[EA5A] Tuning mechaniczny V6 |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-12-2012, 20:19
|
|
|
MKV napisał/a: | swinks_UK napisał/a: nabassu napisał/a: Manuala mozna by wzmocnic. Moze moze...
Jakie "może"? Nic nie trzeba. Znam co najmniej 4 różne tzw. VR2 jeżdżace bezawaryjnie z mocą 260 - 300 kucy.
Jedynie trzeba mieć sanki po 2gim lifcie, by tylne turbo się ładnie wpasowało.
Czyli mój białas spełnia wszystkie wymagania do swapowania |
Rób , rób Maciek jestem ciekaw efektów , moze bedę następny... |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2012, 21:27
|
|
|
E tam, czego tu byc ciekawym? nuda i rutyna wszyscy juz to mieli
Tomku, to dobry nius ze manuel daje rade. Czyli tylko automata sie bac.
Juice, my to juz do wszystkiego pchamy te sohcowe V6, zadna frajda Dajcie jakies 3,8 z miveciem! o! V6 z FTO! 3,5 GDI z pojarki! 2,0 Turbo, kompresor. silnik z tylu! wzdluznie, tyl naped! VR-4 turbo-kompresor!
Jakis czelendż żeby był :> |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-12-2012, 22:43
|
|
|
MKV napisał/a: |
Czyli mój białas spełnia wszystkie wymagania do swapowania |
Potrzebujesz jeszcze:
- orurowania dolotu i intercoolera
- wiązki z vr4 by zrobić hybrydę
- fajkocewek
- przepływki
- customowego wydechu ("dwururki")
- kompa z vr4
- by to jakoś jeździło jeszcze wymiana stabilizatorów na grubsze
Czyli nie takie hop-siup |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-02-2013, 01:07
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=wB7KONxzWcs
http://www.youtube.com/watch?v=XUFNjCBzoqA
Jest moc...:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:05
|
|
|
Marcino napisał/a: |
Jest moc...:) |
Jest...
... na 6G72 i GT35R, żadna filozofia
Ciekaw jestem jak to jeździ na torze. No tak... zapomniałem, ze w USA nie mają czegoś takiego jak tory, i potrafia jedynie dusić po prostej na 1/4 mili lub kręcić się w kółko jak w NASCAR |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:13
|
|
|
swinks,
A jak bym przywiózł prosto z Japonii ecu do gala V6, dało by to coś? Idzie tam trafić na inaczej zaprogramowany komp nie na Europe? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:31
|
|
|
Marcino napisał/a: | swinks,
A jak bym przywiózł prosto z Japonii ecu do gala V6, dało by to coś? Idzie tam trafić na inaczej zaprogramowany komp nie na Europe? |
mnie też temat interesuje?
Jak się ma ecu z jpn do eu?? Czy są też jakieś różnice w silnikach?? |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-02-2013, 23:12
|
|
|
Szukałem już wsadu do V6 z JP. ALe z tego co udało mi się ustalić to nie było V6 2WD na rynek azjatycki. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 02-02-2013, 09:34
|
|
|
Jak to nie było a taki model : EA5W LRPE(automa) lub LNPE(manual)? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-02-2013, 10:56
|
|
|
Rzeczywiście są, ale mają tak samo EGR i inne cuda. Więc wątpię by miały więcej KM lub Nm. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-02-2013, 23:03
|
|
|
Owczar napisał/a: | Szukałem już wsadu do V6 z JP. ALe z tego co udało mi się ustalić to nie było V6 2WD na rynek azjatycki. |
Eee tam, słabo szukałeś...
EAxx na JDM szły w całkiem sporych ilościach. W japońskich wyszukiwarkach musisz napisać "Regnum" a nie "Legnum" jeśli szukasz kombiaka.
Mapy pod JDM były inne ze względu na rodzaj benzyny. Zdaje sie się, że bardziej ubogo i kąt wyprzedzenia zapłonu odrobinę inaczej. Spalanie mniejsze, ale emisja HC dużo wyższa (poza normami EU).
Ecu na JDM miały złącze 4 wtyczkowe M-3a. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2013, 23:31
|
|
|
swinks_UK, Czyli co trzeba by było zmienić w europejskim ecu, aby zwiększyć moc/moment i ewentualnie zmniejszyć spalanie (to nie koniecznie, ale nie zwiększać przynajmniej) |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-02-2013, 23:53
|
|
|
W tym silniku samymi mapami ugrać można pewnie z 5KM. Bez przeróbek mechanicznych nie ma sensu zmieniać map. |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 03-02-2013, 16:07
|
|
|
Owczar napisał/a: | W tym silniku samymi mapami ugrać można pewnie z 5KM. Bez przeróbek mechanicznych nie ma sensu zmieniać map. |
No czyli nic jak tylko dłubać głowice i jakoś to podstroić, podlać paliwem itp
Jakoś mnie tak naszło, żeby w drodze do dużo droższej wersji jaka jest kupno anglika VR4 i swap do mnie zrobić sobie trochę mocniejsze NA czyli kupić jakies głowice z V6 w jak najlepszym stanie i oddać je do kompletnej obróbki oraz jakoś to podstroić (jakąś świnię chyba podbiąć no chyba, ze seryjnego kompa można przeprogramować) |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-02-2013, 20:11
|
|
|
MKV napisał/a: | (jakąś świnię chyba podbiąć no chyba, ze seryjnego kompa można przeprogramować) |
Ja bym szedł w świnię. Chciałem zgrać swoją mapę i się z nią pobawić, ale się nie udało :/ Poza tym ze świnią zmieniasz parametry online, a z modyfikacją mapy już tak szybko nie jest, więc strojenie byłoby czasochłonne. |
|
|
|
 |
|