Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13 |
Autor |
Wiadomość |
Gabriel0992
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: facebook
|
Wysłany: 26-08-2014, 23:21 Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13
|
|
|
Witam , mam take pytanie czy ktoś już do tego modelu montował turbo i co przy tym zmieniał.
Chcę osiągnąć granice 200KM , z tego co się dowiedziałem mogę ją osiągnąć bez odprężania silnika . Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM .
I tu się nasuwa moje pytanie co muszę zrobić żeby to pięknie chodziło, a dokładnie co muszę przełożyć? Wiem na pewno że układ turbo cały kolektor wydechowy , a nie wiem dokładnie co z kolektorem dolotowym ,czy też by trzeba brać z outlandera , czy wystarczy tylko wtryski przełożyć . A i czy nie znacie kogoś w okolicach warszawy kto by mógł to ze sobą zestroić ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-08-2014, 07:05
|
|
|
Trzeba by przełożyć cały silnik.
Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała.
Pewnie skrzynia tego nie wytrzyma, nie mówiąc o sprzęgle.
Do tego lepiej sobie poszukaj Evo albo 2,4 MIVEC RalliArt z USA przynajmniej będzie "chodziło pięknie". |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 27-08-2014, 09:32
|
|
|
No cóż, chcesz rady? Kup O1T A tak poważnie, rzeźby będzie dość sporo, żeby to bezawaryjnie latało, dlatego jeśli chcesz się bawić licz się z ogromnymi kosztami, lub też poszukaj rozbitego O1T i przełóż wszystko co się da i powinno dopiero być dobrze |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-08-2014, 10:08
|
|
|
krzychu napisał/a: | Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała. |
Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.
A co do pomysłu... kupaa roboty, jeśli sam nie bedziesz robił to koszty spore. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-08-2014, 10:22
|
|
|
Marcino napisał/a: |
Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.
|
Tylko, że zazwyczaj mają mechaniczną lub elektroniczną szperę...
A do Lancera ciężko zmieścić opony większe niż 205/50/16... Nadkola jakoś takie małe i wąskie |
|
|
|
 |
Gabriel0992
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: facebook
|
Wysłany: 27-08-2014, 11:09
|
|
|
Montować wszystko bede sam , z tego co sie dowiedziałem w warsztacie a dokładnie w VTG jest to do zrobienia na tym silniku . Typek mi tam powiedział ze jak nie odpreze silnika to max 200KM , jak bym odprezyl to mogę liczyć na pełna moc z evo . Inny mi polecił wziąć turbo od oIT bo nie bedzie ono zamulone , bo ogólnie planowalem tubinke z evo . Tylko pytanie czy wystarczy wtrysku tylko przełożyć czy cały kolektor dolotowy ? Wszystkie graty mogę mieć od oIt za 4000zl bez interculera , plus doliczyć do tego strojenie np w VTG to tam chcą 2000zl . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-08-2014, 11:26
|
|
|
Jeśli myślisz, że weźmiesz parę gratów, zamontujesz, wystroisz i to będzie tak po prostu sobie śmigało to moim zdaniem jesteś w wielkim błędzie i tylko zrobisz sobie skarbonkę.
Na forum obstawiają skrzywienie wału lub korbowodu, ewentualnie przytopienie tłoków, zerwanie filmu olejowego z panewek.... 4G63 to bardzo dobry silnik, ale na autobanie z butem w podłodze w Outlanderze potrafi czasem spłatać figle...
Tutaj masz coś dużo prostszego bo po prostu SWAP http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63146
Niby dużo prostsza rzecz, a budżet i planowany czas chyba z tego co mniej więcej śledzę x2 lub x3 + kilka nieplanowanych usterek. Nie mówiąc, że moim zdaniem nadal to nie jest to bo jest problem z trakcją z tego co czytam. A hamulce już 3-ci raz do wymiany
Zresztą niech się wypowie właściciel jak tu wejdzie.
Zwykły Lancer CS to niewdzięczne auto do tuningu. Rozejrzyj się za swap-em na 2,4 MIVEC z RA... To masz pewne rozwiązanie. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 12:00
|
|
|
Pierwsze podda się sprzęgło, potem skrzynia, potem silnik.
Sensowny swap to kompletny (wiązka, ecu, osprzęt) 4G63T z O1T ze skrzynią i zablokowaniem wyjścia na tylny dyfer, ale do tego dolicz zawieszenie i hamulce.
Wystroić wynalazka to nie kłopot na odpowiednim ECU. Zresztą przy motorowni z O1T najprościej będzie dać ECU z tego silnika. Dolicz do kosztów obejście immobilizera, montaż IC, orurowania etc.
Sensowniejszy zabieg to 6A13 z EA5A tym bardziej, że ścieżka już jest przetarta przez Miśka, ale skoro musisz mieć TURBO to Twoja sprawa.
Przy okazji - plastelinowe korby, i inne elementy 4G63 jak np wtryskiwacze, które posiadasz na pewno nie będą szczęśliwe jak potraktujesz je turbiną. A w bezawaryjne 200KM jakoś nie chce mi się wierzyć, nie mówiąc, że w pieniądzach o których napisałeś to mission impossible. Gabriel0992 napisał/a: | Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM . | Sprawdź cenę oryginalnego kolektora wydechowego ZANIM podejmiesz decyzję. Porządnie wykonany zamiennik wiele tańszy nie będzie. A do turbo potrzebujesz dorobić zasilanie olejem i chłodzenie |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Gabriel0992
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: facebook
|
Wysłany: 27-08-2014, 12:23
|
|
|
A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku
[ Dodano: 27-08-2014, 13:15 ]
Części pod turbo by były oryginalne tylko ze używki w dobrym stanie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-08-2014, 13:45
|
|
|
Zobacz tenntemat o uturbienie 2.0 w galancie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83538 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-08-2014, 13:46
|
|
|
Gabriel0992 napisał/a: | A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku
|
Wymienić... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 14:07
|
|
|
V6 2,5 z EA to jedyna rozsądna opcja jeżeli zależy Ci na bezproblemowej eksploatacji samochodu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-08-2014, 14:12
|
|
|
Hubeeert - jedyna? 2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P A z tym V6 to trochę rzeźby było... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-08-2014, 14:13
|
|
|
V6 da się jeszcze zagazować..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 14:29
|
|
|
krzychu napisał/a: | 2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P |
Niekoniecznie P&P...
Wiązka w obu silnikach jest do przeróbki a jak już Marcino zaznaczył - V6 da się zagazować bez obawy i zawory i ich gniazda. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|