[EA3A/W 2.4] Benzyna Super Plus ( 98 ) czy Super ( 95 ) |
Autor |
Wiadomość |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 11-06-2013, 18:28 [EA3A/W 2.4] Benzyna Super Plus ( 98 ) czy Super ( 95 )
|
|
|
Zakładając, że do baku wchodzi 64l to różnica na całym baku wychodzi mi 2,56 € po dzisiejszych cenach ( 1.58€ do 1.62€ ) Warto tankować Super Plus do GDI... a może trzeba ?
Na klapce jest napisane "95+ OCTANE"
 |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 11-06-2013, 20:19
|
|
|
według mnie chodzi o to, że nie zalecają benzyny o mniejszej liczbie oktanów. Zalej 98 i zobacz jak różnica w jeździe. W moim galu po zalaniu 98 samochód wydaje się dynamiczniejszy i minimalnie spada spalanie. Na zachodzie jakość paliwa jest lepsza niż u nas i możesz różnicy nie poczuć, tym bardziej że za spalanie odpowiada ECU i w zależności od paliwa reguluje jego dawkę - zabezpieczenie przed spalaniem stukowym...kiedyś podczas wizyty na Litwie zalałem 92 oktany i szczerze, nie widziałem różnicy w zachowaniu samochodu, no może paliwo mniej śmierdziało jak nasze Polskie |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
ogon56
Mitsumaniak Cheerish your life

Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-06-2013, 00:49
|
|
|
Producent uczula żeby nie lać benzyny o mniejszej liczbie oktanów niż 95. Różnicy nie czułem żadnej między 95 i 98, ale tankowałem prawie zawsze 98 bo GDI jest uczulony na paliwko kiepskiej jakości. Wtryski podziękują ci niezawodną pracą, więc bez kombinowania. GDI nie wymaga 98, ale lepsze paliwo jest zalecane. BTW... skąd masz fotkę wlewu ? |
_________________ Historia mojego autka
Ex. Mitsubishi Galant 2.4GDI
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78977
Ex. Fiat 125P
http://forum.mitsumaniaki...1178798#1178798 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 12-06-2013, 01:08
|
|
|
ogon56 napisał/a: | skąd masz fotkę wlewu ? | z google images |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2013, 07:25
|
|
|
Bartek kiedyś polecał bezsiarkową ze Statoil - ale nie wiem, czy jeszcze jest w sprzedaży |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 12-06-2013, 08:26
|
|
|
nie widziałem w szkopii stacji STATOIL. Tankuje na stacjach Westfalen AG bo mam u nich kartę 24h, a sama stacja jest jakąś tam "marką" Tu gdzie mieszkam mam jeszcze tak wyglądającego ARAL'a - rodzinna stacja... czy inna miejscowych potentatów naftowych Schrewe. Na tych 3 stacjach ceny są jednakowe.... dochodzi jeszcze Shell na którym wszystko droższe o 4-5 centy. |
|
|
|
 |
ogon56
Mitsumaniak Cheerish your life

Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-06-2013, 10:31
|
|
|
Lepiej będzie jak będziesz lał Pb98.
Przy przejazdach na ubogiej mieszance (tryb ECO) mniejsza szansa na spalanie stukowe, a więc ecu ci nie cofnie zapłonu.
W JDM'wych wersjach ten silnik jest zalewany benzyną 102 oktanową. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 12-06-2013, 10:35
|
|
|
będę lał 98... bo 2.5 euro na baku to żadna różnica... |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 13-06-2013, 22:44
|
|
|
Również wlewam tylko 98 Pb, co 4 tys km czyszcze przepustnice i nie mam żadnych problemów. |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 13-06-2013, 22:52
|
|
|
adamek90 napisał/a: | co 4 tys km czyszcze przepustnice i nie mam żadnych problemów. |
co 4 tys dużo syfu zbiera się po tak krótkim okresie czasu ? przecież to 2-3 miesiące jeżdżenia |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 13-06-2013, 23:46
|
|
|
Bez kitu ale co 4 tys km czyszczę przepustnice, i może właśnie dzieki temu nie mam żadnych problemów z silnikiem a tym bardziej ze czyszczenie to godzina roboty.
Od momentu czyszczenia po 4 tys km nagaru jest dość sporo. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-06-2013, 07:30
|
|
|
adamek90 napisał/a: | Bez kitu ale co 4 tys km czyszczę przepustnice, i może właśnie dzieki temu nie mam żadnych problemów z silnikiem a tym bardziej ze czyszczenie to godzina roboty.
Od momentu czyszczenia po 4 tys km nagaru jest dość sporo. | Lepiej poszukaj przyczyny tego zjawiska, bo przyrost nagaru w takim tempie jest lekko mówiąc niepokojący |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 14-06-2013, 17:48
|
|
|
Przepustnica była przybrudzona, kolektor został pominięty w czyszczeniu bo nie było sensu.... Nie wiem czy ktoś tam kiedyś zaglądał i to czyścił czy to szkopskie paliwo robi taka dobra robotę... |
|
|
|
 |
|