się to podoba :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-11-2012, 15:32   

Ja nawet się zabrałem za rozbieranie tylnych lamp i miałem zamawiać diody. Ale generalnie nie da się tego rozkleić. Nawet po mocnym nagrzaniu w piekarniku. Klej jest tak silny, że pęka klosz, obudowa, a rozklejanie nie idzie. Tak więc na oryginałach nie da się wiele zawojować. Patent z dwoma oprawkami na dwa włókna miał też gośc od którego kupowałem tylny pas, ale ta niedoświetlona przestrzeń po środku słabo wyglądała...

Jedyny sposób według mnie to wycięcie korpusu nożem na gorąco a potem jego sklejenie, ale szczelność ucierpi więc mija się to z celem...
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-11-2012, 15:52   

Owczar napisał/a:
ale ta niedoświetlona przestrzeń po środku słabo wyglądała...
wygląda jak w starym Lexusie IS :)
mi się podoba
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-11-2012, 16:30   

Zawsze sobie możecie zrobić podwójne okrągłe stopy w lampie (tak jak mam w vr4) :wink:
Wygląda nawet bardzo ok.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-11-2012, 19:55   

Jokusan napisał/a:
jest tam choćby 2 mm luzu
Tyle jest napewno. Ja pisałem myśląc o zwykłej żarówce W5W.
Pozycyjne kiedyś u mnie:


Na żywo tej różnicy w odcieniach nie było widać.
 
 
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-11-2012, 12:37   

Hugo, nie wygląda to źle nawet. To są lampy przed-liftowe ? A i jeszcze takie pytanie: jak udało Ci się otworzyć lampy ? Bo widzę, że Owczar miał z tym problem i nie udało Mu się :(

sveno, swinks_UK, mogę Was prosić o zdjęcia (najlepiej wieczorową porą) waszych tylnych lamp ?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-11-2012, 12:58   

Jokusan napisał/a:
To są lampy przed-liftowe ?
Tak.
Jokusan napisał/a:
A i jeszcze takie pytanie: jak udało Ci się otworzyć lampy ?
Nie udało sie, bo nie próbowałem nawet. Wiertlo 12 mm i jazda poprzez obudowę lampy i odbłyśnik do wnętrza lampy. Następnie przyklejenie oprawki do odbłyśnika i zaklejenie otworu w obudowie silikonem. Było szczelnie.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2012, 13:10   

Jokusan napisał/a:
Bo widzę, że Owczar miał z tym problem i nie udało Mu się :(


Próbowałem jeszcze raz. Tym razem ciąłem nożem na gorąco. Generalnie szlak mnie trafiał i zostawiłem. Taka rzeźba nie wchodzi w grę. A na koniec doszedłem do jeszcze jednej konkluzji. Jak ktoś Ci wjedzie w tył i będzie kumaty to zapomnisz o odszkodowaniu.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-11-2012, 21:07   

Owczar, chyba, że wiedzie tak mocno, ze nie zostanie z lampo zbyt wiele;) oby jednak nie:)
Hugo, Twoje lampy bardzo mi się podobają:) Jak głęboko mniej więcej trzeba wiercić? Niechciałbym uszkodzić klosza:/ Chyba się skusze na taką opcję jak Ty zrobiłeś:)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.