[Cari 1.9TD] Działanie "gruszki" |
Autor |
Wiadomość |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 05-03-2013, 22:17 [Cari 1.9TD] Działanie "gruszki"
|
|
|
Witam !!
Mam problem Auto nie ma odpowiedniej mocy
nie wiem jak sprawdzic czy turbo działa?
czy gruszka przy turbo jest sprawna ?
czy zaślepić erg?
( pompa Lucas po uszczelnieniu zaznaczam że przed uszczelnieniem było tak samo )
[ Dodano: 06-03-2013, 12:35 ]
ok gruszka wypycha to cięgno sprawdziłem podłączając wężyk pod sprężarkę tylko teraz jak sprawdzić czy to bedzie działało na odpalonym silniku |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-03-2013, 10:36
|
|
|
ale ta gruszka przesuwa jak za duże cisnienie w kolektorze i wtedy spada wydajność turbiny. więc bym obstawiał inna przyczyne mulenia |
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-03-2013, 12:45
|
|
|
i nadal nic nie pomogło zaślepiłem erg ale efekt minimalny |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 12-03-2013, 13:22
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Bez obciążenia silnika nie sprawdzisz czy tzw: "gruszka" wypycha cięgno. Dopiero podczas jazdy to działa. |
Gruszkę można sprawdzić podłączając wężyk i wyciągając z niej powietrze ustami
Może to dziwnie zabrzmi, ale tak się robi. Wtedy znacznie łatwiej jest wykryć nawet niewielkie uszkodzenia membrany niż podczas pracy silnika. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 12-03-2013, 13:31
|
|
|
Faraday napisał/a: | Może to dziwnie zabrzmi, ale tak się robi. Wtedy znacznie łatwiej jest wykryć nawet niewielkie uszkodzenia membrany niż podczas pracy silnika. |
Zgadza się.
runi napisał/a: | i nadal nic nie pomogło zaślepiłem erg ale efekt minimalny |
A jaki efekt chciałeś uzyskać że tak zapytam. Bo jeśli przyrost mocy to raczej tego nie zauważysz. Jedyne co to tylko nie zasysa spalin razem z powietrzem do dolotu tylko samo czyste powietrze. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-03-2013, 16:36
|
|
|
miałem nadzieje ze troche będzie mocniejszy dziś zdjęłem zaślepke erg |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-03-2013, 17:29
|
|
|
Faraday napisał/a: | Jaro1974 napisał/a: | Bez obciążenia silnika nie sprawdzisz czy tzw: "gruszka" wypycha cięgno. Dopiero podczas jazdy to działa. |
Gruszkę można sprawdzić podłączając wężyk i wyciągając z niej powietrze ustami
|
bzdura
w tym silniku steruje cisnienie z kolektora (a dlatego cisnienie bo silnik turbo ) do wspomagania hamulca i podnoszenia biegu jałowego oraz egr jest pompa vacum.
zassać to możecie sobie piwo z butelki
dopiero turbina sterowanie elektronicznie jest podciśnieniem |
|
|
|
 |
|