Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Benzyna Super Plus ( 98 ) czy Super ( 95 )
Autor Wiadomość
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 11-06-2013, 18:28   [EA3A/W 2.4] Benzyna Super Plus ( 98 ) czy Super ( 95 )

Zakładając, że do baku wchodzi 64l to różnica na całym baku wychodzi mi 2,56 € po dzisiejszych cenach ( 1.58€ do 1.62€ ) Warto tankować Super Plus do GDI... a może trzeba ?
Na klapce jest napisane "95+ OCTANE"
 
 
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 11-06-2013, 20:19   

według mnie chodzi o to, że nie zalecają benzyny o mniejszej liczbie oktanów. Zalej 98 i zobacz jak różnica w jeździe. W moim galu po zalaniu 98 samochód wydaje się dynamiczniejszy i minimalnie spada spalanie. Na zachodzie jakość paliwa jest lepsza niż u nas i możesz różnicy nie poczuć, tym bardziej że za spalanie odpowiada ECU i w zależności od paliwa reguluje jego dawkę - zabezpieczenie przed spalaniem stukowym...kiedyś podczas wizyty na Litwie zalałem 92 oktany i szczerze, nie widziałem różnicy w zachowaniu samochodu, no może paliwo mniej śmierdziało jak nasze Polskie :wink:
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
ogon56 
Mitsumaniak
Cheerish your life


Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-06-2013, 00:49   

Producent uczula żeby nie lać benzyny o mniejszej liczbie oktanów niż 95. Różnicy nie czułem żadnej między 95 i 98, ale tankowałem prawie zawsze 98 bo GDI jest uczulony na paliwko kiepskiej jakości. Wtryski podziękują ci niezawodną pracą, więc bez kombinowania. GDI nie wymaga 98, ale lepsze paliwo jest zalecane. BTW... skąd masz fotkę wlewu ;) ?
_________________
Historia mojego autka

Ex. Mitsubishi Galant 2.4GDI
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78977

Ex. Fiat 125P
http://forum.mitsumaniaki...1178798#1178798
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 12-06-2013, 01:08   

ogon56 napisał/a:
skąd masz fotkę wlewu ?
z google images :mrgreen: :biggrin:
 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2013, 07:25   

Bartek kiedyś polecał bezsiarkową ze Statoil - ale nie wiem, czy jeszcze jest w sprzedaży
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 12-06-2013, 08:26   

nie widziałem w szkopii stacji STATOIL. Tankuje na stacjach Westfalen AG bo mam u nich kartę 24h, a sama stacja jest jakąś tam "marką" Tu gdzie mieszkam mam jeszcze tak wyglądającego ARAL'a - rodzinna stacja... czy inna miejscowych potentatów naftowych Schrewe. Na tych 3 stacjach ceny są jednakowe.... dochodzi jeszcze Shell na którym wszystko droższe o 4-5 centy.
 
 
 
 
ogon56 
Mitsumaniak
Cheerish your life


Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-06-2013, 10:19   

Tankuj na stacjach komercyjnych dobrej jakości paliwo i będzie git, tak jak mówiłem nie konieczne jest 98, ale z racji delikatności silnika osobiście zalecam. Zdjęcie pochodzi z mojego auta (a raczej byłego) ;p.
_________________
Historia mojego autka

Ex. Mitsubishi Galant 2.4GDI
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78977

Ex. Fiat 125P
http://forum.mitsumaniaki...1178798#1178798
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-06-2013, 10:31   

Lepiej będzie jak będziesz lał Pb98.
Przy przejazdach na ubogiej mieszance (tryb ECO) mniejsza szansa na spalanie stukowe, a więc ecu ci nie cofnie zapłonu.
W JDM'wych wersjach ten silnik jest zalewany benzyną 102 oktanową.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 12-06-2013, 10:35   

będę lał 98... bo 2.5 euro na baku to żadna różnica...
 
 
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 13-06-2013, 22:44   

Również wlewam tylko 98 Pb, co 4 tys km czyszcze przepustnice i nie mam żadnych problemów.
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 13-06-2013, 22:52   

adamek90 napisał/a:
co 4 tys km czyszcze przepustnice i nie mam żadnych problemów.

co 4 tys :shock: :!: :?: dużo syfu zbiera się po tak krótkim okresie czasu ? przecież to 2-3 miesiące jeżdżenia
 
 
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 13-06-2013, 23:46   

Bez kitu ale co 4 tys km czyszczę przepustnice, i może właśnie dzieki temu nie mam żadnych problemów z silnikiem a tym bardziej ze czyszczenie to godzina roboty.

Od momentu czyszczenia po 4 tys km nagaru jest dość sporo.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2013, 07:30   

adamek90 napisał/a:
Bez kitu ale co 4 tys km czyszczę przepustnice, i może właśnie dzieki temu nie mam żadnych problemów z silnikiem a tym bardziej ze czyszczenie to godzina roboty.

Od momentu czyszczenia po 4 tys km nagaru jest dość sporo.
Lepiej poszukaj przyczyny tego zjawiska, bo przyrost nagaru w takim tempie jest lekko mówiąc niepokojący
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 14-06-2013, 17:48   

Przepustnica była przybrudzona, kolektor został pominięty w czyszczeniu bo nie było sensu.... Nie wiem czy ktoś tam kiedyś zaglądał i to czyścił czy to szkopskie paliwo robi taka dobra robotę...
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.