Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G63, montaż rozrządu
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-11-2012, 08:45   

Krzyzak napisał/a:
znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry


WOW no to się można by było zdrowo i kosztownie pomylić...
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-11-2012, 15:35   

Krzyzak napisał/a:
przykro mi, że nie mogę ze 100% pewnością tego potwierdzić, ale nie robiłem jeszcze tego silnika - tzn. robiłem tylko 4G63DOHC, które mają znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry - czyli inne głowice...
i tam pasek był napięty
Ja mam 4G63 DOHC dokładnie taki jak na rysunkach pokazanych wyżej. Rozrząd jest jest poprawnie zsynchronizowany jeśli znaki na kołach pokrywają się ze znakami na obudowie i z reguły są one ustawione pionowo u góry.

Dla ciekawskich udało się ustawić rozrząd, trzeba trzymać się krok po kroku instrukcji i ustawić wszystko o jeden ząbek dalej. Instrukcja jest trochę myląca bo są po drodze kroki które wymagają do ustawienia równo, potem skorygować do przesuniętego o jeden.
 
 
zerker 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII 2.0 Sport kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: Ełk
Wysłany: 22-01-2014, 22:00   

Około 6k km temu wymieniałem rozrząd. Dziś z ciekawości zajrzałem i pasek jest przesunięty w stronę bloku silnika o około 2-3mm względem "starego" śladu, który biegł idealnie na środku W tej chwili krawędź zewnętrzna paska jest na równi z krawędzią koła zębatego wałka rozrządu od strony bloku silnika(wedle rysunku z poprzedniej strony eng. camshaft sprocket). Wadliwie ustawiony "ukryty" balanser pompy oleju, czy może za mocno naciągnięty pasek?? :|
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-01-2014, 12:37   

Co znaczy przesunięty w stronę bloku? Chodzi o położenie ramienia rolki napinającej? Błędne ustawienie balansu jest niediagnozowalne wzrokowo, pasek jest tak samo jak przy dobrze ustawionym balansie jak i przy źle ustawionym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.