[Carisma] nierówna moc hamowania |
Autor |
Wiadomość |
slav10
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 42 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-06-2014, 22:01 [Carisma] nierówna moc hamowania
|
|
|
Witam
Mój problem wygląda następująco - podczas hamowania moc hamowania zmienia się cyklicznie - raz rośnie a potem maleje. Dzieje się to czasami, więc raczej odpada problem krzywych tarcz. Zwykle zauważam to przy hamowaniu przed światłami - niezbyt mocnym. Cykl falowania mocy hamowania spada wraz z spadkiem prędkości - mniejsza prędkość wolniejsze falowanie. Poza tym nie ma innych objawów. Czy ktoś wie co to może być? Problem z zaciskami, tłoczkami, serwo??
Dzięki z góry za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 12:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-06-2014, 22:13
|
|
|
Udaj się na kontrole siły hamowania w stacji diagnostycznej, wszelkie nieprawidłowości powinny wyjść.
Gdyby z serwem sie coś działo, pedał hamulca by twardniał, albo by blokowało koła
Gdyby tarcze były krzywe to odczuwałbys to albo na kierownicy albo na pedale.
Gdyby zaciski zawodziły to albo by sie koła grzały albo byś widział nadmierną korozję na tarczach
Warto także wykonać okresową wymianę płynu hamulcowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
slav10
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 42 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-06-2014, 10:16
|
|
|
Przy ostatnim przeglądzie miałem robioną siłę hamowania i nic nie wyszło. Spróbóję jeszcze raz. Co do objawów to jedyne co zauważyłem to swego czasu grzało się jedno koło. Czyli mogły by to być zaciski... Płyn ma 3.5 roku więc chyba nie to. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-06-2014, 10:23
|
|
|
slav10 napisał/a: | Płyn ma 3.5 roku więc chyba nie to. |
Więc już najwyższy czas, żeby go wymienić. DOT-y wymienia się po 3 latach.
A reszta...tutaj trudno zgadywać. Ja też bym zaczął od stacji diagnostycznej i sprawdzenia siły hamowania. Koszt niewielki, a będziesz wiedział co się dzieje. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-06-2014, 09:34
|
|
|
Mi też wydaje się, że to nie płyn. Ja u siebie jeszcze nie wymieniałem, auto mam 2 lata i też nie wiadomo kiedy coś takiego było w nim robione i z hamulcami nic się nie dzieje. Podobnie jest u brata w Carismie a on auto ma około 1 rok dłużej ode mnie. Jedynie jemu podczas ostatniej zimy w największe mrozy delikatnie przymarzało sprzęgło i tobył jedyny objaw jaki dało się zaobsetwować.
Edit.
Odniosłem się do postu który , może był trochę kontrowersyjny ale czy odrazu trzeba było go usówać? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22-06-2014, 19:42
|
|
|
plecho1 napisał/a: |
Odniosłem się do postu który , może był trochę kontrowersyjny ale czy odrazu trzeba było go usówać? |
Tak, bo takie bzdury trzeba kasować w zarodku.
Płyn hamulcowy wymieniamy co 2 lata, ponieważ bardzo łatwo absorbuje wodę, a co za tym idzie gwałtownie spada jego temperatura wrzenia.
Tak samo nigdy nie dolewamy płynu hamulcowego, który pozostawiliśmy otwarty dłużej niż kilka minut.
Nie są to wymysły moje, pisemek lub internetu. To wprost jest zawarte w kartach każdego płynu i należy tego przestrzegać. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-06-2014, 21:01
|
|
|
ja też mam jeszcze fabryczny płyn zapewne i z hamulcami wszystko w porządku jedyne co zauważyłem to po długiej jeździe na jednym biegu pedał sprzęgła twardnieje, działa ok ale trzeba przycisnąć ze 3 razy i wszystko wraca do normy. własnie podejrzewam że to wina starego płynu. |
|
|
|
 |
|