 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
4G63, montaż rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-11-2012, 08:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry |
WOW no to się można by było zdrowo i kosztownie pomylić... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 20-11-2012, 15:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | przykro mi, że nie mogę ze 100% pewnością tego potwierdzić, ale nie robiłem jeszcze tego silnika - tzn. robiłem tylko 4G63DOHC, które mają znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry - czyli inne głowice...
i tam pasek był napięty | Ja mam 4G63 DOHC dokładnie taki jak na rysunkach pokazanych wyżej. Rozrząd jest jest poprawnie zsynchronizowany jeśli znaki na kołach pokrywają się ze znakami na obudowie i z reguły są one ustawione pionowo u góry.
Dla ciekawskich udało się ustawić rozrząd, trzeba trzymać się krok po kroku instrukcji i ustawić wszystko o jeden ząbek dalej. Instrukcja jest trochę myląca bo są po drodze kroki które wymagają do ustawienia równo, potem skorygować do przesuniętego o jeden. |
|
|
|
 |
zerker
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 2.0 Sport kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 6 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 22-01-2014, 22:00
|
|
|
Około 6k km temu wymieniałem rozrząd. Dziś z ciekawości zajrzałem i pasek jest przesunięty w stronę bloku silnika o około 2-3mm względem "starego" śladu, który biegł idealnie na środku W tej chwili krawędź zewnętrzna paska jest na równi z krawędzią koła zębatego wałka rozrządu od strony bloku silnika(wedle rysunku z poprzedniej strony eng. camshaft sprocket). Wadliwie ustawiony "ukryty" balanser pompy oleju, czy może za mocno naciągnięty pasek?? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-01-2014, 12:37
|
|
|
Co znaczy przesunięty w stronę bloku? Chodzi o położenie ramienia rolki napinającej? Błędne ustawienie balansu jest niediagnozowalne wzrokowo, pasek jest tak samo jak przy dobrze ustawionym balansie jak i przy źle ustawionym. |
|
|
|
 |
|
|