Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
most przedni
Autor Wiadomość
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 07-09-2013, 14:27   most przedni

witam :) wystąpił w moim miśku mały problem , mianowicie gdy włączę sprzegiełka na 4x4 to po skręceniu kuł (np zawracam) czuje bardzo duży opór i tak jak by coś obcierało (przeskakuje) po wyłączeniu 4x4 na 2x4 problem znika, auto podniesione koła swobodnie się kręcą działa mechanizm różnicowy jedno koło w przód drugie w tył . co może byc przyczyną czy mogło coś przeskoczyć w moście ? proszę o pomoc
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-09-2013, 15:45   

masz skrzynię ES ??? jeśli tak to nie powinieneś skręcać na czarnym.Po duuużym łuku można ->> lub na śliskim. Wykonując ten manewr szybko możesz nawet przewrócić samochód lub rozwalić most. Tak już ES mają. Przy SS spokojnie wszystkie manewry nawracania,skręcania itp.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 07-09-2013, 17:12   

jawaldek napisał/a:
masz skrzynię ES ??? jeśli tak to nie powinieneś skręcać na czarnym.Po duuużym łuku można ->> lub na śliskim. Wykonując ten manewr szybko możesz nawet przewrócić samochód lub rozwalić most. Tak już ES mają. Przy SS spokojnie wszystkie manewry nawracania,skręcania itp.
a co ma skrzynia do tego jeśli jest rozłączona ?????a ja mówię że są zapięte sprzegiełka i to się dzieje . a jak sprawdzić jaka to skrzynia ???? wcześniej nic mi się takiego nie działo
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-09-2013, 20:02   

waclaw2727 napisał/a:
mianowicie gdy włączę sprzegiełka na 4x4 to po skręceniu kuł (np zawracam) czuje bardzo duży opór i tak jak by coś obcierało (przeskakuje)
mamy też Miska 2,5 tylko z 92r skrzynia ES po włączeniu 4x4 czyli przedniego napędu wykonując skręt 90 stopni mało mi kierownicy z rąk nie wyrwało i skręcał z dużym oporem.
waclaw2727 napisał/a:
a co ma skrzynia do tego jeśli jest rozłączona
rozłączona to jedziesz tylko na tylnym napędzie.
waclaw2727 napisał/a:
a jak sprawdzić jaka to skrzynia ????
masz na zegarach przy SS będzie napis Super Selekt
waclaw2727 napisał/a:
i tak jak by coś obcierało (przeskakuje)
może skoro wczesniej tego nie czułeś a jeździłeś to poszły sprzęgieł-ka lub jedno z nich.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 07-09-2013, 20:28   

jawaldek napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:
mianowicie gdy włączę sprzegiełka na 4x4 to po skręceniu kuł (np zawracam) czuje bardzo duży opór i tak jak by coś obcierało (przeskakuje)
mamy też Miska 2,5 tylko z 92r skrzynia ES po włączeniu 4x4 czyli przedniego napędu wykonując skręt 90 stopni mało mi kierownicy z rąk nie wyrwało i skręcał z dużym oporem.
waclaw2727 napisał/a:
a co ma skrzynia do tego jeśli jest rozłączona
rozłączona to jedziesz tylko na tylnym napędzie.
waclaw2727 napisał/a:
a jak sprawdzić jaka to skrzynia ????
masz na zegarach przy SS będzie napis Super Selekt
waclaw2727 napisał/a:
i tak jak by coś obcierało (przeskakuje)
może skoro wczesniej tego nie czułeś a jeździłeś to poszły sprzęgieł-ka lub jedno z nich.

to nie jest tak jak myślisz
ja mam sprzegiełka manualne wiec jak je włączam na 4x4 to znaczy przekręcam sprzegiełka a wajcha od reduktora jest nie ruszana . :(
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-09-2013, 10:43   

waclaw2727 napisał/a:
co może byc przyczyną czy mogło coś przeskoczyć w moście ?
:shock: :roll: :?:
Opisuj jak chcesz i jak chcesz ale, jednak sprawdź stan manualnych sprzęgiełek i stan łożysk.
Sprzęgiełka służą do załączenia przednich kół co nie znaczy jak załączone to już masz napęd na przód musisz załączyć jeszcze na 4H wtedy jest napęd na przód. Jak nie załączysz sprzęgiełek to możesz sobie jeździć przy 4H ale jednak bez faktycznie załączonego przodu.
waclaw2727 napisał/a:
to nie jest tak jak myślisz
:mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
dmatusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 89r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-09-2013, 20:40   

Popieram poprzednika.

Jeśli przedtem, na włączonych sprzęgłach w kołach i lewarku na 4H mogłeś skręcać, to albo nie miałeś włączonego 4H, albo jedno lub dwa sprzęgła w kołach nie działało.
Być może teraz chrobocze, bo się naprawia.

Nie jestem pewien, ale cały układ sprzęgiełek wyobrażam sobie tak:

 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 08-09-2013, 20:44   

jawaldek napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:
co może byc przyczyną czy mogło coś przeskoczyć w moście ?
:shock: :roll: :?:
Opisuj jak chcesz i jak chcesz ale, jednak sprawdź stan manualnych sprzęgiełek i stan łożysk.

waclaw2727 napisał/a:
to nie jest tak jak myślisz
:mrgreen:

co masz na myśli sprawdź stan...... ???
działają załączają i rozłączają jest wszystko dobrze z nimi, łożyska a co one mają do tego ????????????????????????? jeśli były by to łożyska to ciągle coś by było nie tak a jednak po odbezpieczeniu (rozłączeniu ) sprzegiełek (czytaj półośki są luźne nie kręcą się ) i napęd na reduktorze jest na 2x4 to nic się nie dzieje (most jest luźny nie pracuje) w momencie kiedy załączę sprzegiełka i koła bez załączenia reduktora przenoszą" ruch" na gruchę most to przy skręcaniu pojawia się opór,
przepraszam ale bardziej tego nie wyjaśnię więc zadam pytanie kolejny raz czy jest taka możliwość ze coś mi mogło przeskoczyć w moście a przy tym nic nie uszkodzić bo nic nie czeszczy nic nie zgrzytanic nie wyleciało przy wymianie oleju olej miał wodę ale to norma jak się jeździ po wodzie po klamki a nie ma się odprowadzonego wężyka .

[ Dodano: 08-09-2013, 20:50 ]
dmatusz napisał/a:
Popieram poprzednika.

Jeśli przedtem, na włączonych sprzęgłach w kołach i lewarku na 4H mogłeś skręcać, to albo nie miałeś włączonego 4H, albo jedno lub dwa sprzęgła w kołach nie działało.
Być może teraz chrobocze, bo się naprawia.

Nie jestem pewien, ale cały układ sprzęgiełek wyobrażam sobie tak:

[url=http://www.iv.pl/ima...654.png]Obrazek[/URL]

to jesteś w błędzie bo jeśli masz tylko tył załączony i jedziesz to kręci się wał tylny a przedni się nie kręci , w momencie załączenia sprzegiełek w pajero I (manualnych) to dopiero wał się kręci bo jest moc przenoszona z kuł na gruchę (most) i na wa,ł jeśli dołączysz reduktor na 4x4 to moc jest przenoszona na wał przedni i dopiero na gruchę i na półosie i na koła to tak w skrócie

[ Dodano: 08-09-2013, 20:52 ]
ciągle mówię że mam MANUALNE sprzegiełka i one są sprawne !
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
dmatusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 89r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-09-2013, 21:17   

Czy mógłbyś to opisać kiedy coś zgrzyta, a kiedy nie:

1. Stan sprzęgieł w kołach [ włączone / wyłączone ]:
2. Lewarek wyboru napędu [ 2H / 4H / N / 4L ]:
3. Co się dzieje:
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 08-09-2013, 21:28   

dmatusz napisał/a:
Czy mógłbyś to opisać kiedy coś zgrzyta, a kiedy nie:

opisałem to w pierwszym poście bardziej się tego nie opisze :(
dmatusz napisał/a:
1. Stan sprzęgieł w kołach [ włączone / wyłączone ]:
Działają poprawnie włączają i wyłączają przednie koła
dmatusz napisał/a:
2. Lewarek wyboru napędu [ 2H / 4H / N / 4L ]:
nie rozumiem prosze jaśniej (reduktor działa również poprawnie wszystko włącza i wyłącza
dmatusz napisał/a:
3. Co się dzieje:
a co ma się dziać ????? dzieje się to że mój niepokój wzrasta bo nie wiem czy mam odrazy całą gruchę demontować czy można to zrobić prościej
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-09-2013, 09:20   

waclaw2727 napisał/a:
a co ma się dziać ????? dzieje się to że mój niepokój wzrasta bo nie wiem czy mam odrazy całą gruchę demontować czy można to zrobić prościej
czemu się upierasz że problem leży w "grucha" Czy wiesz jak jest zbudowany, jak wyglądają zębatki/tryby ?? Co Ci tam może przeskoczyć ?? to nie rozrząd.
waclaw2727 napisał/a:
dzieje się to że mój niepokój wzrasta
irytacja, przynajmniej moja,też. Powtórzę się: zacznij od najprostszej sprawy sprzęgiełka w obu kołach tam mogłeś wyciąć jakieś ząbki. Łożyska też a jest ich w piaście 3 sztuki
waclaw2727 napisał/a:
proszę o pomoc
nie stawiaj odpowiadających pod ścianą bo chcą Ci pomóc.
Poszukaj jak to wygląda http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 09-09-2013, 10:45   

jawaldek napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:
a co ma się dziać ????? dzieje się to że mój niepokój wzrasta bo nie wiem czy mam odrazy całą gruchę demontować czy można to zrobić prościej
czemu się upierasz że problem leży w "grucha" Czy wiesz jak jest zbudowany, jak wyglądają zębatki/tryby ?? Co Ci tam może przeskoczyć ?? to nie rozrząd.
waclaw2727 napisał/a:
dzieje się to że mój niepokój wzrasta
irytacja, przynajmniej moja,też. Powtórzę się: zacznij od najprostszej sprawy sprzęgiełka w obu kołach tam mogłeś wyciąć jakieś ząbki. Łożyska też a jest ich w piaście 3 sztuki
waclaw2727 napisał/a:
proszę o pomoc
nie stawiaj odpowiadających pod ścianą bo chcą Ci pomóc.
Poszukaj jak to wygląda http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/


Dzięki za odp. więc nic nie przeskoczy o to mi chodziło
co do sprzegiełek to jest ok bo sprawdzałem i działają poprawnie jak już to pisałem wcześniej więc nie czepiajcie się sprzegiełek
co do budowy mostu wiem jak to jest zbudowane i wiem jak wyglądają tryby
a z tej strony to nic mi nie wyszło i nie pomogło
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.