Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
gumis 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 40
Skąd: Jemielnica
Wysłany: 21-10-2013, 10:45   [EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu

Proszę o porady, pomoc podczas wymiany rozrządu w 2.5 V6.
Części potrzebne zakupione, chcę jednak wiedziec co w jakiej kolejniości odkręcac, żeby nie tracic czasu na zbędne szukanie, domyślanie się itp.
O zdolności manualne oraz narzędzia nie martwcie się. Chcę tylko zaoszczędzic czasu na całej wymianie.
Krok po kroku co ustawiam, gdzie blokuję (skrzynia automat), co w jakiej kolejności odkęcam, gdzie uważac z odkręcaniem, dokręcaniem, jakie mogą wystąpic problemy itp. Generalnie , żeby cała robota poszła gładko i szybko bo będę miec tylko 4godziny czasu na wymianę.
Ile płynu chłodniczego w układ orazgdzieś kiedyś widziałem schemat montażu, luzowania i sprawdzania poprawności działania napinacza rozrządu, może mi kotoś odświeżyc pamięc?
Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-10-2013, 20:33   

Demontujesz koło od strony pasażera, osłone boczną silnika -3 sruby, paski osprzętu z alternatora (rolka napinająca jest tuż przy podłużnicy, trzeba poluzować śrubę wewnątrz niej kluczem 14, potem zluzowac naciąg) i klimatyzacji/wspomagania (rolka pomiędzy kołem pasowym a pompa klimatyzacji), koło pasowe najlepiej odkręcić kluczem pneumatycznym/udarowym.
Podpierasz silnik, demontujesz boczną łape/poduszkę silnika, pokrywę silnika, bagnet poziomu oleju w silniku() razem z rurką prowadzącą, demontujesz osłony rozrządu

Trzeba rozpiąc czujnik położenia wału bo kabel przechodzi przez obudowe
Masz dostep do rozrządu, ustawiasz na znaki, luzujesz napinasz, demontujesz pasek i rolki:

By wymienić pompę wody trzeba zdemontować pompę wspomagania i jej podpore, część śrub znajduje się od strony koła pasowego pompy wspomagania, część od strony kolektora wydechowego

Jak już to zrobisz demontujesz pompe wody:

Czyścisz, odtłuszczasz, zakładasz nową
Napinacz hydrauliczny jezeli zakładasz stary to musisz delikatnie wcisnąc go w imadle i zablokować sztywnym drutem
Montujesz nowe rolki i pasek, napręzasz wstępnie pasek, demontujesz blokade z napinacza hydraulicznego, robisz 2 obroty wałem, po 5 lub więcej minutach sprawdzasz o ile wysunął się tłok z napinacza hydraulicznego, odstęp pomiedzy krawędzią napinacza hydraulicznego a łapką rolki napinającej ma się zawierać w granicach rzędu 3.8-4.5mm, jezeli jest za mało bądź za dużo, powtarzasz procedure napięcia paska.
Wszystko składasz w odwrotnej kolejności, pojemnośc układu chłodzenia 6litrów, Ogólnie rzecz biorąc 4h na tą prace może braknąc, może zajśc koniecznośc wymiany czegoś dodatkowo albo będa problemy z podejściem lub odkręceniem śrub/nakrętek.
Powodzenia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gumis 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 40
Skąd: Jemielnica
Wysłany: 21-10-2013, 20:53   

Jesteś WIELKI !!!!!
Jak pięknie opracowany opis!!!!
Normalnie to bym Ci flaszkę postawił!
Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!
Jeszcze jedną mam wątpliwość- z jaką siłą dokręcam śrubę koła pasowego na wale, kiedyś w 2.5 TDI R5 za słabo dokręciłem (miało być 450Nm) i rozrząd poszedł, nie chcę popełnić drugi raz takiego błędu. Czy tą śrubę lub inne trzeba wymieniać na nowe?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-10-2013, 21:06   

Ksiązkowe momenty:
Nakrętka rolki naciągu paskaalternatora 24Nm
Podpora naciągu paska alrenatora 44Nm
Napinacz hydrauliczny 22Nm
Śruby obudowy rozrządu 10-12Nm
Rurka bagnetu oleju 24Nm
Śruby pompy wspomagania 39Nm
Śruba poduchy silnika przy kielichu 98-118Nm, dokręcana po ułożeniu silnika
Śruba poduchy silnika przy rozrządzie 67Nm
Nakrętka poduchy silnika przy rozrzadzie 57Nm
Rolka prowadząca pasek zebaty pomiędzy wałkami rozrządu 35Nm
Koło zębate wałka rozrządu 88Nm
Koło pasowe wału korbowego 177-186Nm, podkładka pod śrubą zamoczona w oleju przed dokręcaniem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-10-2013, 21:12   

gumis napisał/a:
Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!
Ja również, dawno nie czytałem tak treściwego postu na tym forum. Po tym wszystkim chyba sam się podejmę wymiany rorządu w moim...
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-10-2013, 21:35   

Hugo napisał/a:
gumis napisał/a:
Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!
Ja również, dawno nie czytałem tak treściwego postu na tym forum. Po tym wszystkim chyba sam się podejmę wymiany rorządu w moim...

jedynie moge powiedzieć to samo :wink: nikt chyba lepiej by tego nie wytłumaczył :shock:
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-10-2013, 00:35   

robertdg, opis klasa :)
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-10-2013, 10:12   

Owczar napisał/a:
robertdg, opis klasa :)


Czemu jeszcze nie ma tego w FAQ-u 8)
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 22-10-2013, 10:20   

Hugo napisał/a:
Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!
Ja również, dawno nie czytałem tak treściwego postu na tym forum. Po tym wszystkim chyba sam się podejmę wymiany rorządu w moim...

ostatnio sam wymieniałem, ja na to poświęciłem dwa popołudnia, dużo rozkręcania, przy okazji warto wymienić resztę pasków
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-10-2013, 10:43   

arturj123 napisał/a:

Czemu jeszcze nie ma tego w FAQ-u 8)


Jak nie ma, jak jest? ;)
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 28-10-2013, 13:12   

Opis podany przez kolege robertadg odczarowuje tajemnice wymiany rozrządu.
Mam pytanie dotyczące techniki ustawiania, a raczej zgrania znaków na rolkach i zębatkach rozrządu? Jakieś knyfy?
Drugie, jak sprawdzić sprawność napinacza paska? Ocenić, czy nadaje sie do wymiany, czy do mozna jeszcze na nim pojeździć?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-10-2013, 21:36   

asec69 napisał/a:
Mam pytanie dotyczące techniki ustawiania, a raczej zgrania znaków na rolkach i zębatkach rozrządu? Jakieś knyfy?

Koło zębate wałka rozrządu ma nacięcie które musi się zgrywać z wycięciem na pokrywie zaworów, można założyć pasek na koło zebate wałka i przytrzymać go klipsami do papieru, pasek zakłada się na koła zębate rozrządu utzrymując go w naciagu, hydrauliczny napinacz ma być zblokowany, a rolka napinająca odsunięta najdalej w przeciwnym kierunku do naciągu, aby pozostawić miejsce dla swobodnego włożenia paska.
Na kole zębatym wału korbowego jest marker który ma się zgrywac z markerem na aluminiowej obudowie, mniej więcej na godzinie 12.
Pasek ma być założony tak aby jego najluźniejsza strona byla przy napinaczu, wtedy rolkę napinacza obraca sie przeciwnie do wskazówek zegara momentem około 3Nm i dokręca się jej śrubę momentem 48Nm.
Odblokowuje się hydrauliczny napinacz, robi się 2 obroty wałem i sprawdza poprawność wysunięcia, jak jest niezgodna to sie powtarza procedure.
asec69 napisał/a:
Drugie, jak sprawdzić sprawność napinacza paska? Ocenić, czy nadaje sie do wymiany, czy do mozna jeszcze na nim pojeździć?
Wedle manuala, jezeli przyłozy się na tłok siłę 98-196Nm na wysunietym tłokuto jego ruch określa jego sprawnośc, standardowa wartośc to 1mm przy takim teście.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-11-2013, 15:23   

witam,

mam problem z odkręceniem koła pasowego, niestety nie mam klucza udarowego,
macie jakieś swoje patenty na jego ściągnięcie.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 09-11-2013, 17:56   

Zablokować koło zamachowe (wyjąć rozrusznik), porządnie strzelić młotkiem w śrubę koła pasowego, założyć porządną nasadkę i lagę i pociągnąć. Łaski nie robi.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-11-2013, 18:25   

Witek vel Mysza napisał/a:
(wyjąć rozrusznik),
W Galancie nie trzeba. Jest okienko pod prostokątną blaszką, odkręcamy 2 śrubki, jedna na klucz 10, druga na klucz 12 i widać zęby na kole zamachowym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.