Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem przy odpalaniu w deszczowe dni EA2A
Autor Wiadomość
OcIeJ 
Forumowicz

Auto: EA2A SE ; )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 15-12-2013, 19:32   Problem przy odpalaniu w deszczowe dni EA2A

Witam. Mam problem z moją maliną ; ) W słoneczne dni jest wszystko ok, ale gdy spadnie desz nie chce odpalic. Kablem mam nowe NGK, świeczki DENSO też, przejechane jakieś 4-5 tyś. Cewki sprawdzałem i też są"ok". Wykręciłem cewki oraz świece i sprawdziłem czy jest iskra, wygląda dobrze tak że obstawiam, że cewki są ok. Sytuacja wygląda dokładnie tak.. Gdy nie ma deszczu lub dużej wilgoci to pali na dotyk. Gdy pada zaczynają sie kredki. Kręci i to dość dobrze, aku kinetik 45ah żelowy roczny. Próbuje "zagadać", ale nie może. Ostatnio odpalił dopiero po jakiś 10 minutach. Non stop kręcenie po kilka sekund i przerwa. Gdy już odpali i sie zagrzeje to problem znika, jeśli można to tak nazwać. W czym może leżeć problem? Jakiś znajomy mówił mi coś o module sterującym zapłonem.. "Opowiadał", że może sie tam dostawać wilgość i w tym może być problem, ale wtedy by nie miał iskry. Miał ktoś podobną przypadłość? Jakaś pomocna diagnoza? Z góry dzięki : )
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-12-2013, 19:41   

robiles test błyskowy?jesli gal ponizej 2001 r to sobie rob i przedstaw co ci wyszlo.od tego bym zaczynal.przyczyn moze byc duzo.ze jest iskra to nie znaczy ze jest dosc mocna zeby odpalic mieszanke.
 
 
OcIeJ 
Forumowicz

Auto: EA2A SE ; )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 15-12-2013, 20:02   

W jaki sposób robi się taki test i jakimi urządzeniami/narzedziami? Rozumiem że sprawdze w ten sposób jakość iskry i jednocześnie sprawność całego układu zapłonowego. Jesli wypadnie dobrze to co jeszcze może być przyczyną?
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-12-2013, 20:17   

potrzebujesz drut, spinacz albo cos co przewodzi prad i ma z 3 cm ;p poczytaj faq http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 mostkujesz pin 1 z 4 w zlaczu obd2 nastepnie zaplon na on i kontrolka ecu wymruguje ci bledy.iskry ci to nie sprawdzi ale sprawdzi obwody i wszystkie czujniki silnika jak cos bedzie nie sprawne to ci wymruga :) a jesli gala po 2001 roku zostaje kabel diagnostyczny np z allegro.
 
 
OcIeJ 
Forumowicz

Auto: EA2A SE ; )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 15-12-2013, 20:31   

Z tego co tam wyczytałem to musze sprawdzić to na wtyczce serwisowej? Tylko, że nie mam pojecia co jak i z czym podłączyć by mi wymigało to na liczniku..
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-12-2013, 21:05   

wtyk obd masz pod kierownica pod plastikami w podanym juz wczesniej linku masz opinane piny drut z 1 do 4 pinu i zagra.zlacze obd2 to zlacze diagnostyczne.
 
 
OcIeJ 
Forumowicz

Auto: EA2A SE ; )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 15-12-2013, 21:07   

Więc tak.. Kontrolka silnika wi migała mi 1 długie i 4 krótkie więc chyba 14. ABS wymigał 1 długie i 2 krótkie wiec chyba 12, 1 długie i 5 krótkich to będzie 15 oraz 2 długie i 4 krótkie, 24? mam nadzieje, że nie wimigał sobie sprzedaży ; P
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-12-2013, 21:08   

14- czujnik przepustnicy Jest to potencjometr na podstawie którego komputer ustala aktualne wychylenie przepustnicy. Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników. czy kod zapetla sie??tzn czy jest 1 pozniej 4 i tak w kolo?
 
 
OcIeJ 
Forumowicz

Auto: EA2A SE ; )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 15-12-2013, 21:17   

Tak, kod błedu silnika zapetla sie. 1 długie i 4 krótkie, chwila przerwy i znów 1/4. Możliwe jest to że od tej przepustnicy ma problem z odpaleniem? Gdy już odpali to śmiga i nie wyrzuca mi żadnego błedu na liczniku. Podobnie jak z błedem ABS który działa. Podpowiesz mi jeszcze jak w podobny sposób sprawdzić SRS? Bo akurat ta kontrolka mi sie świeci non stop od kiedy mam maline, czyli jakiś rok ; )
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-12-2013, 21:24   

srs tylko mut albo jakis kombajn ktory obsuguje protolol jobd jesli chcesz usunac bledy ze ci sie pali to znaczy ze masz blad.kody absu narazie bym zlal jak narazie.popatrz czy nie masz jakiegos zwarcia w okolicach przepustnicy i tego czujnika o ktorym mowa wyzej przeczysc styki bo moze gdzies nie laczy.ogolnie ja bym zrobil tak zresetowal komputer poprzez odlaczenie akumulatora na ok 15 min nastepnie odpalil go i sprawdzil czy blad sie utrzyma.jesli tak to podmianka lub kupno nowego. czujnik oczywiscie ze moze powodowac taki stan ze np zalewa silnik.gdyz moze on dawac do ecu sygnal ze pedal jest wcisniety przez co podaje wiecej paliwa a tak naprawde przepustnica jest zamnieta i nie ma z czym sie paliwo spalic(za malo tlenu do spalenia mieszanki).
 
 
OcIeJ 
Forumowicz

Auto: EA2A SE ; )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 15-12-2013, 21:36   

I przy dłuższym kręceniu było by czuć dziwną słodkawą woń? Jutro obejrze wszystkie styki i spróbuje ja wyczyścić. Potem skrece wszystko, aku na kwadrans odepne i sprawdze czy pomogło. Dzięki Majdanos ; )
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-12-2013, 21:44   

spoko:) jak cos to pisz cos sie wymysli ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-12-2013, 21:48   

Odczytany błąd raczej nie ma związku z powyzszym problemem, wypadałoby podpiąc skaner i sprawdzić parametry zanim zacznei sie grzebac przy przepustnicy bo mozna sobie narobić dodatkowych problemów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
OcIeJ 
Forumowicz

Auto: EA2A SE ; )
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 18-12-2013, 15:38   

Witam ; ) prubowałem reanimować moją przepustnice o której mowa wyżej i niestety porażka ; / zakupiłem "nową" znaczy używaną i zamontowałem. Już drugi dzień i odpala elegancko więc napewno pomogło zniwelować problem ; ) ale.. Po wkręceniu nowej przepusnicy i podpięciu tych wszyskich dwóch wtyczek i dwóch przewodów odpaliłem maline ; D zimna była a i troche płynu uleciało z obiegu, dolałem, odpalam i ładnie pracuje, równiutko i wszystko cacy. Zimna byłą więc 1300 obrotów, myśle ssanie.. Ale gdy sie nagrzewa to wskakuje na 1500 i tak sie trzyma cały czas. na LPG jest ładnie 800, pstryk na PB jest 1500 i w ogóle nie myśli o tym by zwolnic ; P w czym może być problem? może coś źle podłączyłem, no ale przecież nie da sie tam czegoś źle wpiąć, a bynajmiej tak mi sie wydaje. dzwoniłem do poprzedniego właściciela mojego auta, bo wiem że on coś tam w "starej" przepustnicy grzebał. Twierdzi że ktoś mu ją ustawiał taką małą śrubką pod "manetką". Stąd pewnie też ten błąd który mi wyskakiwał. "Nowa" przepusnica jest na 99% sprawna bo przy mnie ją wyciągali z dziłającego Galanta. Co może być przyczyną tak wysokich obrotów na biegu jałowym?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-12-2013, 16:35   

Spróbuj tego http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
możłiwe, że wczesniejsza przepustnica była regulowana i źłe to było przeprowadzone,
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.