[CA4A 1.6] gaśnie w czasie jazdy |
Autor |
Wiadomość |
przemobb
Nowy Forumowicz
Auto: colt ca 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 27-02-2014, 20:58 [CA4A 1.6] gaśnie w czasie jazdy
|
|
|
Witam wszystkich Proszę o porade. Mam taki problem. Silnik gasnie mi w czasie jazdy. Przykładowo jade na piąteczce 80 i nagle obroty spadają mi do zera. Nie ma w ogóle prądu, żadne kontrolki się nie świecą, kierunki nie działają, rozrusznik kręci. Po chwili prąd wraca auto jedzie normalnie i tak w kółko problem się powtarza.
http://www.youtube.com/watch?v=ezdU_7tl ... e=youtu.be
Jak na moje oko wydaje się to być problem z kablami, świecami bądź aparatem zapłonowym. Jakie jest wasze zdanie, czy ktoś byłby w stanie od razu wytypować wadliwą część? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 24-03-2014, 01:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-02-2014, 22:49
|
|
|
przemobb, zły adres do filmu.
Ja bym zaczął od instalacji elektrycznej. Sprawdż, masy, wtyczki, wiązki, wtyczkę od sterownika, bezpieczniki, przekaźniki, kable pod stacyjką, kable od radia |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 28-02-2014, 07:30
|
|
|
..alarm? |
|
|
|
 |
przemobb
Nowy Forumowicz
Auto: colt ca 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: rzeszow
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-02-2014, 13:53
|
|
|
Ja stawiam na początek końca aparatu zaplonowego. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-02-2014, 14:10
|
|
|
Tylko dlaczego "cały" prąd gubi? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-02-2014, 14:22
|
|
|
Stawiam na upalone styki stacyjki lub bezpiecznika MFI, na końcu przekaźnik główny. Po odzyskaniu prądu ECU przechodzi test jak po włączeniu stacyjki. Jest jeszcze możliwość początku końca ECU |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
przemobb
Nowy Forumowicz
Auto: colt ca 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 28-02-2014, 15:12
|
|
|
dodam jeszcze, że pierwszy raz zauważylem ten problem na początku lutego. Mianowicie mignęła kontrolka CE i na sekunde obroty spadły do zera po czym podniosły się i znowu spadły do zera i znowu podniosły się i auto jeździło normalnie aż do tego tyg, nic więcej się nie działo. W tę środę miałem do objechania jakies 90 km, po pierwszych 10 km auto zaczęło gasnąć jak na filmie, na chwilkę się zatrzymałem podniosłem maskę poruszałem klemami, kablami, wszystkimi wtyczkami jakie miałem przed oczami (jestem laikiem, także proszę o wyrozumiałość, po prostu wiedziałem ze jest jakis problem z elektryką) po czym odpaliłem auto i przez następne 40 km nie było żadnych problemów. Następnie taki sam problem jak na początku lutego czyli szarpnięcie i chwilowe 0 obrotów jednak silnik nie zgasł. końcowe 30 km to już męka i gaśnięcie silnika dosłownie co 2-4 minuty.
Moje pytanie do Was czy któraś z rzeczy, które wymieniliście jest możliwa do sprawdzenia przez laika i ewentualnie jak to zrobic. Pozdrawiam z góry dzięki za odp. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-02-2014, 15:27
|
|
|
Zacznij od poruszenia (najlepiej wyjmij i wsadź każdy) wszystkimi bezpiecznikami (w komorze silnika i przy kolanie kierowcy) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-02-2014, 17:30
|
|
|
mkm napisał/a: | Tylko dlaczego "cały" prąd gubi? | Nie wiem, ja nie wnikałem u mnie a po wymianie aparatu jak ręką odjął |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|