Zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
|
|
|
 |
gregoryjan
Nowy Forumowicz
Auto: Outek 2.0 DiD 170KM Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawie
|
Wysłany: 24-10-2013, 16:23
|
|
|
Problem zniknął po wymianie przepustnicy. Stara przepustnica miala wyciete zeby i zwęglona elektronikę stad te błedy. Kupile fabrycznie nowa, bo istnialo ryzyko ze uzywka bedzie w podobnym stanie lub podziala krotko. Koszt 680.00 brutto - Pierburga.
Auto znowu zyje. Teraz czeka mnie rozrzad ... tez juz czesci mam oryg vW + pompa oryg VW
[ Dodano: 24-10-2013, 16:24 ]
Dzieki wszystkim za podpowiedzi... |
_________________ Outek 2.0 DiD 170KM Intense Plus 2009 |
|
|
|
 |
michu26
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.0 170KM Pajero 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-11-2013, 00:02
|
|
|
U mnie zdiagnozowali w serwisie niedziałający zawór EGR (na stałych obrotach samochód potrafił się przydławić na sekundę) koszt nowego w serwisie to 3600 + 2 roboczo godziny
ale od razu odesłali mnie do VW tam kosztuje 1600 pln a ja kupiłem NOWY za 780 pln internet
ale po 6 miesiącach problem wrócił , więc zajrzałem do starego zaworu bo coś mi nie grało z tym zaworem ,wyczyściłem sprawdziłem i założyłem sam to 3 śrubki i wszystko działa świetnie potem okazało się że te zawory mają jedną przypadłość ZACINAJĄ się gdy jest zadurzony nagaru z turbiny dodam że mam przejechane 82tyś km problem pojawił się przy 70 tyś km , wiec raz na 6 m wyciągam i czyszczę zawór EGR i nie ma problemu.
Kod błędy zaworu EGR jest taki sam jak Turbiny ale serwis zawsze zaczyna od najmniejszych kosztów a i tak zrobiłem sobie pełną diagnostykę Turbiny i silnika pod obciążeniem w servisie |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-11-2013, 12:51
|
|
|
u mnie byłauszkodzona przepustnica a nie zawór egr ,ale dłuzszy czas jeżdziłem z odpiętą kostką i było ok ,ostatnio trafiłem przepustnice i wymieniłem jest też ok .Ale nawiasem skąd w aso takie ceny |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-03-2014, 20:17
|
|
|
Panowie, czy przepustnice wystarczy fizycznie wymienić , czy jeszcze coś trzeba po wymianie ustawić na komputerze auta? |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:27
|
|
|
Wiem że mechanik podpinał pod kompa ale chyba tylko żeby sprawdzić i wykasować błąd |
_________________
 |
|
|
|
 |
krolyaro
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II, ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-03-2014, 19:22
|
|
|
przepustnica - zwana również klapą gaszącą . Problem - zacinanie się i zalanie elektroniki olejopodobnym mazidłem. Rozwiązanie : 3 godziny czasu , podstawowa wiedza z dziedziny mechaniki (jak używać klucza torx, imbus ) i troche samozaparcia . Demontujemy egr + przepustnica = czas 30 min. Potem pucowanie egr`a i czyszczenie przepustnicy. Potem podważamy obudowę elektroniki i tutaj uwaga - jest sprężyna która wystrzeli i ochlapie wszystko w promieniu 1 m. Umyć , wysuszyć, poskładać i skasować błąd. (całość sie powiedzie oczywiście jeśli mechanizm + silnik nie jest uszkodzony); polecam też sprawdzenie bezpiecznika od przepustnicy - często jest przepalony. Na koniec komputer diagnostyczny i skasowanie błędu. (niektórzy nawiercają w obudowie elektroniki przepustnicy otwór i osad sam wypływa na bieżaco) |
_________________ Mitsubishi ASX 1.8DID 2011
Mitsubishi Outlander 2.0 DID 2008 |
|
|
|
 |
jedrys
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-06-2014, 19:28
|
|
|
Podłączę się do tematu. Outek II 2.0 z silnikiem VW.
Zaświeciła się kontrolka Check Engine, poświeciła, zgasła i tak znowu. Auto jeździło normalnie. Kod błędu wskazywał zawór EGR. Wyczyszczenie nie powiodło się, wymieniłem zawór. Wystarczyło na jeden dzień Co dalej? Sprawdzać/wymieniać przepustnicę? Szukać problemu gdzie indziej? |
|
|
|
 |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-06-2014, 21:25
|
|
|
jedrys napisał/a: |
. Kod błędu wskazywał zawór EGR. |
Czyli jaki był nr kodu ?
Jeżeli P0487 - to wskazywał on u mnie przepustnicę. |
|
|
|
 |
jedrys
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-06-2014, 21:45
|
|
|
kaammyyk napisał/a: |
Czyli jaki był nr kodu ?
Jeżeli P0487 - to wskazywał on u mnie przepustnicę. |
Numeru nie pamiętam, odczytał go mechanik w warsztacie. Książka kodów wskazała zawór EGR.
A w ogóle witam kolegę z Gdyni |
|
|
|
 |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
jedrys
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-06-2014, 22:11
|
|
|
Przeczytałem. Dlatego właśnie nabrałem podejrzenia, że winna jest przepustnica.
[ Dodano: 18-06-2014, 11:25 ]
Jak się okazuje, trybiki w przepustnicy wyrobiły się i trzeba ją wymienić |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-03-2015, 18:39
|
|
|
krolyaro napisał/a: | przepustnica - zwana również klapą gaszącą . Problem - zacinanie się i zalanie elektroniki olejopodobnym mazidłem. Rozwiązanie : 3 godziny czasu , podstawowa wiedza z dziedziny mechaniki (jak używać klucza torx, imbus ) i troche samozaparcia . Demontujemy egr + przepustnica = czas 30 min. Potem pucowanie egr`a i czyszczenie przepustnicy. Potem podważamy obudowę elektroniki i tutaj uwaga - jest sprężyna która wystrzeli i ochlapie wszystko w promieniu 1 m. Umyć , wysuszyć, poskładać i skasować błąd. (całość sie powiedzie oczywiście jeśli mechanizm + silnik nie jest uszkodzony); polecam też sprawdzenie bezpiecznika od przepustnicy - często jest przepalony. Na koniec komputer diagnostyczny i skasowanie błędu. (niektórzy nawiercają w obudowie elektroniki przepustnicy otwór i osad sam wypływa na bieżaco) |
Witam,a czy możesz podać nr bezpiecznika(lub fotka) bo w instrukcji nie znalazłem.... |
|
|
|
 |
|