[E57A 2.0D] Słabe hamulce nożne, zadziałają za 3wciśnięciem. |
Autor |
Wiadomość |
hopenik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: z google
|
Wysłany: 26-12-2012, 13:51 [E57A 2.0D] Słabe hamulce nożne, zadziałają za 3wciśnięciem.
|
|
|
Witam,
Mam problem.
Hamulce w moim Galanciku załączą się za 3 naciśnięciem pedała.
Pierwsze naciśnięcie to pedał luźno idzie na dół, za drugim razem czuje lekki opór a dopiero po 3 nieciśnięciu czuje już spory opór i dopiero prawidłowo hamuje.
Czy to problem uszczelnienia, dodam że widzę ubytki płynu hamulcowego w zbiorniczku i tak samo ubytki w zbiorniczku od sprzęgła.
Dodam jeszcze że ciągle świeci mi kontrolka ręcznego i to przeważnie tylko zimą. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-12-2012, 13:54
|
|
|
zapowietrzony układ, nieszczelności lub niski stan płynu kontrolka ręcznego też o tym informuje
Odpowietrzyć jak problem będzie się powtarzał układ nieszczelny |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
hopenik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: z google
|
Wysłany: 28-12-2012, 13:03
|
|
|
układ odpowietrzyłem, nie widzę zbytnio wycieków, płyn na stałym poziomie ale hamulce jednak jak były słabe tak są. Dopiero ciężko pedał chodzi po 3 naciśnięciu, później po kilku minutach znów lekko.
Szukam nieszczelności ale obstawiam na słabą pompę.
Co wy na to? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 28-12-2012, 14:47
|
|
|
hopenik napisał/a: | Szukam nieszczelności ale obstawiam na słabą pompę. |
Lub serwo i zawór na przewodzie do niego czy trzyma , kiedyś podobna była sytuacja tu na forum nieszczelność czujnika w serwie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2012, 15:42
|
|
|
milo, a co ma serwo do braku oporu na pedale hamulca, raczej na odwrót, biorac pod uwagę sens wypowiedzi: hopenik napisał/a: | Pierwsze naciśnięcie to pedał luźno idzie na dół, za drugim razem czuje lekki opór a dopiero po 3 nieciśnięciu czuje już spory opór i dopiero prawidłowo hamuje. |
hopenik było coś robione przed tym jak hamulce się popitoliły czy nie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hopenik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: z google
|
Wysłany: 28-12-2012, 15:54
|
|
|
robertdg nic nie było robione, po prostu stało się to z dnia na dzień.
Nikt jeszcze nie grzebał przy tym oprócz mnie, nie lubię oddawać misia do mechanika bo zawsze coś mi spidolą. U mnie nie ma dobrego mechanika, dlatego sam naprawiam.
Pompa Vacum prawidłowo działa.
Jeden mechanik podpowiedział mi żebym podmienił pompę, ale nie mam. Będę musiał zakupić i sprawdzić. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2012, 16:19
|
|
|
Jak odpowietrzałeś układ to płyn przelewales przez węzyk czy na posadzke |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hopenik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: z google
|
Wysłany: 28-12-2012, 17:22
|
|
|
Płyn na posadzkę się lał, nie chciało mi się bawić z wężykiem.
Bo i tak na dworze to robiłem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2012, 20:01
|
|
|
No to masz problem, bo jakbyś miał założony węzyk to byś przynajmniej widział czy nie pokazują się permamentne babelki powietrza. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-12-2012, 22:41
|
|
|
Sądząc po modelu auta,masz z tyłu bębny jeżeli szczęki będą za bardzo ściśnięte,to będziesz miał taki właśnie efekt.spróbuj zaciągnąć ręczny,i wtedy zobacz czy pedał będzie wpadał.
|
_________________
 |
|
|
|
 |
hopenik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: z google
|
Wysłany: 29-12-2012, 11:40
|
|
|
jacek11 niestety po zaciągnięciu ręcznego ten sam objaw, więc obstawiam na przepuszczającą pompę hamulcową. Muszę zakupić drugą i sprawdzić. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-12-2012, 11:52
|
|
|
Jednak wydaje mi się,że trzeba zajrzeć do bębnów skoro robisz sam,to nic to nie kosztuje,a przy okazji sprawdzisz co tam słychać
jeszcze jedno.w jaki sposób odpowietrzałeś układ?zacząłeś od tyłu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
hopenik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: z google
|
Wysłany: 29-12-2012, 12:00
|
|
|
Bębny i tak pewnie są do wymiany bo już jakieś 2 lata tam siedzą i pewnie się zużyły.
Muszę tam zajrzeć ale jak pogoda będzie lepsza.
Ja odpowietrzyłem tylko przód, z tyłu mam bębny i nawet nie wiem jak odpowietrzać je. |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 29-12-2012, 13:42
|
|
|
przy bębnach też jest odpowietrznik, poszukaj a znajdziesz... podejrzewam że jakiś cylinderek puszcza, proponuję obczaić ten tył, odpowietrzyć i dopiero się martwić o pompę. Bez prawidłowego odpowietrzenia wszystkich kół i sprawdzenia szczelności układu nic nie wymieniaj
Aha odpowietrzanie zaczyna się od koła najdalej pompy w moim przypadku( E54A)
lewy tył następnie po przekątnej
prawy przód
prawy tył
lewy przód
Przynajmniej ja tak odpowietrzałem i jest git |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
hopenik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: z google
|
Wysłany: 31-12-2012, 17:49
|
|
|
Dzięki kolego k@rol
odpowietrzania na rurce pomogło, mam tylko do wymiany regulator na tyle bo padł całkiem.
Pozdrawiam
Dziękuję za pomoc i życzę udanego sylwestra
[ Dodano: 03-01-2013, 13:00 ]
Niestety przyszedł nowy rok i problem powrócił.
Więc nie mam pomysłów co może być przyczyną.
Jak zrobiłem to autko praktycznie stało na podwórku 4dni, jak się przejechałem to niestety problem hamulcowy powrócił.
Czy to spowodowane jest złym stanem pompki czy może płyn hamulcowy za stary ( ma jakieś 3latka ) |
|
|
|
 |
|