[E54A 2.0 V6] Lokalizacja czujnika temperatury cieczy chłodz |
Autor |
Wiadomość |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 04-03-2014, 19:34 [E54A 2.0 V6] Lokalizacja czujnika temperatury cieczy chłodz
|
|
|
Witam! Jak dla mnie całkiem inne (od 10 lat posiadam 2 fordy) auto.
Problem polega na tym, że na zimnym silniku auto przygasa. Doczytałem Tu, że albo przepustnica z krokowym do czyszczenia albo czujnik jak wyżej... tylko gdzie on się znajduje? Nigdzie nie mogę znaleźć manuala w pl do tego modelu/silnika. Byłbym bardzo wdzięczny o naprowadzenie mnie (najlepiej zdjęciem lub rysunkiem) na ten czujnik bo od niego zacznę zabawę.
Sytuacja po odpaleniu wygląda tak:
- odpalam na zimnym - po chwili gaśnie
- przytrzymam na obrotach - przestaje gasnąć ale obroty powracają na 300-400
- po zagrzaniu jest w miarę ok ale obroty jakoś nisko się trzymają, tak na 600-700
Auto bez gazu na samej benzynie.
Jeżeli to nie czujnik to poproszę o rady. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 04-03-2014, 19:55
|
|
|
Dzięki wielkie Jutro postaram się wymienić i zobaczę co dalej.
Kurdę nie wiem co ze mną że lubię sam naprawiać i dbać o starsze auta, a to w szczegulności mi przypadło do gustu |
_________________ Mitsumaniak |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-03-2014, 22:44
|
|
|
Undercover napisał/a: | Kurdę nie wiem co ze mną że lubię sam naprawiać i dbać o starsze auta | Spokojnie, nie jesteś sam, jest nas wielu |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-03-2014, 23:28
|
|
|
Undercover napisał/a: | Jutro postaram się wymienić i zobaczę co dalej. |
W tym temacie masz opisane jak za pomocą omomierza sprawdzić czujnik:
Diagnoza błędu 21 (ECT sensor) |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-03-2014, 10:25
|
|
|
Undercover napisał/a: | a to w szczegulności mi przypadło do gustu | hehe, powoli ogarniesz gala i już więcej do żadnego forda nie wsiądziesz ;P chyba że mustanga |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 06-03-2014, 19:26
|
|
|
Czujnik wymieniony (stary nie sprawdzony wylądował w garażu). Jak na tą chwilę obroty wróciły na miejsce, ale zobaczymy rano...
Nie sprawdziłem a wymieniłem bo zabrakło mi miernika na tą chwile a miałem już nówkę sztukę w skrytce
Jak nie pomoże to co? Czyszczenie krokowego? |
_________________ Mitsumaniak |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-03-2014, 21:34
|
|
|
Undercover napisał/a: | Jak nie pomoże to co? Czyszczenie krokowego? |
Czyszczenie i regulacja przepustnicy nie zaszkodzi |
_________________
 |
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 08-03-2014, 19:24
|
|
|
No i po zabiegu czyszczenia przepustnicy i krokowego.
Niestety, obroty z 300-500 teraz po adaptacji ECU skoczyły do 1400-1300 na rozgrzanym silniku.
Co może być jeszcze winne? Cewki w krokowym, może czujnik halla? |
_________________ Mitsumaniak |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-03-2014, 19:27
|
|
|
A może przy czyszczeniu tych elementów coś rozszczelniłeś i ciągnie teraz lewe powietrze. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-03-2014, 20:25
|
|
|
Przeprowadziłeś regulację ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2014, 21:43
|
|
|
Undercover, po czyszczeniu przepustnicy często obroty biegu jałowego są dużo wyższe, szczególnie gdy była bardzo brudna. Spróbuj kręcąc w prawo-wkręcając śrubkę wolnych obrotów obniżyć je (zmniejszasz wtedy ilość powietrza). |
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 10-03-2014, 22:08
|
|
|
Wyregulowałem i jednak walnięty krokowy (tak przypuszczam) Po czyszczeniu obroty wzrosły, lepiej wchodzi na obroty ale jednak brak tzw. ssania. Po wyregulowaniu śrubką jak napisał Hugo obroty na zimnym ciągle za niskie... Chyba przyjdzie kupić krokowy... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-03-2014, 07:41
|
|
|
Niestety padaczka silniczka krokowego w silniku 2,0 V6 to dość częsty problem. |
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 12-03-2014, 14:26
|
|
|
Koledzy czytałem że silniczek krokowy jest taki sam jak do 2.5 V6, prawda?
Do 2.0 V6 jest jeden na alledrogo za 150 zł , za to do 2,5 V6 jest większy wybór. |
_________________ Mitsumaniak |
|
|
|
 |
|