| Grandis 6os. 2.0 DID z niemiec | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-01-2013, 10:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Ja mam model 2008, data produkcji to 06.2007 i też mi pękła przy 140 kkm | 
 A czy podczas pęknięcia głowicy ucierpią też inne elenty silnika (np zawory tłoki). Czy kiedy już to się stanie to naprawa jest droga (chodzi o koszt części)?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-01-2013, 14:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zależy gdzie ci pęknie i ile tak będziesz jeździł. 
 Mi pękła tak że płyn uciekał razem ze spalinami, gorzej jak idzie do oleju wtedy łożyska w turbie szybko padają. No i ogólnie masz smarowanie silnika mixem oleju z płynem. Dlatego ważne jest żeby tak długo nie jeździć i nie pałować auta.
 
 Sam odlew nowy głowicy to koszt 1500 netto, jak ktoś dbał o zmiany oleju to wszystkie ruchome części przekłada się ze starej głowicy plus nowe  uszczelki i robocizna to wyjdzie z 2500 netto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-01-2013, 14:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, tak pytam bo się cały czas waham czy wziąć Grandisa z dieslem z vw czy 2.4 benzynę mivec i zagazować. A tak na marginesie to gdzie Grandis ma koło zapasowe-pod spodem auta? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-01-2013, 16:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, z tyłu po lewej stronie, w Holandii właśnie w tym miejscu zakładają butle w kształcie koła i osłonę z grubej blachy żeby nie zabierać bagażnika. 
 Butla w bagażniku zabiera miejsce i nie pozwala schować trzeciego rzędu siedzeń.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2013, 23:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja właśnie mam butlę w bagażniku i fakt lipa z tym rozwiązaniem. Dobra strona,że butla jest duża i nie trzeba często tankować. Auto ogólnie jest super ,tylko z wyposażeniem to Mitsubishi dziaduje,żeby w tej klasie auta kontrola trakcji czy też klimatronic nie było w standardzie to...   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | juar_78   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Posty: 461
 Skąd: Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2013, 15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | patrycjuszek napisał/a: |  	  | Tak, z tyłu po lewej stronie, w Holandii właśnie w tym miejscu zakładają butle w kształcie koła i osłonę z grubej blachy żeby nie zabierać bagażnika. 
 Butla w bagażniku zabiera miejsce i nie pozwala schować trzeciego rzędu siedzeń.
 | 
 
 A ile wtedy taka butla może mieć pojemności, bo kiedyś coś czytałem, że symboliczną.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-01-2013, 21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zbiornik troidalny o średnicy 650mm i wysokości 200mm  ma pojemność 50 litrów czyli 43 powinno wejść. Jest to wymiar prawie jak dojazdówka tylko prześwit ci zmaleje o 3 cm ze względu na osłonę z blachy. Czyli zasięg na trasie to ok 400 km. To chyba nieźle. 
 Zbiornik zrobiony z 3-ech walców o średnicy 200mm i długości 700mm będzie miał pojemność 60l. Także są teraz różne opcje trzeba tylko dobrze pomierzyć i z gazownikiem dogadać.
 
 Możesz nawet wywalić końcowy wspawać samą rurę i wtedy masz full miejsca.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |