Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] nierówna moc hamowania
Autor Wiadomość
slav10 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-06-2014, 22:01   [Carisma] nierówna moc hamowania

Witam
Mój problem wygląda następująco - podczas hamowania moc hamowania zmienia się cyklicznie - raz rośnie a potem maleje. Dzieje się to czasami, więc raczej odpada problem krzywych tarcz. Zwykle zauważam to przy hamowaniu przed światłami - niezbyt mocnym. Cykl falowania mocy hamowania spada wraz z spadkiem prędkości - mniejsza prędkość wolniejsze falowanie. Poza tym nie ma innych objawów. Czy ktoś wie co to może być? Problem z zaciskami, tłoczkami, serwo??
Dzięki z góry za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-06-2014, 22:13   

Udaj się na kontrole siły hamowania w stacji diagnostycznej, wszelkie nieprawidłowości powinny wyjść.
Gdyby z serwem sie coś działo, pedał hamulca by twardniał, albo by blokowało koła
Gdyby tarcze były krzywe to odczuwałbys to albo na kierownicy albo na pedale.
Gdyby zaciski zawodziły to albo by sie koła grzały albo byś widział nadmierną korozję na tarczach
Warto także wykonać okresową wymianę płynu hamulcowego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
slav10 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-06-2014, 10:16   

Przy ostatnim przeglądzie miałem robioną siłę hamowania i nic nie wyszło. Spróbóję jeszcze raz. Co do objawów to jedyne co zauważyłem to swego czasu grzało się jedno koło. Czyli mogły by to być zaciski... Płyn ma 3.5 roku więc chyba nie to.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-06-2014, 10:23   

slav10 napisał/a:
Płyn ma 3.5 roku więc chyba nie to.

Więc już najwyższy czas, żeby go wymienić. DOT-y wymienia się po 3 latach.
A reszta...tutaj trudno zgadywać. Ja też bym zaczął od stacji diagnostycznej i sprawdzenia siły hamowania. Koszt niewielki, a będziesz wiedział co się dzieje.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-06-2014, 09:34   

Mi też wydaje się, że to nie płyn. Ja u siebie jeszcze nie wymieniałem, auto mam 2 lata i też nie wiadomo kiedy coś takiego było w nim robione i z hamulcami nic się nie dzieje. Podobnie jest u brata w Carismie a on auto ma około 1 rok dłużej ode mnie. Jedynie jemu podczas ostatniej zimy w największe mrozy delikatnie przymarzało sprzęgło i tobył jedyny objaw jaki dało się zaobsetwować.
Edit.
Odniosłem się do postu który , może był trochę kontrowersyjny ale czy odrazu trzeba było go usówać?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 22-06-2014, 19:42   

plecho1 napisał/a:

Odniosłem się do postu który , może był trochę kontrowersyjny ale czy odrazu trzeba było go usówać?

Tak, bo takie bzdury trzeba kasować w zarodku.
Płyn hamulcowy wymieniamy co 2 lata, ponieważ bardzo łatwo absorbuje wodę, a co za tym idzie gwałtownie spada jego temperatura wrzenia.
Tak samo nigdy nie dolewamy płynu hamulcowego, który pozostawiliśmy otwarty dłużej niż kilka minut.
Nie są to wymysły moje, pisemek lub internetu. To wprost jest zawarte w kartach każdego płynu i należy tego przestrzegać.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-06-2014, 21:01   

ja też mam jeszcze fabryczny płyn zapewne i z hamulcami wszystko w porządku jedyne co zauważyłem to po długiej jeździe na jednym biegu pedał sprzęgła twardnieje, działa ok ale trzeba przycisnąć ze 3 razy i wszystko wraca do normy. własnie podejrzewam że to wina starego płynu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.