| WSK 125 1979 by Tom55555ek | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tom55555ek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 1997
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2011
 Posty: 173
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 19:31   WSK 125 1979 by Tom55555ek |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Was wszystkich, skoro tutaj zajrzeliście to mniemam iż będziecie w stanie dobrnąć do końca tego wątku   
 Tak więc może na początek słowem wstępu, przedstawiać się nie będę gdyż na forum już parę lat jestem i mam wątek z moją Carismą, za to dzisiaj postanowiłem przedstawić Wam sprzęt, który jest dla mnie niezwykle ważny nie dlatego, że jest drogi tylko dlatego, że uważam iż należy szanować polską motoryzację i walczyć o jej wskrzeszenie ponieważ pomimo, że nie istniała zbyt długo to posiadała na swoim koncie wiele sukcesów i niesamowitych prototypów/ myśli technicznych wyprzedzających swoją epokę.
 
 Tak więc przejdźmy do mojej wiesi
   Stara poczciwa WSK M06B3 125 z roku 1979, podobnie jak moją Carismę zakupiłem ją w trzech króli (6 stycznia 2011). Jak do tej pory udawało mi się ją przed Wami skrzętnie ukrywać, tylko parę osób o niej usłyszało parę słów i tylko jedna zobaczyła dzisiaj zdjęcia. Ale jako iż planuję ją w tym roku ukończyć to postanowiłem się pochwalić i opisać "Naszą" historię
   
 Od zawsze uwielbiałem siedzieć w starej motoryzacji, zaczęło się od kuzyna i jego ogara 205 w Świnoujściu miałem wtedy jakieś 15 lat i żadnych możliwości na motocykl(brak prawka i garażu...), tak mijały lata aż do 2011 roku kiedy to odbywałem praktyki w firmie NCDC w Szczecinie gdzie 99,9% ludzi to zapaleni motocykliści, tam poznałem Acze'go, który rozwiązał sprawę przechowywania motocykla(na zimę piwnica a na lato strzeżony parking) i tak się zaczęło poszukiwanie motocykla WSK 125 do renowacji.... Znalazłem ją na tablicy, były trzy zdjęcia, krótki opis, dużo brudu, rdzy, smarów, brakujących części, połamanych i uszkodzonych elementów ramy oraz setka kilometrów do Gorzowa, jeden krótki telefon do właściciela ... po godzinie drugi telefon i umówiłem się na sobotę po MOJĄ WSKę, sęk w tym, że nadal nie miałem miejsca w piwnicy na przyjęcie motocykla. Zatem wziąłem rękawiczki i zszedłem do piwnicy(był czwartek) sprzątać, skończyłem oporządzać piwnicę w piątek o 22, następnie ogarnięcie mapek do pomniejszych wsi i idę spać. Rano o 6.00 pobudka, jazda do kolegi do Polic gdyż zaoferował się pomóc bo ma przyczepkę i dzięki wielkie mu za to!
 
 Po 3h jazdy docieramy do umówionej miejscowości i znajdujemy dom razem z moją WSKą.
 
   
   
   Każdemu normalnemu człowiekowi rozsądek podpowiedziałby: "Nie kupuje tego trupa!!!". Jednak ja usłyszałem: "Chcę ją mieć i odrestaurować tak by wszystkim gały z orbit wylazły!". Tak więc zakupiłem moją wieśkę za całe 350zł, zapakowaliśmy ją z kumplem na przyczepkę i ruszyliśmy prosto do domu, przemarznięci, przemoczeni ale ja byłem w siódmym niebie. Jeszcze tego samego dnia po powrocie do domu zabrałem się za jej rozkręcanie i czyszczenie. Na następny dzień była rozebrana na części pierwsze czekając na kolejne decyzje, więc nadszedł czas na kompletowanie do oryginału, koła od MZ'ki wymieniłem na oryginalne koła od WSKi, zakupiłem oryginalną blachę siedzenia, pospawałem ramę, wyprostowałem, i przygotowałem wszystko co trzeba było do malowania, cynkowania, chromowania i wszystkich innych niezbędnych czynności.
 Największa zdobycz z PRL'u:
 Emblematy WSK
 Rozbiórka motóra:
 Tylni błotnik
 Ktoś zgubił oryginalne siedzenie z wytłoczką pod błotniki, więc trzeba było się ratować siedzeniem od MZ'ki co wymusiło na właścicielu potraktowanie tylnego błotnika młotkiem bo siedzenie od MZ'ki nie posiada wytłoczki...
 Tylni błotnik 2
 Tylne amortyzatory olejowe...
 Pęknięta rama
 Już większość rozebrana
 Nowe, stare koła
 Przygotowywanie i prostowanie ramy
 
 Czas pokazać serducho mojej wieśki jeszcze przed remontem, czeka nas drugi szlif, regeneracja wału, szkiełkowanie silnika i składanie.
 
 silnik z oryginalnym wydechem
 Silnik przed czyszczeniem
 Części do ocynkowania
 I po cynkowaniu
 Potrzebujemy także nowych opon:
 Opony
 Kolejne zakupy
 Przyszedł czas na malowanie proszkowe ramy
 Malowanie raz
 Malowanie dwa
 
 Szykowanie kół, szkiełkowanie piast:
 szkiełko
 szkiełko 2
 
 Natomiast po wielu godzinach męczarni udało mi się wypolerować aluminiowe części do WSKi
   
 polerka
 
 Jak na razie zatrzymałem się na etapie jaki przedstawią poniższe zdjęcia, z powodu zimy nie miałem możliwości dorobienia zbyt dużej ilości pieniędzy przez co prace stanęły
   Ale jestem dobrej myśli gdyż lato się zaczyna
   
 składanie
 
 zabierak tylni
 
 Gotowe koła, zaplecone i wycentrowane
 
 Jest to tylko ułamek wszystkich zdjęć z renowacji, postaram się jeszcze wstawić zdjęcia z innych etapów pracy jak np. usuwanie rys z prawej osłony silnika czy rozbieranie silnika a nawet filmik z pracy silnika przed rozbiórką. W razie jakichkolwiek postępów będę na bieżąco uzupełniał temat
  Mimo wszystko jest to bardzo okrojona wersja mojego tematu z forum wueska.pl jej zrobienie zajęło mi 2h, postaram się jeszcze coś dopisać jakbyście byli zainteresowani  Na ten rok planuję nadal wycieczkę dookoła Polski razem z kilkoma znajomymi z forum wueska.pl jednakże sam będę musiał ze Szczecina do Wrocławia dojechać bo stamtąd startujemy   
 Aktualnie czekam na odebranie części do WSKi z chromowania a także czekam na polerowane śruby nierdzewne
   
 
 Wrzucam filmik z pierwszej pracy silnika po pół rocznej przerwie(nie odpalany przeze mnie, nie wiem ile czasu stał nie odpalany u poprzedniego właściciela).
 Praca silnika na wyregulowanym gaźniku
 
 P.S: Szukam lakiernika co by mi niedrogo pomalował bak, błotniki i trochę drobnicy plastikowej na czarny akryl
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez tom55555ek 23-04-2013, 20:33, w całości zmieniany 4 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JCH   Mitsumaniak
 Forumowa Opozycja
 
  
 Auto: OBK 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 101 razy
 Dołączył: 23 Maj 2005
 Posty: 8078
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | SUPER       
 Jak już poskładasz to będziesz jak Leszek z "Daleko od szosy"
   
 Gratuluję hobby i samozaparcia
   |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
   MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jogurt   Mitsumaniak
 
  
 Auto: CA4A & EA5W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 21 Wrz 2006
 Posty: 2554
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | piękny ''motór''. rok temu sprzedałem swoją 175 KOBUZ z '84r. miała 4200km od nowości, ale trzeba było ograniczyć liczbę blankietów z oc  powiem Ci że kupno zrobionej czy oryginalnej maszyny to nic w porównaniu z chwilą kiedy sprzęt odżywa tylko dzięki Tobie. dlatego moja żółta zipa jest dla mnie wyjątkowa   |  
				| _________________ CA0
 Galant II
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wookash83   Mitsumaniak
 
 Auto: MOC :)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 826
 Skąd: Kołobrzeg
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kaczka81s   Forumowicz
 
  
 Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 14 Lut 2012
 Posty: 651
 Skąd: Pieniny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 21:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Piękna maszynka, sam bym chciał taką mieć. Miałem kiedyś "Wiejski Sprzęt Kaskaderski" i to dosłownie, była na crossa zrobiona. Raz jeździła, raz nie, uwierz mi, potrafiłem nieraz ze trzy razy dziennie silnik rozebrać i poskładać. No ale, to były czasy młodości i nawet nie myślałem o jakichkolwiek zabytkach Polskiej motoryzacji. Nie wiem jakim cudem, przeżyła u mnie Jawka, chyba tylko dlatego że jest pamiątką po moim dziadku. Ale o niej będę musiał nowy temat założyć, jest trochę odnowiona, ale trochę jej brakuje, a mi brakuje czasu   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tom55555ek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 1997
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2011
 Posty: 173
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wookash83 napisał/a: |  	  | Efekt koncowy mam nadzieje zobaczyc na zywo   | 
 
 Myślę, że zobaczysz na żywo efekt końcowy, planuję koniec renowacji na czerwiec jednak zostanie mi jeszcze mozolny proces rejestracji :/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-04-2013, 05:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wookash83 napisał/a: |  	  | Nie chwaliles sie a projekcik zacny! Efekt koncowy mam nadzieje zobaczyc na zywo | 
 
 Bo nie zawsze bywasz na spotach
   |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szuwar   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Wiking
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 27 Kwi 2011
 Posty: 2655
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2013, 20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | tom55555ek, cicha woda ..... jak dla mnie Twój pomysł zacny, czekam na relację z postępów i efekt końcowy. |  
				| _________________ VOLVO S80 T6 AWD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2013, 09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chcę mieć tyle czasu i zaparcią  co Ty... bo mam dwie maszyny u taty.. wsk125 oraz SHL 175.  Powodzenia w dalszych pracach. 
 POzdrawiam
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szuwar   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Wiking
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 27 Kwi 2011
 Posty: 2655
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2013, 09:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | tom55555ek, i te dwie zabaweczki zabierz przy okazji jak będziemy mieli się widzieć o których rozmawialiśmy w Pogorzelicy   (oczywiście jak druga będzie w fazie realizacji, ale znając Ciebie - będzie)   |  
				| _________________ VOLVO S80 T6 AWD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tom55555ek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 1997
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2011
 Posty: 173
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2013, 09:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szuwar, jakie to były zabaweczki bo już zapomniałem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tom55555ek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 1997
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Sty 2011
 Posty: 173
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2013, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Następuje niewielka aktualizacja, niedługo zrobię swoją stronę o zabytkach PRL gdzie będzie cała relacja z renowacji tego zabytku a także jednego Simsona Schwalbe. W sobotę jadę do Tuczna spisać umowę z pierwszym właścicielem, którego wreszcie znalazłem. Śruby z polerowanej na lustro nierdzewki zastąpiły fabrycznie ocynkowane   
   
   
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Iron.Falcon   Mitsumaniak
 Brummi Fahrer
 
  
 Auto: Galant 2.4 GDI
 Kraj/Country: Germany
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 427
 Skąd: Bad Rothenfelde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2013, 11:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | chłopaki z Mad Riders fajnie zrobili WSKę 
 PRZED :
 
   PO :
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bart1924   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Paź 2008
 Posty: 199
 Skąd: Suchedniów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bbandi   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant SE 2.5V6 98
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 02 Paź 2011
 Posty: 606
 Skąd: Rzeszów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |