[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
cheniu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 13 Skąd: Koło
|
Wysłany: 12-02-2013, 21:01 Olej
|
|
|
Mój jest zalany 10W40 więc półsyntetyk Shella...
gdzieś czytałem że pełen syntetyk pomaga na tą dolegliwość? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 12-02-2013, 21:03
|
|
|
5W40 nie pomoże Ci na popychacze, ale też nie zaszkodzi silnikowi co sugeruje waldi.... |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
T82
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-02-2013, 21:38
|
|
|
MKV napisał/a: | No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej?
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej |
Cichszy a klekot to dla mnie różnica.
Chociaż... zrobi się trochę cieplej to zaleję Race Tech i jakby nie ucichł to zgłoszę się z reklamacją ;P |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-02-2013, 22:08
|
|
|
To bardziej olej mineralny niż półsyntetyczny. Jedyna opcja to przejście na prawdziwy syntetyk 5W40. |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 12-02-2013, 23:55
|
|
|
T82 napisał/a: | MKV napisał/a: | No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej?
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej |
Cichszy a klekot to dla mnie różnica.
Chociaż... zrobi się trochę cieplej to zaleję Race Tech i jakby nie ucichł to zgłoszę się z reklamacją ;P |
Klekot to tez hałas - gęstszy olej generalnie sprawi, że będzie trochę mniejszy.
A w moim drugim samochodzie używam Liqui Moly własnie tego GT1
ps. reklamacji nie uznaję
[ Dodano: 12-02-2013, 23:56 ]
Owczar napisał/a: |
To bardziej olej mineralny niż półsyntetyczny. Jedyna opcja to przejście na prawdziwy syntetyk 5W40. |
Najlepiej jeszcze Motula 300V :] |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 13-02-2013, 10:27
|
|
|
cheniu,
1.zmień na prawdziwy syntetyk.(nieważne że jeszcze nie czas,klepie ci bo juz olej stracił swoje właściwości)
2.załóż filtr manna 610/3 |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26-02-2013, 17:37
|
|
|
jak kupiłem, prawdopodobnie był Aral - taka wisiała zawieszka, był jak woda ale i przebieg miał z 18kkm
ja zalałem Castrol Magnatec 5W-40, zrobiłem 12kkm, trochę dolałem (0,5-1l), ale klepały zawory, polecaliście Liqui Moly i zalałem 5W-40 synthoil high tech - zrobiłem 5,5kkm i z maksimum zrobiło się nieco ponad minimum i rozciekł się silnik - nie byłem jeszcze u mechanika wiem nie wiem ile mnie to będzie kosztować...
nie wiem czy to kwestia oleju, czy ogólnie mam pecha - zawory jak klepały tak klepią
przebieg 190kkm wg. licznika
czy możliwe, że ten olej przyczynił się do wycieków?
nie wiem co lać następnym razem |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-02-2013, 19:55
|
|
|
Głupota, olej nie rozszczelni silnika... Przebieg + wiek to np. jeśli nigdy nie były wymieniane uszczelniacze to po prostu zaczynają być tak twarde i nie uszczelniają prawidłowo.
Ostatnio wymieniałem uszczelniacze gniazd świec, stare twarde jak skała... Podobnie zapewne dzieję się z innymi uszczelkami.
Oczywiście u Ciebie może być co innego powodem problemów ze znikaniem oleju.
Jeśli płukanka, lepszy olej, jakiś specyfik - nie uciszył popychaczy to po prostu nadają się tylko do wymiany.
Zakładasz nowe, dbasz o wymianę oleju na czas, dobry olej, właściwy poziom oleju (coś jest w tym, że musi być nie mniej jak na połowie bagnetu) i dopiero wtedy możesz liczyć na święty spokój o ile trafisz na dobrej jakości nowe hydropopychacze |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-02-2013, 21:14
|
|
|
arturj123 dobrze mówi w swoim musiałem dolać 2L/5kkm po wymianie uszczelek pod pokrywa zaworów tych na świecach i zaślepki wałka rozrządu, minimalnie go teraz ubywa (~0,1L/2kkm), ale to mam delikatne pocenie się z pod uszczelki pod głowicą. Także warto wymienić |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26-02-2013, 23:07
|
|
|
no mnie właśnie przy świecach coś się poci bo z pod osłony plastikowej na silniku olej świeży, no i z pod głowicy... chyba, ze to właśnie z pod świec, z tyłu też cieknie
wymiana uszczelniaczy przy świecach to jaki koszt?
a to, że wywala olej to chyba też informacja, że coś nie tak z odpowietrzeniem/odmą?
nie twierdzę, że silnik nowy - ale nie jest tak, że po zastosowaniu pewnych olei istnieje większe prawdopodobieństwo wycieków w starych silnikach? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
krzychuzzz
Mitsumaniak

Auto: 500E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 406 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-02-2013, 10:57
|
|
|
2pac napisał/a: | wymiana uszczelniaczy przy świecach to jaki koszt? |
Jeśli pytasz o koszt uszczelniacza to 10 zł/sztuka u Malika
2pac napisał/a: | ale nie jest tak, że po zastosowaniu pewnych olei istnieje większe prawdopodobieństwo wycieków w starych silnikach? |
Moim zdaniem bzdura. Jak coś cieknie to trzeba to uszczelnić a nie szukać winy wszędzie tam gdzie się nie powinno. |
_________________ 02924/KMM |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27-02-2013, 11:17
|
|
|
Nie dawno wymieniałem komplet 4 sztuk (2.0L) koszt 40 zł + wysyłka.
6 cylindrów to zapewne 60 zł. Pisz do Japaneze.
Nowy olej nie rozszczelni silnika... Szukaj wycieków, sprawdź kompresję na cylindrach. |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-02-2013, 12:18
|
|
|
U siebie jak wymieniałem to uszczelka pod pokrywę zaworów + te 3szt na świece dałem 60zł na stronę V6 (razem 120zł) w ML AUTO |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 28-02-2013, 17:34
|
|
|
ile mieści się oleju w silniku między min i max na bagnecie? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
|