Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] dziwny świst podczaj jazdy
Autor Wiadomość
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 23-06-2013, 23:26   [EA5A/W 2.5] dziwny świst podczaj jazdy

pojawił się u mnie ostatnio dziwny dźwięk podczas jazdy... jakby świst wiatru, ale nim nie jest, ponieważ nie zależy od prędkości i pojawia się już przy niskich prędkościach... poza tym przy lekkim ruszeniu kierownicą na chwilę znika... myślałem, że to może łożysko, ale łożysko objawia się raczej huczeniem niż takim dźwiękiem jak w tym przypadku (o wyższej częstotliwości)... zresztą łożysko zostało wykluczone przez mechanika... ostatnio zauważyłem, że ten dżwięk również pojawia się (w mniejszym nasileniu) jak auto stoi. W związku z powyższymi objawami najbardziej podejrzana wydaje mi się pompa wspomagania. Może ktoś już się spotkał z podobną sytuacją... na dłuższą metę dźwięk jest dość denerwujący i do złudzenia przypominający świszczenie wiatru ale nim na pewno nie jest...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-06-2013, 08:22   

Trochę dziwne, może jakiś pasek (wspomagania/alternatora) lub nieszczęsny napinacz paska wielo-klinowego?
A tak na poważnie to może być świst załączającej się turbiny albo może blow-off-a:P
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 24-06-2013, 10:19   

arturj123 napisał/a:
może jakiś pasek (wspomagania/alternatora) lub nieszczęsny napinacz paska wielo-klinowego?


nie, to raczej nie paski... z paskami i kołami walkę już zakończyłem i jest cisza... to jest mniej mechaniczny dźwięk...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-06-2013, 11:13   

Konwerter w tiptroniku się kończy?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 24-06-2013, 12:35   

swinks_UK napisał/a:
Konwerter w tiptroniku się kończy?


ale to na postoju na "N" też by było słychać... poza tym sprawdziłem podczas jazdy (przy małej prędkości i na krótko, żeby nie było :wink: ), że po zrzuceniu na "N" też to słychać... poza tym nie zależy to ani od prędkości ani od obrotów silnika... tak jak pisałem odgłos na chwilę ustaje przy delikatnym ruchu kierownicą...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-06-2013, 13:07   

pompec napisał/a:
tak jak pisałem odgłos na chwilę ustaje przy delikatnym ruchu kierownicą...

Ten detal mi umknął. :oops:
Wygląda na:
- łożysko w jednym z tylnych kół (hałas tylko w trakcie jazdy)
lub:
- pompę wspomagania (jeśli hałas występuje również na postoju)
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 24-06-2013, 13:41   

no ja właśnie obstawiam to drugie... łożyska były sprawdzane w piątek i nic nie wyszło... poza tym łożysko bardziej huczy a tu bardziej świszczy... jestem na 99% pewien, że dokładnie ten sam dźwięk tylko słabszy słyszę przy postoju...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-06-2013, 13:46   

pompec napisał/a:
łożysko bardziej huczy a tu bardziej świszczy...
Nie ma reguły.
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 24-06-2013, 14:01   

no może i tak... ale:

pompec napisał/a:
łożyska były sprawdzane w piątek i nic nie wyszło
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 24-06-2013, 14:41   

pompa wspomagania, mam to samo
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 24-06-2013, 15:09   

czy pompy we wszystkich EA0 były takie same czy trzeba pod silnik wybierać? Na alledrogo sporo do 2,4 i 2,0 jest a do 2,5 ani jednej...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-06-2013, 00:44   

Inne.
Zależy od wersji silnikowej i w v6 jeszcze podział na przedliftową i poliftową.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 25-06-2013, 01:20   

swinks_UK napisał/a:
i w v6 jeszcze podział na przedliftową i poliftową.


:sad1:
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 25-06-2013, 09:42   

Spisz nr obecnej MDxxxx i szukaj
 
 
 
sH3ep 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubushi Galant EAxA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-07-2013, 13:18   

Czy przy problemie z pompą wspomagania świst (dzwiek) nasila sie przy wiekszych obrotach na luzie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.