Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] Zegarek z termometrem do Lancera
Autor Wiadomość
polarnyj 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 135km Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: Koszalin / Piła
Wysłany: 27-09-2012, 11:30   

cefaloid,

Witam,

Czy można u Ciebie jeszcze kupić zegar z termometrem?
A jesli tak, to czy tylko z czerwonym kolorem wyświetlacza czy może z białym tez jest dostępny? No i w jakiej cenie? :-)
 
 
Strumyck 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Piekary
Wysłany: 15-12-2012, 22:46   

Witam.
Ciekawa sprawa z tym zegarkiem.
Dodam że kiedyś miałem termometr którego czujnik przecisnąłem przez otwór prowadzący zasilanie do drzwi kierowcy i przymocowałem do blachy nadkola blisko zawiasu taśmą dwustronną.
Wskazania termometru były wiarygodne i nie reagowały na temperaturę komory silnika.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 20-12-2012, 08:56   

u mnie czujnik pociagniety jest w okolice halogena i w korku temp potrafi skoczyc o 2-3 stopnie, podczas jazdy jest ok, zgadza sie z przydroznymi tablicami informujacymi o temp.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 22-12-2012, 11:29   

A ja znalazłem coś takiego http://www.reveltronics.c...r-pokladowy-ukp
Dzwoniłem będzie w CSO działać tylko trzeba zmierzyć czy będzie pasował zamiast zegarka =)
Co Wy na to?
_________________
SMK
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-12-2012, 14:19   

super :lol:
_________________

 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 22-12-2012, 14:41   

Jaki jest koszt takiego komputerka?

Montował już ktoś coś takiego w CS?
_________________

 
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2012, 17:28   

Cytat:
Jaki jest koszt takiego komputerka?

LCD ok 250; OLED 350 pln
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2013, 15:47   

Zegarki sie skonczyły, pozostawiłem 1 szt na potrzeby serwisowe.
Ew nowa seria opłaci się dopiero przy grupowym zamówieniu w ilosci rzędu 10szt i więcej.

Co do powyższego Uniwersalnego Komputera Pokładowego firmy Reveltronics to po przeczytaniu opisu zszedłem na ziemię i jestem sceptyczny:
- producent nie wie gdzie dokładnie trzeba się podłączyć, a potrzeba zrobić sporo połączeń
- następnie trzeba wskazania skalibrować co wg opisu wygląda na uciążliwe i długotrwałe
- trzeba będzie rzeźbić bo to coś nie wejdzie w obudowę starego zegarka

A szkoda, mogli wykorzystać sygnały OBD2 - wszystko to co chcą pokazać już tam jest, nie trzeba nic rzeźbić i podłączać ok. 10 kabli nie wiadomo gdzie. Tak jak zrealizowano to tu: https://www.youtube.com/watch?v=puIPjIDm8JY
Wystarczy telefon z Androidem i interfejs OBD2 z Bluetooth.

Ale zapewne głównie chodzi im o klientów ze starymi autami, z przed epoki OBD2.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-02-2013, 19:11   

podlaczenie przez OBD2 a UKP to troche cos innego. OBD2 ma dostep tylko do czujnikow silnika, UKP ma np. takze dodatkowe termometry. Poza tym interfejsy ELM327 sa wolne przynajmniej te tanie za 50-100zl, wiec szybkosc odswiezania danych nie jest nadzwyczajna.

Uzywalem Turbogauge 3 i po jakims czasie sprzedalem, wole interfejs ELM327 BT + Torque na Androidzie.
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12-02-2013, 11:11   

Iwonka napisał/a:
[ciach]wole interfejs ELM327 BT + Torque na Androidzie.


Chodzi coś takiego http://allegro.pl/bezprze...2988730962.html ?
Gdzie się to podłącza w miśku? Podaje spalanie ?
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-02-2013, 14:26   

Bojar napisał/a:
Chodzi coś takiego http://allegro.pl/bezprze...2988730962.html ?
Gdzie się to podłącza w miśku? Podaje spalanie ?


Dokładnie tak. Tzn. ja mam interfejs w wersji krótszej, czyli mniej więcej taki:
http://allegro.pl/interfe...3015725325.html
Złacze OBD2 jest od dołu deski +/- nad pedałem gazu, i włozyłem to cos tam na stałe bo się ładnie chowa i nie przeszkadza. Ten długi mógłby wystawać i denerwować.

Aplikacja na Android to Torque Pro za 12zł (jest też darmowy Torque Free ale spalanie pokazuje tak sobie). I ze 20 innych aplikacji, ale nie testowałem ich, być może również są OK.

Ba, pokazuje nie tylko spalanie ale może pokazać wszelkie parametry OBD2 (np niezwykle uzyteczne przy dokładnym strojeniu LPG korekcje dawki, obciażenie silnika i takie tam - zdiagnozowałem już tym kilka aut w których na skutek złego dostrojenia LPG raz na pareset km zapalał się CE), czyta i kasuje błędy itd. Nawet napięcie akumulatora może pokazać :) Ustawiasz co chcesz widzieć i w jaki sposób (cyfry, wskaźniki, wykresy).

Przykładowe zdjęcia rozmaitych "fanatyków":
http://torque-bhp.com/for...ewtopic&t=160.0
 
 
hyziu 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 Kombi 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2013, 15:17   

Naprawdę pokazuje spalanie w lancerze CSO?
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-02-2013, 15:50   

hyziu napisał/a:
Naprawdę pokazuje spalanie w lancerze CSO?

a dlaczego mialoby nie pokazywac? TG3 lub BT+Torque dziala na kazdym aucie z OBD2

Oczywiscie jest to obliczone zuzycie paliwa na podstawie danych ze sterownika silnika i innych podanych przy konfiguracji przez co dokladnosc jest ograniczona.

Na Androidzie z darmowego softu chyba tylko Torque sie do czegos nadaje. Acz spalanie wersja darmowa pokazuje bzdurne, w platnej funkcja komputera pokladowego dziala o wiele sensowniej
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-02-2013, 16:15   

Iwonka napisał/a:
Oczywiscie jest to obliczone zuzycie paliwa na podstawie danych ze sterownika silnika i innych podanych przy konfiguracji przez co dokladnosc jest ograniczona.

Dodam że we wszystkich znanych mi samochodach posiadających komputer pokładowy liczy się to w identyczny sposób. Z czasu wtrysku oblicza się ilość podanego paliwa itd itd aż wychodzi spalanie w l/100km.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-02-2013, 19:43   

cefaloid napisał/a:
Iwonka napisał/a:
Oczywiscie jest to obliczone zuzycie paliwa na podstawie danych ze sterownika silnika i innych podanych przy konfiguracji przez co dokladnosc jest ograniczona.

Dodam że we wszystkich znanych mi samochodach posiadających komputer pokładowy liczy się to w identyczny sposób. Z czasu wtrysku oblicza się ilość podanego paliwa itd itd aż wychodzi spalanie w l/100km.

ok ale jest kwestia "czestotliwosci probkowania" czyli szybkosci odczytu danych (TG3 czy klony ELM odczytuja zwykle zaledwie 5-8 danych/s) oraz faktow ze wtryskiwane paliwo ma zmienna temperature, cisnienie etc - to ogranicza dokladnosc.
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.