słabe hamulce z tyłu |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 03-04-2014, 23:27
|
|
|
Przód od 0,3 do 0,9
Tył od 0,2 do 0,7.
[ Dodano: 04-04-2014, 02:58 ]
A tak na marginesie przecież można sprawdzić błędy ABSu. A jeśli tak mocno uważasz że to tył jest winowajcą, to co za problem sprawdzić tarcze miernikiem? Pamiętaj, diabeł tkwi w szczegółach. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-04-2014, 08:29
|
|
|
ja sprzedam jeszcze jeden ból miśków - jak masz zużyte łożyska (ja tak miałem) to jest bicie, i tarcze lecą... nawet może nie być ich tak słychać ale jak są wyrobione to lipa. Po wymianie łożysk i przetoczeniu tarcz problem zniknął pomaga też przed startem docisnąć pedał hamulca na max żeby się wszystko poukładało - jak hamujesz delikatnie cały czas i na trasie też to zauważyłem większe bicie, niż jak mocniej podhamujesz. przynajmniej u mnie taki efekt był (i znów się zaczyna ale już 15k na tarczach jest i chyba znów lewe łożysko do zmiany niestety.. ) |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
HermeS
Nowy Forumowicz

Auto: SIGMA 24V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-04-2014, 01:14
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=GClT7iiLudA - FILMIK DLA FASCYNATÓW MARKI
[ Dodano: 05-04-2014, 01:19 ]
no szukałem dziś we wroc - tarcz i nic ;( padaka jakaś - nie ma dostępnych w car-zone - a byłem też w innych i tylko jakaś inna firma na zaporoskiej jest i nie zdążyłem - bo było po 17 - ale jeszcze u nich zapytam - co jak co unikat z tymi wszystkimi problemami - tylko kolejne pyt : jaka tolerancja z tymi czujnikami ABS powinna być - z zębami i czujnikiem to to ustawię na szczelinomierzu i będzie wiadomo ze to nie to ! ! ! że abs wreszcie sie uspokoił - bo na razie jest w rozsypce ;(
Od Lukasz12
Pozwoliłem sobie usnąć treści które raczej powinny iść na PW.
Natomiast Hermes doskonale wie jaki jest powód mojego zachowania w stosunku do niego. Będę konsekwentny. I wcale nie jest mi przykro z tego powodu. |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 05-04-2014, 02:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 07-04-2014, 11:46
|
|
|
Właśnie skończyłem walkę z bijącymi hamulcami. Moja rada to cierpliwość i skrupulatność.
Pomierz jeszcze raz dokładnie wszystkie piasty i tarcze. Myślę, że wniosek nasunie się sam. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 07-04-2014, 14:47
|
|
|
Mi po wymianie tarcz i klocków, łożyska, sworzni wahaczy i końcówek drążków oraz felg i opon na róniutkie bicie zniknęło forever.. ale mi zaciski się kończą :/
czy ktoś podjął by się gruntownej regeneracji "bardzo solidnej" zacisków hamulcowych - kompletu ? mam niby zapas i pasowało by mi zrobienie ich porządnie.
zaczęło mi tarczę lewą od środka mocniej zjadać... |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2014, 15:31
|
|
|
Co masz na myśli pisząc o gruntownej regeneracji zacisku? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 07-04-2014, 15:34
|
|
|
Bicie przy hamowaniu zaczyna się od nierównego zużycia tarczy albo od złej jakości tarczy która deformuje się od zmian temperaturowych... i ja nie chcę dopuścić żeby moje dobre tarcze się zepsuły więc chcę zaciski rozebrać do zera, wypiaskować , pomalować, dać im nowe uszczelnienia i smar oraz wszelkie inne gumki itd. po prostu od zera do bohatera. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 07-04-2014, 21:19
|
|
|
Czyli w sumie prościzna. Z tego najtrudniejsze jest odpowietrzenie. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 07-04-2014, 21:22
|
|
|
taa - tylko prasa potrzebna i wiedzieć gdzie kupić kompletne zestawy naprawcze.. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 07-04-2014, 21:30
|
|
|
Do zacisków prasa? Po co?
kpl. naprawcze są IC |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-04-2014, 08:34
|
|
|
A dobra - są - a zaciski zapieczone trzeba ruszyć Zobaczę jak to wygląda |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-04-2014, 16:26
|
|
|
VirMan napisał/a: | chcę zaciski rozebrać do zera, wypiaskować , pomalować | Pamiętaj żeby przed piaskowaniem dobrze zabezpieczyć gniazdo tłoczka, odpowietrznik i otwory pod prowadnice bo jak te miejsca wypiaskujesz (szczególnie gniazdo) to zacisk będzie do kosza bo nie będzie już szczelny.
IMO lepiej zamiast piaskowania przeczyścić zacisk szczotką drucianą, w razie potrzeby szczotką na wiertarkę. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16-04-2014, 17:33
|
|
|
Ja przy piaskowaniu zostawiłem tłoczki ze starymi uszczelnieniami. dodatkowo wkręciłem śruby w miejsca odpowietrzników i mocowań. Dzięki temu miejsca które nie powinny być piaskowane zostały nienaruszone. Ważne jest by dać odpowiedni podkład prze natryskiem proszku. Nie wszędzie się do tego stosują bo zwiększa to koszty. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
bartek16
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: Kamieńsk
|
Wysłany: 04-10-2017, 13:59 nie równomierna sila hamowania tyl
|
|
|
witam ostatnio u siebie wymienilem zaciski z tylu poniewaz sie do niczego nie nadawyly juz kupilem uzywane w dobrym stanie i po przejechaniu jakis 300 km widze ze lewe kolo slabiej hamuje recznego w ogole nie ma co widac po tarczy prowadnice wyczyszczone na smarowane przewody sprawdzilem czy gdzie sie nie poca tloczek tez suchy klocki nowe tarcze nowe odpowietrzlyem dwa razy na wlaczonym silniku prawa strona idealnie hamuje a lewa duzo slabiej co moze byc przyczyna?? |
|
|
|
 |
|