  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		4G63, montaż rozrządu | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-11-2012, 08:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry | 	  
 
 
WOW no to się można by było zdrowo i kosztownie pomylić... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-11-2012, 15:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  przykro mi, że nie mogę ze 100% pewnością tego potwierdzić, ale nie robiłem jeszcze tego silnika - tzn. robiłem tylko 4G63DOHC, które mają znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry - czyli inne głowice...
 
i tam pasek był napięty | 	  Ja mam 4G63 DOHC dokładnie taki jak na rysunkach pokazanych wyżej. Rozrząd jest jest poprawnie zsynchronizowany jeśli znaki na kołach pokrywają się ze znakami na obudowie i z reguły są one ustawione pionowo u góry. 
 
 
Dla ciekawskich udało się ustawić rozrząd, trzeba trzymać się krok po kroku instrukcji i ustawić wszystko o jeden ząbek dalej. Instrukcja jest trochę myląca bo są po drodze kroki które wymagają do ustawienia równo, potem skorygować do przesuniętego o jeden. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 zerker  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Lancer VIII 2.0 Sport kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 6 Skąd: Ełk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2014, 22:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Około 6k km temu wymieniałem rozrząd. Dziś z ciekawości zajrzałem i pasek jest przesunięty w stronę bloku silnika o około 2-3mm względem "starego" śladu, który biegł idealnie na środku W tej chwili krawędź zewnętrzna paska jest na równi z krawędzią koła zębatego wałka rozrządu od strony bloku silnika(wedle rysunku z poprzedniej strony eng. camshaft sprocket). Wadliwie ustawiony "ukryty" balanser pompy oleju, czy może za mocno naciągnięty pasek??     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-01-2014, 12:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co znaczy przesunięty w stronę bloku? Chodzi o położenie ramienia rolki napinającej? Błędne ustawienie balansu jest niediagnozowalne wzrokowo, pasek jest tak samo jak przy dobrze ustawionym balansie jak i przy źle ustawionym. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mateuszx47  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Lancer CS9 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 14 Paź 2021 Posty: 104 Skąd: Elbląg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2025, 17:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | elektryk napisał/a: | 	 		   	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  przykro mi, że nie mogę ze 100% pewnością tego potwierdzić, ale nie robiłem jeszcze tego silnika - tzn. robiłem tylko 4G63DOHC, które mają znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry - czyli inne głowice...
 
i tam pasek był napięty | 	  Ja mam 4G63 DOHC dokładnie taki jak na rysunkach pokazanych wyżej. Rozrząd jest jest poprawnie zsynchronizowany jeśli znaki na kołach pokrywają się ze znakami na obudowie i z reguły są one ustawione pionowo u góry. 
 
 
Dla ciekawskich udało się ustawić rozrząd, trzeba trzymać się krok po kroku instrukcji i ustawić wszystko o jeden ząbek dalej. Instrukcja jest trochę myląca bo są po drodze kroki które wymagają do ustawienia równo, potem skorygować do przesuniętego o jeden. | 	  
 
 
Czy ktoś może napisać w którą stronę przestawiamy wszystko o ząbek 
 
W lewo (do ssącego) Czy prawo do wydechowego?? 
 
 
[ Dodano: 21-09-2025, 12:36 ]
 
Czy ktoś zna dokładnie procedurę zakładania paska rozrządu z tym przestawieniem o ząbek? 
 
 
[ Dodano: 24-09-2025, 16:55 ]
 
Schemat ustawienia rozrządu. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |