Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13
Autor Wiadomość
Gabriel0992 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 20
Skąd: facebook
  Wysłany: 26-08-2014, 23:21   Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13

Witam , mam take pytanie czy ktoś już do tego modelu montował turbo i co przy tym zmieniał.
Chcę osiągnąć granice 200KM , z tego co się dowiedziałem mogę ją osiągnąć bez odprężania silnika . Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM .
I tu się nasuwa moje pytanie co muszę zrobić żeby to pięknie chodziło, a dokładnie co muszę przełożyć? Wiem na pewno że układ turbo cały kolektor wydechowy , a nie wiem dokładnie co z kolektorem dolotowym ,czy też by trzeba brać z outlandera , czy wystarczy tylko wtryski przełożyć . A i czy nie znacie kogoś w okolicach warszawy kto by mógł to ze sobą zestroić ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2014, 07:05   

Trzeba by przełożyć cały silnik.

Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała.

Pewnie skrzynia tego nie wytrzyma, nie mówiąc o sprzęgle.

Do tego lepiej sobie poszukaj Evo albo 2,4 MIVEC RalliArt z USA przynajmniej będzie "chodziło pięknie".
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 27-08-2014, 09:32   

No cóż, chcesz rady? Kup O1T :D A tak poważnie, rzeźby będzie dość sporo, żeby to bezawaryjnie latało, dlatego jeśli chcesz się bawić licz się z ogromnymi kosztami, lub też poszukaj rozbitego O1T i przełóż wszystko co się da i powinno dopiero być dobrze :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-08-2014, 10:08   

krzychu napisał/a:
Do tego trakcja przy takiej mocy będzie mocno kulała.


Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.

A co do pomysłu... kupaa roboty, jeśli sam nie bedziesz robił to koszty spore.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2014, 10:22   

Marcino napisał/a:

Są samochody z napędem na ośkę i mocą ponad 200 kucy i nie jest źle.


Tylko, że zazwyczaj mają mechaniczną lub elektroniczną szperę...

A do Lancera ciężko zmieścić opony większe niż 205/50/16... Nadkola jakoś takie małe i wąskie :(
 
 
Gabriel0992 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 20
Skąd: facebook
Wysłany: 27-08-2014, 11:09   

Montować wszystko bede sam , z tego co sie dowiedziałem w warsztacie a dokładnie w VTG jest to do zrobienia na tym silniku . Typek mi tam powiedział ze jak nie odpreze silnika to max 200KM , jak bym odprezyl to mogę liczyć na pełna moc z evo . Inny mi polecił wziąć turbo od oIT bo nie bedzie ono zamulone , bo ogólnie planowalem tubinke z evo . Tylko pytanie czy wystarczy wtrysku tylko przełożyć czy cały kolektor dolotowy ? Wszystkie graty mogę mieć od oIt za 4000zl bez interculera , plus doliczyć do tego strojenie np w VTG to tam chcą 2000zl .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2014, 11:26   

Jeśli myślisz, że weźmiesz parę gratów, zamontujesz, wystroisz i to będzie tak po prostu sobie śmigało to moim zdaniem jesteś w wielkim błędzie i tylko zrobisz sobie skarbonkę.

Na forum obstawiają skrzywienie wału lub korbowodu, ewentualnie przytopienie tłoków, zerwanie filmu olejowego z panewek.... 4G63 to bardzo dobry silnik, ale na autobanie z butem w podłodze w Outlanderze potrafi czasem spłatać figle...

Tutaj masz coś dużo prostszego bo po prostu SWAP :arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63146

Niby dużo prostsza rzecz, a budżet i planowany czas chyba z tego co mniej więcej śledzę x2 lub x3 + kilka nieplanowanych usterek. Nie mówiąc, że moim zdaniem nadal to nie jest to bo jest problem z trakcją z tego co czytam. A hamulce już 3-ci raz do wymiany :finga:

Zresztą niech się wypowie właściciel jak tu wejdzie.

Zwykły Lancer CS to niewdzięczne auto do tuningu. Rozejrzyj się za swap-em na 2,4 MIVEC z RA... To masz pewne rozwiązanie.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2014, 12:00   

Pierwsze podda się sprzęgło, potem skrzynia, potem silnik.
Sensowny swap to kompletny (wiązka, ecu, osprzęt) 4G63T z O1T ze skrzynią i zablokowaniem wyjścia na tylny dyfer, ale do tego dolicz zawieszenie i hamulce.
Wystroić wynalazka to nie kłopot na odpowiednim ECU. Zresztą przy motorowni z O1T najprościej będzie dać ECU z tego silnika. Dolicz do kosztów obejście immobilizera, montaż IC, orurowania etc.
Sensowniejszy zabieg to 6A13 z EA5A tym bardziej, że ścieżka już jest przetarta przez Miśka, ale skoro musisz mieć TURBO to Twoja sprawa.

Przy okazji - plastelinowe korby, i inne elementy 4G63 jak np wtryskiwacze, które posiadasz na pewno nie będą szczęśliwe jak potraktujesz je turbiną. A w bezawaryjne 200KM jakoś nie chce mi się wierzyć, nie mówiąc, że w pieniądzach o których napisałeś to mission impossible.
Gabriel0992 napisał/a:
Planuje użyć do tego turbiny z outlandera I 2.0 i 16V 4WD Turbo 202KM .
Sprawdź cenę oryginalnego kolektora wydechowego ZANIM podejmiesz decyzję. Porządnie wykonany zamiennik wiele tańszy nie będzie. A do turbo potrzebujesz dorobić zasilanie olejem i chłodzenie :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Gabriel0992 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 20
Skąd: facebook
Wysłany: 27-08-2014, 12:23   

A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku

[ Dodano: 27-08-2014, 13:15 ]
Części pod turbo by były oryginalne tylko ze używki w dobrym stanie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-08-2014, 13:45   

Zobacz tenntemat o uturbienie 2.0 w galancie

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83538
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2014, 13:46   

Gabriel0992 napisał/a:
A np jak bym mógł osiągnąć 200KM zostając przy tym silniku


Wymienić...
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2014, 14:07   

V6 2,5 z EA to jedyna rozsądna opcja jeżeli zależy Ci na bezproblemowej eksploatacji samochodu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2014, 14:12   

Hubeeert - jedyna? 2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P :P A z tym V6 to trochę rzeźby było...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-08-2014, 14:13   

V6 da się jeszcze zagazować..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2014, 14:29   

krzychu napisał/a:
2,4 MIVEC to się już nie nadaje? Wypuszczali takie na USA to i pasować musi P&P

Niekoniecznie P&P...
Wiązka w obu silnikach jest do przeróbki a jak już Marcino zaznaczył - V6 da się zagazować bez obawy i zawory i ich gniazda.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.