Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] za wysokie obroty
Autor Wiadomość
germangretka134 
Nowy Forumowicz
germangretka134

Auto: Mitsubishi Carisma 1600GLX 98r
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: jarosław
Wysłany: 10-11-2012, 15:27   [Cari 1.6] za wysokie obroty

witam mam problem z obrotami po wymianie filtra paliwa wcześniej przed wymiana było wszystko ok zawsze były tak w granicy 700rpm na wolnym biegu teraz utrzymója się od 900 do 1200rpm tak jakby był na ssaniu i jak jade powoli i odbroty sa w granicy 700 800 to po wcisnieciu sprzęgła wzrastaja do 1200 i powoli opadaja na 1000 900 i tak sobie faluja delikatnie nie wiem czy ta wymiana filtra to spowodowała czy poprostu to całkiem inna usterka mam cari 1.6 16v 100km 4g92 zaden bład sie nie pojawia moze jakies powietrze lewe ale gdzie wczesniej nie miałem takich problemów chodziła jak szwajcarski zegareczek równiutko cichutko a teraz cos boli tylko gdzie. z gory dzieki za odp pozdrawiam wszystkich mitsumaniakow
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 11-11-2012, 16:42   

Może tak jak napisałeś gdzieś dostaje się lewe powietrze. Sprawdź dolot, podciśnienia, ewentualnie przepustnicę. Może gdzieś przypadkowo coś się zruszyło (np spadł wężyk). Może trzeba powietrze przy przepustnicy wyregulować - ale to w ostateczności żeby czegoś nie zepsuć.
Miałem podobne objawy jak wyczyściłem przepustnicę - dostawało się za dużo powietrza. Przykręciłem śrubkę od powietrza na wolnych obrotach (kolo silniczka krokowego) i do dzisiaj jest wszystko w porządku.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
patrol2124 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 GDI 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 20
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 22-11-2012, 19:18   Problem z falujacymi obrotami i duzym spalaniem

Witam Wszystkich i zwracam sie z prosba o pomoc

Poniewaz samochod duzo pali i ma problem z utrzymaniem obrotow,wymienilem juz silniczek krokowy oraz przetrzyscilem przepustnice ,gdy przyjdzie jezdzic po miescie to katastrofa tzeba wczesniej przygazowac leko aby ruszyc bo takto zaczyna szarpac i zapala sie awaria silnika zaczolem regulowac sruba na przepustnicy troche lepiej ale jedzilem znajomego carisma auto ten sam rok te same parametry i chodzi owiele lepiej jest dynamiczne i duzo mniej pali przedewszystkim ..Zwracam sie z prosba o pomoc

Pozdrawiam Sławek
 
 
amp 
Mitsumaniak
1337


Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-11-2012, 22:23   

Cześć Sławek,

Nie chce Cię martwić, ale u mnie jak obroty szalały to było coś z końcówkami sterownika. Zapytaj się może jakiegoś znajomego elektryka, żeby sprawdził to. Też wymieniałem silniczek krokowy i nic to nie dało, a po wymianie tych końcówek sterownika auto pali jakieś 8-9 litrów przy lekkiej nodze.

Pozdrawiam.
_________________
Moja Cari
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-11-2012, 23:00   

Witam
Prawdopodobnie sterownik stracil nastawy podstawowe dla biegu jalowego .
Podjedz do lub sam wyczysc przepustnice, a nastepnie jezeli masz kogos znajomego z MUT 3 nich zrobi ci przylucznie tzw tryb SAS MODE. Po tym obroty sie unormuja.
Tryb ten stosuje sie rowniez wtedy kiedy przy podjezdzaniu di skrzyzowania obroty faluja a nastepnie moze zgasnac silnik.
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
patrol2124 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 GDI 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 20
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 25-11-2012, 21:53   Problem z utrzymaniem obrotów i spalaniem

Witam wszystkich

Pisze jeszcze raz o swoim problemie ,poniewaz auto juz od jakiego czasu falowalo obroty po wizycie u mechanika okazalo sie ze silniczek krokowy szwankuje.Po jakims czasie samochod stanal okazalo sie ze padla pompka w zbiorniku po wymianie tej pompki samochod nie chcial chodzic , wiec zaiacglem samochod do elektro mechanika diagnoza byla taka ze byl blad 46 niskie cienienie paliwa. Mechanik sprawdzil pompke w zbiorniku i podawala wlasciwe wiec zdecydowal rozebrac pompe na silniku tego wysokiego cisnienia , Po przeczyszczeniu samochod samochod zaczal jezdzic lecz na biegu jałowym łapał awarie silnika i gdy przyszło ruszyc z miejsca albo przygasał albo łapał jakis dziwnych obrotow tak jakby lewych obrotow . Wyczyscilismy przepustnice . Chwilowo problem ustapil lecz po przejechaniu paru kilometrow problem znow sie pojawil wiec mechanik zaczal reglowac ta przepustnice taka sruba od gory troche sie poprawilo lecz samochod nadal ma problem i zauwazylem ze wiecej pali.Zastanawiam sie nad dwoma rzeczami czy wymienic przepustnice lub sonde bo na mechanikow raczej juz nie moge liczyc jesli to nie pomoze to zostaje mi tylko serwis chyba ze znacie jakies rozwiazanie mojego problemu aby samochod mogl normalnie jezdzic . Aby auto chodzilo tak jak ma chodzic. Zwracam sie z prosba o pomoc i z gory dziekuje
 
 
amp 
Mitsumaniak
1337


Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-11-2012, 22:47   

patrol2124, może głupie, ale przeczyść jeszcze raz przepustnice i naucz cari obrotów?
_________________
Moja Cari
 
 
baxy 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.6 EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 01-03-2013, 18:52   

witam
od 5 lat uzytkuje cari 1.6 16v 99 koni bodajze
auto w zasadzie bezawaryjne
mam dziwny problem , ktory zawsze wystepuje zima . latem rzadko albo bardzo krotko
zima gdy odpale auto (pali zawsze na dotyk -nigdy nie bylo i nie ma problemu) otrzymują sie dlugo wysokie obroty tak miedzy 2200-2500. obroty nie faluja sa stale tylko wysokie . po okolo 5 min jazdy obroty wynosza okolo 1500. musze bardzo dobrze rozgrzać auto zeby obroty spadly ponizej 1000
. dodam ze po5 min jazdy jak zgasze auto i odczekam pare minut to po odpaleniu obroty sa juz normalne ,albo za chwilke sie zrobia. dzieje sie juz tak od 3 lat tylko w tym roku jakby dluzej sa te wyzsze obroty i spalanie w miescie (jezdze w zasadzie krotkie odcinki ) jest wyzsze okolo 11-12l
co moze byc przyczyna?
przebieg 170tys., olej syntetyk, nie bierze oleju,
 
 
amp 
Mitsumaniak
1337


Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-03-2013, 20:59   

baxy, po odpaleniu silnika na zimnym czujesz chwilowy opór na pedale gazu?
_________________
Moja Cari
 
 
baxy 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.6 EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 01-03-2013, 21:43   

raczej nie (jutro sprawdze dokladnie)
jak odpalę zimny silnik i nie dodam gazu to obroty wynosza okolo 1600, ale wystarczy za za chwile dam gazu i puszcze pedal to pbroty rosno do 2300 a po przejechaniu powiedzmy 500 m rosna nawet do 2500
 
 
amp 
Mitsumaniak
1337


Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-03-2013, 03:26   

baxy, u mnie jest tak, że jak załącza się ssanie to jest taka blokada na pedale gazu i wystarczy trochę mocniej wcisnąć i się ściąga, ale wtedy wiem przynajmniej kiedy ssanie się wyłącza. Musisz zobaczyć bo może coś w sterowniku być, ale przed tym przeczyść przepustnice i sprawdź krokowy.
_________________
Moja Cari
 
 
baxy 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.6 EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 02-03-2013, 19:42   

dzisiaj rano po odpaleniu obroty wynosily 1900
po 10 s przygazowalem tak to 3000 i poscilem pedal , zadnego oporu nie wyczulem
po puszczeniu pedalu obroty spadly do 2000 ale po sekundzie stopniowo zaczely rosnac az do 2500
po 20 sekundach ruszylem. po dwóch kilometrach gdy dojechalem na miejsze obroty wynosily 1500. nie gasielem auta przez 2 minuty, spadly do 1300. po 5 min odpalilem, poczekalem chwilke obroty byly 1100. po przejaechaniu 5 km obroty byly juz normalne okolo 700-800.
dodam ze silnik pracuje bardzo dobrze, rowno, ma moc, nic nie przerywa , cicho chodzi
 
 
amp 
Mitsumaniak
1337


Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-03-2013, 20:14   

baxy, u mnie na ssaniu obroty wynoszą 1500, potem spadają do ~800. Miałem wcześniej problem taki, że trzymał mi cały czas 2000 i wina leżała w sterowniku. Ale jak już mówiłem. Na Twoim miejscu sprawdziłbym przepustnice (wyczyścił ją) krokowy jak i przepływomierz też bym wyczyścił, nawet tak profilaktycznie.
Pozdro
_________________
Moja Cari
 
 
baxy 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.6 EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 05-03-2013, 16:35   

a moge prosic w kilku krokach jak sie do tego zabrac ?
co najpierw odkrecic itd?
gdzie znajde opis?
 
 
amp 
Mitsumaniak
1337


Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-03-2013, 19:48   

Ściągasz ten gruby wąż wychodzący od przepływomierza do przepustnicy, potem odkręcasz 4 śruby trzymające przepustnice i ją przeczyszczasz. Z przeczyszczeniem silniczka krokowego już nie jest tak łatwo. Ja to zrobiłem w taki sposób:
Mając już go odkręconego, wyciągasz bodajże 3 takie małe czarne wężyki i dwa trochę większe z dołu. Potem odkręcasz samą część silniczka krokowego (http://xedos.com.pl/allegro/rok2010/marzec/2010-03-22/2010-03-22-095.jpg chodzi o tą część z 6 pinami) i teraz ostrożnie z tymi 3 śrubami co nawet tu na zdjęciu są pordzewiałe. Ja niestety musiałem je przewiercić bo odkręcić się nie dało. Musisz uważać bo w środku jest taka mała sprężynka, którą niestety zgubiłem, ale zastąpiłem ją podobną. W środku jest iglica, musisz ją wyciągnąć i lekko przeczyścić ja wszystko zrobiłem benzyną ekstrakcyjną na papierze, ale nie za dużo. Nie gwarantuję, że zrobiłem to dobrze, ale pomogło bo obroty wynosiły około 1000 po tym zabiegu. Jeżeli masz jakieś pytania to pisz.

PS. W iglicy możesz przekręcić i sam ustawić sobie obroty, ale rób to ostrożnie.
_________________
Moja Cari
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.