Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Klimatyzacja nie działa
Autor Wiadomość
nevercry 
Forumowicz


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Czarna Białostocka
Wysłany: 17-06-2013, 15:53   

Rozwiązałem swój problem z cyklicznym (coraz częstszym) brakiem chłodzenia powietrza przy włączonej klimatyzacji. Opisze co i jak może się komuś przyda.
Więc zgodnie z podejrzeniami winowajcą okazał się krążek\sprzęgło sprężarki. sprzęgiełko było na tyle wytarte, że nawet przy zasilonej cewce elektromagnesu nie ściągało go na tyle, żeby zapiąć sprężarkę. Nie chciało mi się bawić w używki więc rozglądałem się za nowym. W aso zażyczyli sobie 1300zł :shock: . W InterCarsie zanim się określili chcieli znać nr/model sprężarki (foto niżej). do galantów mieli jeden model i akurat pod moją sprężarkę. Koszt to około 400zł a, że zamówienie poszło przez nissana to z rabatami wyszło 220zł :mrgreen: . Do wymiany potrzebny kanał i obowiązkowo dobry ściągacz. Rolka pod pasek wieloklinowy jest wciśnięta na tyle, że bez ściągacza nie odchodziła. Musiałem też podłożyć 3 podkładki miedziane pod to kółko na wieloklinie osi sprężarki ponieważ po dociągnięciu śruby wszystko było tak ściśnięte, że nie było mowy o wysprzęglaniu. Z czasem jak sprzęgiełko się dotrze będzie można wyjmować po podkładce.

sprężarka:


stare sprzęgiełko:


Dla tych co by poszukiwali takiego sprzęgła to jest to sprzęgło elektromagnetyczne kompresora nr. kat. KTT040083.
_________________

 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 23-06-2013, 16:00   

jestem przed wymianą nieszczelnego przewodu od osuszacza tego z zaworkiem H , czy muszę wymieniać osuszacz ?
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 23-06-2013, 20:35   

Dobrze gdybyś go wymianił. Po rozszczelnieniu układu stracił swoje właściwości do pochłaniania wilgoci i może robić więcej szkody niż pozytku.
Nie jest to drogi interes, ja za swojego płaciłem 35zł po zniżkach.
Wymiana jest banalna.
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-06-2013, 20:42   

pipi_ja napisał/a:
Dobrze gdybyś go wymianił

Własnie i oringi typowe do klimy
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 23-06-2013, 20:59   

ok tak właśnie myślałem a oringi stare nie mogą zostać, gdzie ewentualnie kupić nowe ?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-06-2013, 21:02   

marcinzam napisał/a:
a oringi stare nie mogą zostać

W żadnym wypadku , można dostac w każdym serwisie z klimą
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 24-06-2013, 09:42   

Tylko czy serwis z klimą będzie chętny sprzedać dwa oringi za kilka groszy? Moga chcieć wyświadczyć całą usługę.

Ja u siebie zostawiłem stare i jest szczelnie. Trzeba uważać żeby ich nie pozadzierać podczas roboty i tyle.
Jak pojedziesz napełnic klimę obowiązkowo test szczelności azotem i niech spryskają osuszacz pianką, bedzie widać czy jest szczelność.
Nie daj sie zbyć testem próżniowym bo na bank nic nie wykaże :)

Pozdrawiam.
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 24-06-2013, 18:36   

dzięki wielkie , mają te oringi w IC pod nr 4S 24607 oraz 9GR351 280-901

Pozdrawiam
 
 
dziejo
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2013, 17:40   

Jak zdemontowac chlodnice klimy ?
Prosze podac czynnosci lopatologicznie !
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-06-2013, 18:21   

Ale łopatą nie da się tego zrobić...
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 06-07-2013, 15:14   

Witam.Dziś wymieniłem chłodnicę klimy i oriing przy oszusaczu iż przepuszczał.Chłodnica rozczelniła się w zeszłym roku ze starości.Nowa mimo ,żę Kager działą elegancko wkońcu :D ale jest jedno ale :P
Po właczeniu klimatyzacji przez pierwsze 30-40 sekund coś tyka z okolicy schowka zrobiłem fotki
http://www.fotosik.pl/pok...4877d6babd.html
pod ręką wyrażnie czuć to tykanie z tej czarnej skrzyneczki
http://www.fotosik.pl/pok...3f6687c80a.html
Klima chłodzi elegancko ale niepokoi mnie to tykania ma ktoś jakiśpomysł co to może być? :?
Poniżej film:
tykanie słychać także przy takich operacjach :?
http://www.fotosik.pl/video/aad3deb251d882e1.html
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-07-2013, 15:38   

Uszkodzone koło zębate silniczka sterującego klapą.
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 06-07-2013, 15:48   

Czymś to grozi?sam mogę to wymienić?jak tego szuakać na alledrogo?
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-07-2013, 20:04   

Około 360zł nówka, samemu mozna próbować przestawić trybki jeżeli nie sa ba bardzo wyłamane
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 06-07-2013, 20:18   

:shock: to mnie zdołowałeś..a jakiś krok po kroku do tego można prosić?może używkę jak wogule szukać tego w necie bo wpisuje i nic :? to ma wpływ na coś?tzn czy może coś popsuć tak jeżdżąc?
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.