Otwarty przez: Matejko 09-12-2008, 22:06 |
[Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów |
Autor |
Wiadomość |
sylmak
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 GLX 16V 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: legnica
|
Wysłany: 17-05-2012, 21:03
|
|
|
ppycka a próbowałeś poluzować drążek i ustawić w innym położeniu, to metoda dla wytrwałych ale i do zrobienia przy okazji można wymienić tulejki przy samym drążku i czy przy wymianie tulejek miałeś ustawiony drążek zmiany biegów prosto. Oczywiście sam problem może dotyczyć też samej skrzyni czego nie życzę.
maroch ten element to zapinka znajduje się ona przy samej skrzyni tam gdzie wybierak zakończony jest kulą.Zapinka zabezpieczona jest od spodu metalową zawleczką http://allegro.pl/zabezpi...2293272113.html którą odpina się po przez jej ściśnięcie następnie wybierak razem ze stara zapinką można bez problemu wyjąć z gniazda i wymienić.
Pozdro |
_________________ Jazda to moja pasja |
|
|
|
 |
ppycka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 2 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-05-2012, 10:58
|
|
|
sylmak dzięki za podpowiedź, spróbuje w weekend wyregulować może coś się uda.
Tulejki wymieniłem wszystkie, a przy wymianie wydaje mi się, że drążek był prosto.
Choć ręki sobie nie dam uciąć.
Tak się jeszcze zastanawiam, bo zapodziałem gdzieś klucz dynanometr. i robiłem to "na oko", czy może być tak przez za mocne dokręcenie tulejek?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
sylmak
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 GLX 16V 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: legnica
|
Wysłany: 18-05-2012, 22:02
|
|
|
To możesz raczej wykluczyć ponieważ przez mocniejsze skręcenie bardziej usztywnia się sam drążek co nie wpływa negatywnie na samą precyzję wbijania biegów. Oczywiście skręcanie do oporu nie jest odpowiednie powoduje to szybsze zużycie tulejek. |
_________________ Jazda to moja pasja |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-05-2012, 20:59
|
|
|
Tak jeszcze o tych z brązu...moje tuleki z brązu pracują już dokładnie 14 miesiący i nadal są jak nowe. Przed nimi miałem założone oryginały i po roku praktycznie nie dało się wrzucić jedynki. Dodatkowo kosztowały mnie chyba ze 200 zł a te z brązu coś ok 90. Nie odczuwam żadnych różnic, na pewno nie są głośniejsze. Ciekawi mnie tylko kto mądry wpadł na te teflony... na pewno fłancuski inżynier jakiś... oni wszystko co się da na plastikach robią... |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 24-05-2012, 15:59
|
|
|
dzięki sylmak na razie nie mam czasu ale się za to zabiorę |
|
|
|
 |
BTV
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6, Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 144 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 02-07-2012, 23:42
|
|
|
Siemanko,
Tak się postanowiłem dopisać z moim tematem, może ktoś też pójdzie takim tropem i zadziała na długo.
Po przeczytaniu całych 35 stron owego woncisza zabrałem się do rzeczy od strony zero-kosztowej, czyli tylko regulacji.
No i zdało egazmin - klucz 13, 5 minut roboty, udało się na czuja za pierwszym razem - zero problemów z 1 i wstecznym.
Regulacja na logikę - czyli jak bieg 1 i wsteczny wchodził tylko po mocnym uderzeniu w lewo, to stwierdziłem że drążek w kabinie trzeba odchylić z 5 mm w prawo, to wtedy zwiększy się dystans ruchu wybieraka już przy skrzyni biegów. Dodatkowo jeszcze potwierdziłem tę tezę w kanale, że tam brakowało naprawdę milimetra, żeby biegi wskakiwały bez problemów.
Poluzowałem kluczem 13 zacisk-obejmę od strony silnika, jeszcze przed skrętem do skrzyni, przekręciłem o jakiś milimetr drążek siedzący w rurce (całej regulacji było ze 3 mm od jednego krańca do drugiego), co dało w efekcie przesunięcie lewarka zmiany biegów w kabinie o około 5 mm i to wystarczyło. Biegi wrzucają się teraz jednym palcem, zrobi to nawet małe dziecko. Zastanawiam się tylko, przez ile to będzie działało, ale na logikę to idea regulacji jest bardzo podobna jak w Astrze F, a tam jak wyregulowałem 2 lata temu to działa do dzisiaj i tam też jest podobny układ plastikowych tulejek i prowadnic.
A Misiek to Space Star, 1.6 benzyna 2001. |
|
|
|
 |
technik1987
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 10 Skąd: Nowogard
|
Wysłany: 17-08-2012, 16:04
|
|
|
Witam. U mnie tez cięzko wchodza biegi- opcja wyglda tak- zeby np na jałowy wrzucić to musze reka sam. bo tak jakby nie odbija wajcha sama na sam srodek i tak samo z biegami. ciezko trzeba ta reka manewrować. co to może byc za usterka? |
|
|
|
 |
lotam
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 67 Skąd: Warszawa Ursus
|
Wysłany: 23-08-2012, 11:52
|
|
|
Jeżeli ciężko chodzą biegi to sprawdź te tulejki, to jest naprawdę 15 min roboty.
A jeżeli nie szkoda Ci tych 90zł to wymień od razu.
Jeżeli to nie pomoże to przyczyna będzie leżała po stronie skrzyni biegów.
Może to kwestia wymiany oleju, może coś poważniejszego.
Ja właśnie jestem po zabiegu regulacji, na razie wystarczyło ale tulejki muszę wymienić, oringi porwane, tulejki powycierane.
Moje pytanie czy po wrzuceniu biegu drążek powinien mieć luzy czy sztywno stać w pozycji biegu.
I jestem już po zabiegu wymiany, luzy zginęły, biegi jak w masełko.
A przy okazji popełniłem coś takiego:
https://picasaweb.google.com/110353016602535367877/13Wrz2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN6X4MnBiYj6nAE&feat=directlink |
_________________ lotam |
|
|
|
 |
momo
Nowy Forumowicz
Auto: Sushi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 1 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 20-12-2012, 12:54
|
|
|
Witam.
Mam problem ze skrzynią biegów od auta Mistubishi Carisma 1.9 TD rok 1998.
Początkowo ciężej wchodził 5 bieg, na tym 5 biegu jak się jeździło to od czasu do czasu było słychać gwizdnięcie i bieg 5 wypadał na luz. W ciągu 1,5 miesiąca nie da się tym jeździć, a żaden mechanik nie ma konkretnej wiedzy żeby to naprawić. W tej chwili mam ogromne problemy z jedynką i wstecznym...gdy próbuje włączyć wsteczny to wchodzi bieg pierwszy i dopiero po kilku, kilkunastu próbach wreszcie mogę cofać. Na tę chwilę bieg 5 nie wchodzi wcale, jeżdżę na 4. Prz ruszaniu z garażu auto strasznie piszczy (chyba od tej skrzyni), potem odgłos się wycisza. Co może być przyczyną/do wymiany? Pytam, bo używana skrzynia to koszt 800-1000 zł, co jest kosmosem. |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 20-12-2012, 13:33
|
|
|
Jesteś w dobrym dziale w dobrym temacie i nie wiesz co zrobić? Wymienić tulejki wybieraka.
Kup tulejki z tego linku:
http://allegro.pl/mitsubi...2830644421.html
Wymień tylko część tulejek znajdująca się pod samochodem i po problemie. Wystarczy tulejki przy skrzyni i przy lewarku, ale łącznie z tymi metalowymi. Większość zestawów nie posiada tych tulejek, a często bywa że są skorodowane i je też trzeba wymienić. Dodatkowo wszystko posmaruj smarem grafitowym (zabezpiecza przed dostawaniem się wody, bo ona go nie wymywa... przynajmniej przez jakiś czas). |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-12-2012, 16:10
|
|
|
momo napisał/a: | żaden mechanik nie ma konkretnej wiedzy żeby to naprawić |
I bardzo dobrze, że żadnemu z nich nie powierzyłeś swojego auta!!!
Problem o którym wspomniałeś zaczyna się właśnie od tych biegów,
a przyczyną są wypracowane tulejki.
Pozdrawiam |
_________________ kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 24-01-2013, 12:34
|
|
|
Witam próbowałem znaleźć kontakt do osoby sprzedającej tuleje wybieraka z brązu i jakoś nie mogę znaleźć lub nie mam cierpliwości .Niemniej jednak proszę o podanie kontaktu do tej osoby .Oczywiście już dziękuję za odpowiedź i przepraszam za moje (być może niedoczytanie).Pozdrawiam |
_________________ 02322/KMM
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 24-01-2013, 23:15
|
|
|
demise, mam kontakt do niego. Tulejki są naprawdę wzorowo wykonane, polecam. Tulejki teflonowe zastąpione są tulejkami z brązu, a podłużne zrobione ze stali nierdzewnej. Można do niego zadzwonić i spytać się czy zrobi komplet tulejek. Podaję dane:
mail: czarek1005@o2.pl
tel.: 504418449
allegro: czarek208
Koszt takich tulejek razem z oringami i metalowymi tulejkami (czyli potrzebny komplet) to około 100zł. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
Ostatnio zmieniony przez scoratir 02-02-2013, 14:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 25-01-2013, 00:02
|
|
|
scoratir dzięki na zlocie masz piwko
[ Dodano: 10-02-2013, 13:28 ]
Właśnie mam wystawione na allegro przez kolegę Czarka jeszcze jeden komplet został a więc może chętny się znajdzie.
http://allegro.pl/show_it...6751#tabsAnchor |
_________________ 02322/KMM
 |
|
|
|
 |
zawoj
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 '96 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 42 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 10-02-2013, 23:35
|
|
|
Witam,wszyscy mają problem z jedynką i wstecznym,a mi od paru dni wyskakuje zaraz po wrzuceniu 2ka i 4ka, wrażenie jest takie że bieg wszedł ale przy puszczaniu sprzęgła widać jak lewarek się porusza i bieg wyskakuje.To też wina tulejek?Reszta biegów działa ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
|