[EA5A/W 2.5] dziwny świst podczaj jazdy |
Autor |
Wiadomość |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 23-06-2013, 23:26 [EA5A/W 2.5] dziwny świst podczaj jazdy
|
|
|
pojawił się u mnie ostatnio dziwny dźwięk podczas jazdy... jakby świst wiatru, ale nim nie jest, ponieważ nie zależy od prędkości i pojawia się już przy niskich prędkościach... poza tym przy lekkim ruszeniu kierownicą na chwilę znika... myślałem, że to może łożysko, ale łożysko objawia się raczej huczeniem niż takim dźwiękiem jak w tym przypadku (o wyższej częstotliwości)... zresztą łożysko zostało wykluczone przez mechanika... ostatnio zauważyłem, że ten dżwięk również pojawia się (w mniejszym nasileniu) jak auto stoi. W związku z powyższymi objawami najbardziej podejrzana wydaje mi się pompa wspomagania. Może ktoś już się spotkał z podobną sytuacją... na dłuższą metę dźwięk jest dość denerwujący i do złudzenia przypominający świszczenie wiatru ale nim na pewno nie jest... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-06-2013, 08:22
|
|
|
Trochę dziwne, może jakiś pasek (wspomagania/alternatora) lub nieszczęsny napinacz paska wielo-klinowego?
A tak na poważnie to może być świst załączającej się turbiny albo może blow-off-a:P |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 24-06-2013, 10:19
|
|
|
arturj123 napisał/a: | może jakiś pasek (wspomagania/alternatora) lub nieszczęsny napinacz paska wielo-klinowego? |
nie, to raczej nie paski... z paskami i kołami walkę już zakończyłem i jest cisza... to jest mniej mechaniczny dźwięk... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-06-2013, 11:13
|
|
|
Konwerter w tiptroniku się kończy? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 24-06-2013, 12:35
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Konwerter w tiptroniku się kończy? |
ale to na postoju na "N" też by było słychać... poza tym sprawdziłem podczas jazdy (przy małej prędkości i na krótko, żeby nie było ), że po zrzuceniu na "N" też to słychać... poza tym nie zależy to ani od prędkości ani od obrotów silnika... tak jak pisałem odgłos na chwilę ustaje przy delikatnym ruchu kierownicą... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-06-2013, 13:07
|
|
|
pompec napisał/a: | tak jak pisałem odgłos na chwilę ustaje przy delikatnym ruchu kierownicą... |
Ten detal mi umknął.
Wygląda na:
- łożysko w jednym z tylnych kół (hałas tylko w trakcie jazdy)
lub:
- pompę wspomagania (jeśli hałas występuje również na postoju) |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 24-06-2013, 13:41
|
|
|
no ja właśnie obstawiam to drugie... łożyska były sprawdzane w piątek i nic nie wyszło... poza tym łożysko bardziej huczy a tu bardziej świszczy... jestem na 99% pewien, że dokładnie ten sam dźwięk tylko słabszy słyszę przy postoju... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-06-2013, 13:46
|
|
|
pompec napisał/a: | łożysko bardziej huczy a tu bardziej świszczy... | Nie ma reguły. |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 24-06-2013, 14:01
|
|
|
no może i tak... ale:
pompec napisał/a: | łożyska były sprawdzane w piątek i nic nie wyszło |
|
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-06-2013, 14:41
|
|
|
pompa wspomagania, mam to samo |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 24-06-2013, 15:09
|
|
|
czy pompy we wszystkich EA0 były takie same czy trzeba pod silnik wybierać? Na alledrogo sporo do 2,4 i 2,0 jest a do 2,5 ani jednej... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-06-2013, 00:44
|
|
|
Inne.
Zależy od wersji silnikowej i w v6 jeszcze podział na przedliftową i poliftową. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 25-06-2013, 01:20
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | i w v6 jeszcze podział na przedliftową i poliftową. |
|
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-06-2013, 09:42
|
|
|
Spisz nr obecnej MDxxxx i szukaj |
|
|
|
 |
sH3ep
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubushi Galant EAxA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15-07-2013, 13:18
|
|
|
Czy przy problemie z pompą wspomagania świst (dzwiek) nasila sie przy wiekszych obrotach na luzie ? |
|
|
|
 |
|