Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem z mocą oraz z podświetleniem wyświetlac
Autor Wiadomość
piastek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 29-06-2014, 00:11   [EA2A/W 2.0] Problem z mocą oraz z podświetleniem wyświetlac

Witam,
do 2 dni jestem posiadaczem Galanta 98' 2.0 (135kM) po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów widzę że autko ma bardzo mało mocy dopiero przy wysokich obrotach jest jakiekolwiek przyspieszenie. Autko ma zamontowany gaz ale przy jeździe na benzynie jest identycznie.

Dodatkowo mam pytanie odnośnie podświetlenia wyświetlacza od klimatyzacji ponieważ po przekręceniu kluczyka wyświetla się wszystko jak należy jednak po włączeniu świateł podświetlenie wyłącza się całkowicie. Do dam że nie zawsze tak jest czasami standardowo tylko przyciemnia się prawdopodobnie gdzieś coś nie styka tylko gdzie ?

Ostatnim problemem jest obrotomierz który od początku nie działał jakieś podpowiedzi w jaki sposób zdiagnozować przyczynę od czego zacząć sprawdzanie lub ewentualną naprawę.

Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-06-2014, 06:04   

Co do pierwszego problemu, to wymrugaj błędy kontrolką silnika poprzez zwarcie pinów 1 i 4 w złączu diagnostycznym, instrukcję jak to dokładnie zrobić znajdziesz na forum.
Jeśli chodzi o podświetlanie wyświetlacza, to najprawdopodobniej za Twoje problemy odpowiadają "zimne luty". Trzeba wymontować wyświetlacz i przelutować wszystkiebmiejsca lutowania. Też dokładną instrukcję znajdziesz na forum.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 09:27   

piastek1991 napisał/a:
Ostatnim problemem jest obrotomierz który od początku nie działał jakieś podpowiedzi w jaki sposób zdiagnozować przyczynę od czego zacząć sprawdzanie lub ewentualną naprawę.

Czujnik położenia wału to on odpowiada za obrotomierz może być uszkodzony lub wtyczka zaśniedziała , z utratą mocy czujnik ma duży wpływ
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-06-2014, 09:55   

piastek1991 napisał/a:
Dodatkowo mam pytanie odnośnie podświetlenia wyświetlacza od klimatyzacji ponieważ po przekręceniu kluczyka wyświetla się wszystko jak należy jednak po włączeniu świateł podświetlenie wyłącza się całkowicie. Do dam że nie zawsze tak jest czasami standardowo tylko przyciemnia się prawdopodobnie gdzieś coś nie styka tylko gdzie ?
Tutaj znajdziesz odpowiedzi http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37668 w razie wątpliwości pisz w podanym temacie
Sprawdź także to co pisze milo, w razie konieczności kontynuuj ten watek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39976
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-06-2014, 11:40   

A tu masz temat o sprawdzaniu błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 
 
piastek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 29-06-2014, 18:40   

Dziękuje za szybkie i miłe odpowiedzi.
Sprawdziłem dziś kody błędów i ABS pokazuje kody - 21, 22, 23 i 24
CE wyświetla jedynie 11 ( jeden długi drugi krótszy ) czyli z tego co widzę to kod dotyczący uszkodzenia sondy lambda.
Czy sonda może być odpowiedzialna z spadek mocy oraz czy uszkodzony czujnik położenia wału może nie wysyłać błędu?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-06-2014, 19:20   

piastek1991 napisał/a:
Czy sonda może być odpowiedzialna z spadek mocy

Tak
piastek1991 napisał/a:
czy uszkodzony czujnik położenia wału może nie wysyłać błędu?

Może być dobry, powodem może być oberwanie i nie jest w prawidłowej pozycji często basek balansowy jest winny zerwanie nie podaje impulsów chyba ze masz obrotomierz uszkodzony
Możesz sprawdzić kostka przy klimie do czujnika 3 pinowa zasilanie masa impuls
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-06-2014, 19:31   

piastek1991 napisał/a:
CE wyświetla jedynie 11 ( jeden długi drugi krótszy ) czyli z tego co widzę to kod dotyczący uszkodzenia sondy lambda.
Czy sonda może być odpowiedzialna z spadek mocy oraz czy uszkodzony czujnik położenia wału może nie wysyłać błędu?
Oczywiście, jest odpowiedzialna za mieszanke paliwowo powietrzna, co do obrotomierza to można podpiąc jeszcze skaner i sprawdzić czy ECU widzi obroty w ten sposób mozna sprawdzic usterke po stronie zegarów.
Skasuj błedy i po jakimś czasie sprawdź ponownie czy błedy ECU się pojawią
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piastek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 01-07-2014, 12:24   

Witajcie sprawdzałem dziś sondy lambda na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku przednia przy normalnych obrotach ma napięcie 0.11V tylna 0.04V przy dodawaniu gazu wartość ta wzrasta do 0.86V dla przedniej i 0.8V dla tylnej. Rezystancje to około 14 ohm
Po zresetowaniu komputer nie wyświetla już błędów CE. Jazda z odłączonymi sądami wygląda tak samo jak z nimi możne troszkę na 1 bardziej zrywny. Jak myślicie sondy wymienić czy szukać dalej ?

Może ktoś zna dobrego mechanika co zajmie się Galancikiem w Łodzi bo u mnie w mieście 2 powiedziało mi że nie podejmują się mitsubishi
 
 
sierars1 
Forumowicz

Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-07-2014, 12:36   

A ja mam pytanie z innej beczki gdzie znajduje się OBD w Galancie ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2014, 12:38   

Sondy nie powinny pokazywać stałego napięcia a oscylować w zakresie od 0 do 1V. Jeśli sonda wskazuje wartość napięcia bliską 0V to może wskazywać zbyt ubogą mieszankę paliwową a jak sonda ciągle wskazuje wartość napięcia bliską 1V to może wskazywać na zbyt bogatą mieszankę. Najlepiej było by podłączyć auto pod komputer nagrać pracę sondy np. Evoscanem i wtedy było by jasne czy pracuje czy nie.
A jak dokładnie sprawdzałeś pracę tych sond?
 
 
piastek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 01-07-2014, 13:43   

Tylko miernikiem wpiąłem przewód w czasie pracy silnika w kostkę i sprawdzałem napięcie. przy dodawaniu gazu napięcie oscylowało ale wydaje mi się że sonda nie jest głównym powodem spadku mocy. W rozmowie z 2 mechanikami dowiedziałem się, że gdy czujnik położenia wału jest uszkodzony samochód nie powinien odpalić nawet jak to jest w galancie ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2014, 13:54   

A czy błędy sprawdzałeś? Bo to podstawa w takim aucie.
 
 
piastek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 01-07-2014, 14:11   

Tak pisałem już o tym wyżej na początku wyskakiwał błąd sondy lambda, po resecie komputera jeszcze błąd nie wrócił ale może za mało jeszcze przejechał i komputer nie zdarzył sczytać błędu
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-07-2014, 14:54   

sierars1 napisał/a:
A ja mam pytanie z innej beczki gdzie znajduje się OBD w Galancie ?

Pod kierownica po prawej stronie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.