Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy
Autor Wiadomość
rafaloGLS 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Dumbrowa
Wysłany: 25-07-2013, 00:41   

Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? Chciałbym się upewnić, że po ostatnim czyszczeniu przepustnicy wszystko jest złożone poprawnie. Pozdrawiam
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 25-07-2013, 10:10   

rafaloGLS napisał/a:
Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony?

http://forum.mitsumaniaki...p=660345#660345

W skrócie: kablem poprzez ECU lub miernikiem.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-03-2014, 15:03   

Czy ma ktoś fotkę lub może opisać w jakim położeniu powinna znajdować się wskazówka obrotomierza przy w pełni rozgrzanym silniku, dźwignia na P lub na luzie w manualu w przypadku silnika V6 w Galu? I jakie (wiadomo mniej więcej) obroty wskazują kreski na obrotomierzu w zakresie 0-1000 obr./min?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-03-2014, 15:43   

Hugo,
Ja mam w połowie poniedzy dwoma kreskami, tą od połowy i tą jakby 800rpm. Z tego co odczytywałem w evoscan to jest 680rpm
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-03-2014, 15:57   

Pytam, bo ja miałem na drugiej kresce od dołu (silnik pracował równiutko, nic nie drżało-ach ta kultura pracy V6 :wink: ), ale z okolic pasków osprzętu dochodziły dziwne dźwięki (buczenie itp.). Akurat miałem okazję sprawdzić w innym Galu V6 jakie ma obroty biegu jałowego i były na ostatniej kresce przed 1000 obr./min., więc sobie wykręciłem śrubkę regulacji wolnych obrotów tak, że mam teraz też na ok. 800-900 obr./min. To wychodzi, że miałem wcześniej słabe 500 obr./min. :? Śrubka była 0,5 obrotu przed wkręceniem do oporu... Dziwne dźwięki zniknęły.
Gdzieś deejay wklejał foto obrotomierza na biegu jałowym, ale nie mogę znaleźć.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 03-03-2014, 19:41   

Hugo, no to u mnie dokladnie to samo, jałowy poniżej 600 obrotów i takie dziwne dźwięki - gdzie ta śrubka i w którą stronę kręcić?
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-03-2014, 22:04   

Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-03-2014, 22:59   



Czerwoną strzałką zaznaczyłem zaślepkę śrubki regulacji wolnych obrotów, pod zaślepką jest śrubka na śrubokręt krzyżakowy. Wkręcasz i obniżasz obroty (zmniejszasz dawkę powietrza), wykręcasz to się podnoszą (zwiększasz dawkę powietrza).

[ Dodano: 03-03-2014, 23:01 ]
Marcino napisał/a:
Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:)
No to muszę trochę obniżyć teraz, zresztą już "na słuch" pracuje za szybko na biegu jałowym, brakuje mu spokoju :wink:
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 03-03-2014, 23:41   

Hugo, dzięki! :D




ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!! :twisted:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-03-2014, 07:40   

Fragu napisał/a:
ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!!
:mrgreen:
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-07-2014, 23:56   

Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? Jest może na forumie jakiś dokładny opis jak to zrobić? Znalazłem taki do GDi ale z tego co się zorientowałem to co innego. Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU?
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-07-2014, 05:57   

wilk88 napisał/a:
Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków?

W dieslu pod przepustnicą jest więcej sadzy niż w samej przepustnicy a to za sprawa EGR wystarczy zaślepić i koniec czyszczenia kolektora :D
wilk88 napisał/a:
Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU?

Nic nie trzeba ustawiać i nie resetować ecu, przy przepustnicy nie ma tps :!:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 12-09-2014, 12:56   

Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie.
_________________
Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 12-09-2014, 13:14   

Nie.
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 18-09-2014, 20:02   

Cytat:
Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie.

KsiadzRobak napisał/a:
Nie.


Możesz rozwinąć dlaczego nie?. W tipo 1.6 benz. 90' własnie wymiana czujnika wału korbowego dała odetchnąć od ciągłych drgań i zaniżeń obrotów.
_________________
Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.