[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
rafaloGLS
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Dumbrowa
|
Wysłany: 25-07-2013, 00:41
|
|
|
Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? Chciałbym się upewnić, że po ostatnim czyszczeniu przepustnicy wszystko jest złożone poprawnie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 25-07-2013, 10:10
|
|
|
rafaloGLS napisał/a: | Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? |
http://forum.mitsumaniaki...p=660345#660345
W skrócie: kablem poprzez ECU lub miernikiem. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-03-2014, 15:03
|
|
|
Czy ma ktoś fotkę lub może opisać w jakim położeniu powinna znajdować się wskazówka obrotomierza przy w pełni rozgrzanym silniku, dźwignia na P lub na luzie w manualu w przypadku silnika V6 w Galu? I jakie (wiadomo mniej więcej) obroty wskazują kreski na obrotomierzu w zakresie 0-1000 obr./min? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-03-2014, 15:43
|
|
|
Hugo,
Ja mam w połowie poniedzy dwoma kreskami, tą od połowy i tą jakby 800rpm. Z tego co odczytywałem w evoscan to jest 680rpm |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-03-2014, 15:57
|
|
|
Pytam, bo ja miałem na drugiej kresce od dołu (silnik pracował równiutko, nic nie drżało-ach ta kultura pracy V6 ), ale z okolic pasków osprzętu dochodziły dziwne dźwięki (buczenie itp.). Akurat miałem okazję sprawdzić w innym Galu V6 jakie ma obroty biegu jałowego i były na ostatniej kresce przed 1000 obr./min., więc sobie wykręciłem śrubkę regulacji wolnych obrotów tak, że mam teraz też na ok. 800-900 obr./min. To wychodzi, że miałem wcześniej słabe 500 obr./min. Śrubka była 0,5 obrotu przed wkręceniem do oporu... Dziwne dźwięki zniknęły.
Gdzieś deejay wklejał foto obrotomierza na biegu jałowym, ale nie mogę znaleźć. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 03-03-2014, 19:41
|
|
|
Hugo, no to u mnie dokladnie to samo, jałowy poniżej 600 obrotów i takie dziwne dźwięki - gdzie ta śrubka i w którą stronę kręcić? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-03-2014, 22:04
|
|
|
Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-03-2014, 22:59
|
|
|
Czerwoną strzałką zaznaczyłem zaślepkę śrubki regulacji wolnych obrotów, pod zaślepką jest śrubka na śrubokręt krzyżakowy. Wkręcasz i obniżasz obroty (zmniejszasz dawkę powietrza), wykręcasz to się podnoszą (zwiększasz dawkę powietrza).
[ Dodano: 03-03-2014, 23:01 ]
Marcino napisał/a: | Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:) | No to muszę trochę obniżyć teraz, zresztą już "na słuch" pracuje za szybko na biegu jałowym, brakuje mu spokoju |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 03-03-2014, 23:41
|
|
|
Hugo, dzięki!
ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!! |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-03-2014, 07:40
|
|
|
Fragu napisał/a: | ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!! | |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-07-2014, 23:56
|
|
|
Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? Jest może na forumie jakiś dokładny opis jak to zrobić? Znalazłem taki do GDi ale z tego co się zorientowałem to co innego. Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU? |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-07-2014, 05:57
|
|
|
wilk88 napisał/a: | Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? |
W dieslu pod przepustnicą jest więcej sadzy niż w samej przepustnicy a to za sprawa EGR wystarczy zaślepić i koniec czyszczenia kolektora
wilk88 napisał/a: | Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU? |
Nic nie trzeba ustawiać i nie resetować ecu, przy przepustnicy nie ma tps |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
nix
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW
|
Wysłany: 12-09-2014, 12:56
|
|
|
Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie. |
_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 12-09-2014, 13:14
|
|
|
Nie. |
|
|
|
 |
nix
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW
|
Wysłany: 18-09-2014, 20:02
|
|
|
Cytat: | Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie. |
KsiadzRobak napisał/a: | Nie. |
Możesz rozwinąć dlaczego nie?. W tipo 1.6 benz. 90' własnie wymiana czujnika wału korbowego dała odetchnąć od ciągłych drgań i zaniżeń obrotów. |
_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 |
|
|
|
 |
|