Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
WSK 125 1979 by Tom55555ek
Autor Wiadomość
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2013, 20:31   WSK 125 1979 by Tom55555ek

Witam Was wszystkich, skoro tutaj zajrzeliście to mniemam iż będziecie w stanie dobrnąć do końca tego wątku ;)

Tak więc może na początek słowem wstępu, przedstawiać się nie będę gdyż na forum już parę lat jestem i mam wątek z moją Carismą, za to dzisiaj postanowiłem przedstawić Wam sprzęt, który jest dla mnie niezwykle ważny nie dlatego, że jest drogi tylko dlatego, że uważam iż należy szanować polską motoryzację i walczyć o jej wskrzeszenie ponieważ pomimo, że nie istniała zbyt długo to posiadała na swoim koncie wiele sukcesów i niesamowitych prototypów/ myśli technicznych wyprzedzających swoją epokę.

Tak więc przejdźmy do mojej wiesi :)
Stara poczciwa WSK M06B3 125 z roku 1979, podobnie jak moją Carismę zakupiłem ją w trzech króli (6 stycznia 2011). Jak do tej pory udawało mi się ją przed Wami skrzętnie ukrywać, tylko parę osób o niej usłyszało parę słów i tylko jedna zobaczyła dzisiaj zdjęcia. Ale jako iż planuję ją w tym roku ukończyć to postanowiłem się pochwalić i opisać "Naszą" historię :)

Od zawsze uwielbiałem siedzieć w starej motoryzacji, zaczęło się od kuzyna i jego ogara 205 w Świnoujściu miałem wtedy jakieś 15 lat i żadnych możliwości na motocykl(brak prawka i garażu...), tak mijały lata aż do 2011 roku kiedy to odbywałem praktyki w firmie NCDC w Szczecinie gdzie 99,9% ludzi to zapaleni motocykliści, tam poznałem Acze'go, który rozwiązał sprawę przechowywania motocykla(na zimę piwnica a na lato strzeżony parking) i tak się zaczęło poszukiwanie motocykla WSK 125 do renowacji.... Znalazłem ją na tablicy, były trzy zdjęcia, krótki opis, dużo brudu, rdzy, smarów, brakujących części, połamanych i uszkodzonych elementów ramy oraz setka kilometrów do Gorzowa, jeden krótki telefon do właściciela ... po godzinie drugi telefon i umówiłem się na sobotę po MOJĄ WSKę, sęk w tym, że nadal nie miałem miejsca w piwnicy na przyjęcie motocykla. Zatem wziąłem rękawiczki i zszedłem do piwnicy(był czwartek) sprzątać, skończyłem oporządzać piwnicę w piątek o 22, następnie ogarnięcie mapek do pomniejszych wsi i idę spać. Rano o 6.00 pobudka, jazda do kolegi do Polic gdyż zaoferował się pomóc bo ma przyczepkę i dzięki wielkie mu za to!

Po 3h jazdy docieramy do umówionej miejscowości i znajdujemy dom razem z moją WSKą.



Każdemu normalnemu człowiekowi rozsądek podpowiedziałby: "Nie kupuje tego trupa!!!". Jednak ja usłyszałem: "Chcę ją mieć i odrestaurować tak by wszystkim gały z orbit wylazły!". Tak więc zakupiłem moją wieśkę za całe 350zł, zapakowaliśmy ją z kumplem na przyczepkę i ruszyliśmy prosto do domu, przemarznięci, przemoczeni ale ja byłem w siódmym niebie. Jeszcze tego samego dnia po powrocie do domu zabrałem się za jej rozkręcanie i czyszczenie. Na następny dzień była rozebrana na części pierwsze czekając na kolejne decyzje, więc nadszedł czas na kompletowanie do oryginału, koła od MZ'ki wymieniłem na oryginalne koła od WSKi, zakupiłem oryginalną blachę siedzenia, pospawałem ramę, wyprostowałem, i przygotowałem wszystko co trzeba było do malowania, cynkowania, chromowania i wszystkich innych niezbędnych czynności.
Największa zdobycz z PRL'u:
Emblematy WSK
Rozbiórka motóra:
Tylni błotnik
Ktoś zgubił oryginalne siedzenie z wytłoczką pod błotniki, więc trzeba było się ratować siedzeniem od MZ'ki co wymusiło na właścicielu potraktowanie tylnego błotnika młotkiem bo siedzenie od MZ'ki nie posiada wytłoczki...
Tylni błotnik 2
Tylne amortyzatory olejowe...
Pęknięta rama
Już większość rozebrana
Nowe, stare koła
Przygotowywanie i prostowanie ramy

Czas pokazać serducho mojej wieśki jeszcze przed remontem, czeka nas drugi szlif, regeneracja wału, szkiełkowanie silnika i składanie.

silnik z oryginalnym wydechem
Silnik przed czyszczeniem
Części do ocynkowania
I po cynkowaniu
Potrzebujemy także nowych opon:
Opony
Kolejne zakupy
Przyszedł czas na malowanie proszkowe ramy
Malowanie raz
Malowanie dwa

Szykowanie kół, szkiełkowanie piast:
szkiełko
szkiełko 2

Natomiast po wielu godzinach męczarni udało mi się wypolerować aluminiowe części do WSKi :)

polerka

Jak na razie zatrzymałem się na etapie jaki przedstawią poniższe zdjęcia, z powodu zimy nie miałem możliwości dorobienia zbyt dużej ilości pieniędzy przez co prace stanęły :(
Ale jestem dobrej myśli gdyż lato się zaczyna :)

składanie

zabierak tylni

Gotowe koła, zaplecone i wycentrowane

Jest to tylko ułamek wszystkich zdjęć z renowacji, postaram się jeszcze wstawić zdjęcia z innych etapów pracy jak np. usuwanie rys z prawej osłony silnika czy rozbieranie silnika a nawet filmik z pracy silnika przed rozbiórką. W razie jakichkolwiek postępów będę na bieżąco uzupełniał temat ;) Mimo wszystko jest to bardzo okrojona wersja mojego tematu z forum wueska.pl jej zrobienie zajęło mi 2h, postaram się jeszcze coś dopisać jakbyście byli zainteresowani :) Na ten rok planuję nadal wycieczkę dookoła Polski razem z kilkoma znajomymi z forum wueska.pl jednakże sam będę musiał ze Szczecina do Wrocławia dojechać bo stamtąd startujemy :)

Aktualnie czekam na odebranie części do WSKi z chromowania a także czekam na polerowane śruby nierdzewne :)


Wrzucam filmik z pierwszej pracy silnika po pół rocznej przerwie(nie odpalany przeze mnie, nie wiem ile czasu stał nie odpalany u poprzedniego właściciela).
Praca silnika na wyregulowanym gaźniku

P.S: Szukam lakiernika co by mi niedrogo pomalował bak, błotniki i trochę drobnicy plastikowej na czarny akryl :)
Ostatnio zmieniony przez tom55555ek 23-04-2013, 21:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-04-2013, 20:45   

SUPER :!: :!: :!:

Jak już poskładasz to będziesz jak Leszek z "Daleko od szosy" ;)

Gratuluję hobby i samozaparcia :thumbleft:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-04-2013, 21:07   

piękny ''motór''. rok temu sprzedałem swoją 175 KOBUZ z '84r. miała 4200km od nowości, ale trzeba było ograniczyć liczbę blankietów z oc :wink: powiem Ci że kupno zrobionej czy oryginalnej maszyny to nic w porównaniu z chwilą kiedy sprzęt odżywa tylko dzięki Tobie. dlatego moja żółta zipa jest dla mnie wyjątkowa :)
_________________
CA0
Galant II
 
 
wookash83 
Mitsumaniak

Auto: MOC :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 826
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 23-04-2013, 21:56   

Nie chwaliles sie a projekcik zacny! Efekt koncowy mam nadzieje zobaczyc na zywo :p
_________________
http://forum.mitsumaniaki...5ed3c5d40658efa
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 23-04-2013, 22:09   

Piękna maszynka, sam bym chciał taką mieć. Miałem kiedyś "Wiejski Sprzęt Kaskaderski" i to dosłownie, była na crossa zrobiona. Raz jeździła, raz nie, uwierz mi, potrafiłem nieraz ze trzy razy dziennie silnik rozebrać i poskładać. No ale, to były czasy młodości i nawet nie myślałem o jakichkolwiek zabytkach Polskiej motoryzacji. Nie wiem jakim cudem, przeżyła u mnie Jawka, chyba tylko dlatego że jest pamiątką po moim dziadku. Ale o niej będę musiał nowy temat założyć, jest trochę odnowiona, ale trochę jej brakuje, a mi brakuje czasu :(
 
 
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2013, 22:32   

wookash83 napisał/a:
Efekt koncowy mam nadzieje zobaczyc na zywo :p


Myślę, że zobaczysz na żywo efekt końcowy, planuję koniec renowacji na czerwiec jednak zostanie mi jeszcze mozolny proces rejestracji :/
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-04-2013, 06:40   

wookash83 napisał/a:
Nie chwaliles sie a projekcik zacny! Efekt koncowy mam nadzieje zobaczyc na zywo


Bo nie zawsze bywasz na spotach :p
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-05-2013, 21:57   

tom55555ek, cicha woda ..... jak dla mnie Twój pomysł zacny, czekam na relację z postępów i efekt końcowy.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10643
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-05-2013, 10:20   

Chcę mieć tyle czasu i zaparcią co Ty... bo mam dwie maszyny u taty.. wsk125 oraz SHL 175. Powodzenia w dalszych pracach.

POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-05-2013, 10:32   

tom55555ek, i te dwie zabaweczki zabierz przy okazji jak będziemy mieli się widzieć o których rozmawialiśmy w Pogorzelicy (oczywiście jak druga będzie w fazie realizacji, ale znając Ciebie - będzie) :mrgreen:
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-05-2013, 10:56   

Szuwar, jakie to były zabaweczki bo już zapomniałem ;)
 
 
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-06-2013, 11:15   

Następuje niewielka aktualizacja, niedługo zrobię swoją stronę o zabytkach PRL gdzie będzie cała relacja z renowacji tego zabytku a także jednego Simsona Schwalbe. W sobotę jadę do Tuczna spisać umowę z pierwszym właścicielem, którego wreszcie znalazłem. Śruby z polerowanej na lustro nierdzewki zastąpiły fabrycznie ocynkowane ;)



 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 21-06-2013, 12:13   

chłopaki z Mad Riders fajnie zrobili WSKę

PRZED :

PO :
 
 
 
 
bart1924 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 199
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 21-06-2013, 13:46   

Uwielbiam takie projekty! :) Fajnie, że dbasz o detale, nie mogę się doczekać efektu końcowego bo zapowiada się konkretnie!
_________________
Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 601
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-06-2013, 14:13   

Iron.Falcon napisał/a:
chłopaki z Mad Riders fajnie zrobili WSKę

Obrazek


To jest ściema!

Ta WSK jest zrobiona jako model 3D http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=65798
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.