[CSx Ogólne] Zegarek z termometrem do Lancera |
Autor |
Wiadomość |
polarnyj
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 135km Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 1 Skąd: Koszalin / Piła
|
Wysłany: 27-09-2012, 11:30
|
|
|
cefaloid,
Witam,
Czy można u Ciebie jeszcze kupić zegar z termometrem?
A jesli tak, to czy tylko z czerwonym kolorem wyświetlacza czy może z białym tez jest dostępny? No i w jakiej cenie? |
|
|
|
 |
Strumyck
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 11 Skąd: Piekary
|
Wysłany: 15-12-2012, 22:46
|
|
|
Witam.
Ciekawa sprawa z tym zegarkiem.
Dodam że kiedyś miałem termometr którego czujnik przecisnąłem przez otwór prowadzący zasilanie do drzwi kierowcy i przymocowałem do blachy nadkola blisko zawiasu taśmą dwustronną.
Wskazania termometru były wiarygodne i nie reagowały na temperaturę komory silnika. |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 20-12-2012, 08:56
|
|
|
u mnie czujnik pociagniety jest w okolice halogena i w korku temp potrafi skoczyc o 2-3 stopnie, podczas jazdy jest ok, zgadza sie z przydroznymi tablicami informujacymi o temp. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 22-12-2012, 11:29
|
|
|
A ja znalazłem coś takiego http://www.reveltronics.c...r-pokladowy-ukp
Dzwoniłem będzie w CSO działać tylko trzeba zmierzyć czy będzie pasował zamiast zegarka =)
Co Wy na to? |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-12-2012, 14:19
|
|
|
super |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-12-2012, 14:41
|
|
|
Jaki jest koszt takiego komputerka?
Montował już ktoś coś takiego w CS? |
_________________
 |
|
|
|
 |
B0RYS
Forumowicz
Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2012, 17:28
|
|
|
Cytat: | Jaki jest koszt takiego komputerka? |
LCD ok 250; OLED 350 pln |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2013, 15:47
|
|
|
Zegarki sie skonczyły, pozostawiłem 1 szt na potrzeby serwisowe.
Ew nowa seria opłaci się dopiero przy grupowym zamówieniu w ilosci rzędu 10szt i więcej.
Co do powyższego Uniwersalnego Komputera Pokładowego firmy Reveltronics to po przeczytaniu opisu zszedłem na ziemię i jestem sceptyczny:
- producent nie wie gdzie dokładnie trzeba się podłączyć, a potrzeba zrobić sporo połączeń
- następnie trzeba wskazania skalibrować co wg opisu wygląda na uciążliwe i długotrwałe
- trzeba będzie rzeźbić bo to coś nie wejdzie w obudowę starego zegarka
A szkoda, mogli wykorzystać sygnały OBD2 - wszystko to co chcą pokazać już tam jest, nie trzeba nic rzeźbić i podłączać ok. 10 kabli nie wiadomo gdzie. Tak jak zrealizowano to tu: https://www.youtube.com/watch?v=puIPjIDm8JY
Wystarczy telefon z Androidem i interfejs OBD2 z Bluetooth.
Ale zapewne głównie chodzi im o klientów ze starymi autami, z przed epoki OBD2. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-02-2013, 19:11
|
|
|
podlaczenie przez OBD2 a UKP to troche cos innego. OBD2 ma dostep tylko do czujnikow silnika, UKP ma np. takze dodatkowe termometry. Poza tym interfejsy ELM327 sa wolne przynajmniej te tanie za 50-100zl, wiec szybkosc odswiezania danych nie jest nadzwyczajna.
Uzywalem Turbogauge 3 i po jakims czasie sprzedalem, wole interfejs ELM327 BT + Torque na Androidzie. |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-02-2013, 14:26
|
|
|
Dokładnie tak. Tzn. ja mam interfejs w wersji krótszej, czyli mniej więcej taki:
http://allegro.pl/interfe...3015725325.html
Złacze OBD2 jest od dołu deski +/- nad pedałem gazu, i włozyłem to cos tam na stałe bo się ładnie chowa i nie przeszkadza. Ten długi mógłby wystawać i denerwować.
Aplikacja na Android to Torque Pro za 12zł (jest też darmowy Torque Free ale spalanie pokazuje tak sobie). I ze 20 innych aplikacji, ale nie testowałem ich, być może również są OK.
Ba, pokazuje nie tylko spalanie ale może pokazać wszelkie parametry OBD2 (np niezwykle uzyteczne przy dokładnym strojeniu LPG korekcje dawki, obciażenie silnika i takie tam - zdiagnozowałem już tym kilka aut w których na skutek złego dostrojenia LPG raz na pareset km zapalał się CE), czyta i kasuje błędy itd. Nawet napięcie akumulatora może pokazać Ustawiasz co chcesz widzieć i w jaki sposób (cyfry, wskaźniki, wykresy).
Przykładowe zdjęcia rozmaitych "fanatyków":
http://torque-bhp.com/for...ewtopic&t=160.0 |
|
|
|
 |
hyziu
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 Kombi 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:17
|
|
|
Naprawdę pokazuje spalanie w lancerze CSO? |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:50
|
|
|
hyziu napisał/a: | Naprawdę pokazuje spalanie w lancerze CSO? |
a dlaczego mialoby nie pokazywac? TG3 lub BT+Torque dziala na kazdym aucie z OBD2
Oczywiscie jest to obliczone zuzycie paliwa na podstawie danych ze sterownika silnika i innych podanych przy konfiguracji przez co dokladnosc jest ograniczona.
Na Androidzie z darmowego softu chyba tylko Torque sie do czegos nadaje. Acz spalanie wersja darmowa pokazuje bzdurne, w platnej funkcja komputera pokladowego dziala o wiele sensowniej |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-02-2013, 16:15
|
|
|
Iwonka napisał/a: | Oczywiscie jest to obliczone zuzycie paliwa na podstawie danych ze sterownika silnika i innych podanych przy konfiguracji przez co dokladnosc jest ograniczona. |
Dodam że we wszystkich znanych mi samochodach posiadających komputer pokładowy liczy się to w identyczny sposób. Z czasu wtrysku oblicza się ilość podanego paliwa itd itd aż wychodzi spalanie w l/100km. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2013, 19:43
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Iwonka napisał/a: | Oczywiscie jest to obliczone zuzycie paliwa na podstawie danych ze sterownika silnika i innych podanych przy konfiguracji przez co dokladnosc jest ograniczona. |
Dodam że we wszystkich znanych mi samochodach posiadających komputer pokładowy liczy się to w identyczny sposób. Z czasu wtrysku oblicza się ilość podanego paliwa itd itd aż wychodzi spalanie w l/100km. |
ok ale jest kwestia "czestotliwosci probkowania" czyli szybkosci odczytu danych (TG3 czy klony ELM odczytuja zwykle zaledwie 5-8 danych/s) oraz faktow ze wtryskiwane paliwo ma zmienna temperature, cisnienie etc - to ogranicza dokladnosc. |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
|