Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] Mega Problem Urwana swieca
Autor Wiadomość
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
  Wysłany: 08-01-2013, 21:49   [E57A 2.0D] Mega Problem Urwana swieca

Panowie przy odkręcaniu swiecy pół sie odkręciło a pół zostało ;/;/ nawierciłem i prubowałem odkręcic rozwiertakiem takim do odkręcania co ma lewy gwint ale tez nie poszło ;/;/
widziałem na allegro tulejke do naprawy gwintu , Świece w galu mają gwint m10x1,25 do tego trzeba rozwiertak m11,6x1,25 ale ciezko taki znalesc . Sąrówniez zestawy za około 130 zł , czy ktos tego uzywał ??

http://www.pphuramona.pl/...nych-gwintow/87

Drugie moje pytanie : bo żeby naprawic gwint tym zestawem jak powyżej to trzeba mies rozwierconą swiece , zwykłe wiertła metalowe nie dają rady ;/więc czym to potraktowac ?? Oczywiscie głowica idzie do wyciągnięcia lecz niemam takiego klucza , niewiem czy to jest jakis nasadowy torx czy 12 ściankowy klucz ;/ wyżłobienia na srubach od głowicy są półokrągłe jakies tak jak w rorx .


pomoże ktos ? ;/// przez taką głupote tyle bigosu
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 09-01-2013, 15:03   

slavo_p napisał/a:
Panowie przy odkręcaniu swiecy pół sie odkręciło a pół zostało ;/;/ nawierciłem i prubowałem odkręcic rozwiertakiem takim do odkręcania co ma lewy gwint ale tez nie poszło ;/;/

Spróbuj wiertarką na lewych obrotach swoim rozwiertakiem i najlepiej jest żeby gwint uratować orginalny
slavo_p napisał/a:
Drugie moje pytanie : bo żeby naprawic gwint tym zestawem jak powyżej to trzeba mies rozwierconą swiece ,

Tylko te świece co jakiś czas będziesz odkręcał i ciekawe jak będzie się zachowywała wkładka czy przypadkiem nie wykresz z nią świecy
slavo_p napisał/a:
niewiem czy to jest jakis nasadowy torx czy 12 ściankowy klucz ;/ wyżłobienia na srubach od głowicy są półokrągłe jakies tak jak w rorx .

Klucz torx :)
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-01-2013, 16:20   

Aby to dobrze zrobić, to najlepiej zdjąć głowicę bo jeśli urwana część gwintu jest zapieczona, to żadnym wykrętakiem tego nie wykręcisz. Przy próbie wykręcenia tego wiertarką bardzo łatwo urwać wykrętak i dopiero będzie problem. Ja proponował bym zdjąć głowicę i rozwiercić urwaną część maksymalnie jak średnica otworu w głowicy na to pozwala a następnie oczyścić gwint za pomocą gwintownika. Jeśli chodzi o tulejkę, kiedy przypadkiem zniszczysz oryginalny gwint, to najlepiej wkręcić ją od środka wtedy przy wykręcaniu świecy nie wykręci się.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11197
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-01-2013, 17:16   

Zdejmij głowicę,i zawieź do warsztatu ślusarskiego.kupowanie narzędzi które niekoniecznie mogą pomóc,mija się z celem.
Wydaje mi się,że dobry majcher uratuje ori gwint :)
_________________

 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 09-01-2013, 17:17   

Co do wiertła: jak zwykłe wiertło nie daje rady/pali się to jest na to sposób. Kup wiertło do betonu ale naostrz go tak jak zwykłe wiertło. Spiek na końcu takiego wiertła jest dużo twardszy od stali i daje radę wywiercić w naprawdę twardych rzeczach. Ale też trzeba uważać żeby go nie spalić.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 09-01-2013, 21:47   

dzieku Panowie za podpowiedzi . Udało mi sie wyciągnąc swiece rozwiercając ją ale niestety gwint został uszkodzony ;/ troche łapie ale kiepsko to widze , pozostaje tylko rozwiercic i tulejke wkręcic . Głowice oczywiscie sciągam bo opiłki pewnie powpadały . Czy ten zestaw z alledrogo co podałem linka sprawdzi sie ? Co do mechaniora nie ma szans kiedy zawiesc praca od rana do switu ;/

[ Dodano: 18-01-2013, 21:14 ]
głowica pojechała do tokarza :D rozwiercił otwór dorobił tulejke wkręcił na kleju i juz po problemie :D koszt 30 zł :) + koszt uszczelki pod głowice i 2 dni roboty :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.