Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Olej
Autor Wiadomość
cheniu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Koło
Wysłany: 12-02-2013, 21:01   Olej

Mój jest zalany 10W40 więc półsyntetyk Shella...

gdzieś czytałem że pełen syntetyk pomaga na tą dolegliwość?
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 12-02-2013, 21:03   

5W40 nie pomoże Ci na popychacze, ale też nie zaszkodzi silnikowi co sugeruje waldi....
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 12-02-2013, 21:03   

usuń zużytą część i zalej najlepiej 10w50
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
T82 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-02-2013, 21:38   

MKV napisał/a:
No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej? ;-)
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej ;-)


Cichszy a klekot to dla mnie różnica.

Chociaż... zrobi się trochę cieplej to zaleję Race Tech i jakby nie ucichł to zgłoszę się z reklamacją ;P
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-02-2013, 22:08   

cheniu napisał/a:
10W40


To bardziej olej mineralny niż półsyntetyczny. Jedyna opcja to przejście na prawdziwy syntetyk 5W40.
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 12-02-2013, 23:55   

T82 napisał/a:
MKV napisał/a:
No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej? ;-)
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej ;-)


Cichszy a klekot to dla mnie różnica.

Chociaż... zrobi się trochę cieplej to zaleję Race Tech i jakby nie ucichł to zgłoszę się z reklamacją ;P


Klekot to tez hałas - gęstszy olej generalnie sprawi, że będzie trochę mniejszy.
A w moim drugim samochodzie używam Liqui Moly własnie tego GT1

ps. reklamacji nie uznaję :P

[ Dodano: 12-02-2013, 23:56 ]
Owczar napisał/a:
cheniu napisał/a:
10W40


To bardziej olej mineralny niż półsyntetyczny. Jedyna opcja to przejście na prawdziwy syntetyk 5W40.


Najlepiej jeszcze Motula 300V :]
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 13-02-2013, 10:27   

cheniu,
1.zmień na prawdziwy syntetyk.(nieważne że jeszcze nie czas,klepie ci bo juz olej stracił swoje właściwości)
2.załóż filtr manna 610/3
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 26-02-2013, 17:37   

jak kupiłem, prawdopodobnie był Aral - taka wisiała zawieszka, był jak woda ale i przebieg miał z 18kkm

ja zalałem Castrol Magnatec 5W-40, zrobiłem 12kkm, trochę dolałem (0,5-1l), ale klepały zawory, polecaliście Liqui Moly i zalałem 5W-40 synthoil high tech - zrobiłem 5,5kkm i z maksimum zrobiło się nieco ponad minimum i rozciekł się silnik - nie byłem jeszcze u mechanika wiem nie wiem ile mnie to będzie kosztować...

nie wiem czy to kwestia oleju, czy ogólnie mam pecha - zawory jak klepały tak klepią
przebieg 190kkm wg. licznika

czy możliwe, że ten olej przyczynił się do wycieków?
nie wiem co lać następnym razem
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-02-2013, 19:55   

Głupota, olej nie rozszczelni silnika... Przebieg + wiek to np. jeśli nigdy nie były wymieniane uszczelniacze to po prostu zaczynają być tak twarde i nie uszczelniają prawidłowo.
Ostatnio wymieniałem uszczelniacze gniazd świec, stare twarde jak skała... Podobnie zapewne dzieję się z innymi uszczelkami.

Oczywiście u Ciebie może być co innego powodem problemów ze znikaniem oleju.

Jeśli płukanka, lepszy olej, jakiś specyfik - nie uciszył popychaczy to po prostu nadają się tylko do wymiany.
Zakładasz nowe, dbasz o wymianę oleju na czas, dobry olej, właściwy poziom oleju (coś jest w tym, że musi być nie mniej jak na połowie bagnetu) i dopiero wtedy możesz liczyć na święty spokój o ile trafisz na dobrej jakości nowe hydropopychacze :mrgreen:
 
 
 
Ksiao 
Mitsumaniak
Michał 03099/KMM

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 254
Skąd: Radom
Wysłany: 26-02-2013, 21:14   

arturj123 dobrze mówi w swoim musiałem dolać 2L/5kkm po wymianie uszczelek pod pokrywa zaworów tych na świecach i zaślepki wałka rozrządu, minimalnie go teraz ubywa (~0,1L/2kkm), ale to mam delikatne pocenie się z pod uszczelki pod głowicą. Także warto wymienić :mrgreen:
_________________
Mój misio :]
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 26-02-2013, 23:07   

no mnie właśnie przy świecach coś się poci bo z pod osłony plastikowej na silniku olej świeży, no i z pod głowicy... chyba, ze to właśnie z pod świec, z tyłu też cieknie

wymiana uszczelniaczy przy świecach to jaki koszt?
a to, że wywala olej to chyba też informacja, że coś nie tak z odpowietrzeniem/odmą?

nie twierdzę, że silnik nowy - ale nie jest tak, że po zastosowaniu pewnych olei istnieje większe prawdopodobieństwo wycieków w starych silnikach?
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
krzychuzzz 
Mitsumaniak


Auto: 500E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 406
Skąd: Płock
Wysłany: 27-02-2013, 10:57   

2pac napisał/a:
wymiana uszczelniaczy przy świecach to jaki koszt?


Jeśli pytasz o koszt uszczelniacza to 10 zł/sztuka u Malika

2pac napisał/a:
ale nie jest tak, że po zastosowaniu pewnych olei istnieje większe prawdopodobieństwo wycieków w starych silnikach?


Moim zdaniem bzdura. Jak coś cieknie to trzeba to uszczelnić a nie szukać winy wszędzie tam gdzie się nie powinno.
_________________
02924/KMM
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-02-2013, 11:17   

Nie dawno wymieniałem komplet 4 sztuk (2.0L) koszt 40 zł + wysyłka.
6 cylindrów to zapewne 60 zł. Pisz do Japaneze.

Nowy olej nie rozszczelni silnika... Szukaj wycieków, sprawdź kompresję na cylindrach.
 
 
 
Ksiao 
Mitsumaniak
Michał 03099/KMM

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 254
Skąd: Radom
Wysłany: 27-02-2013, 12:18   

U siebie jak wymieniałem to uszczelka pod pokrywę zaworów + te 3szt na świece dałem 60zł na stronę V6 :mrgreen: (razem 120zł) w ML AUTO
_________________
Mój misio :]
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28-02-2013, 17:34   

ile mieści się oleju w silniku między min i max na bagnecie?
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.