Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari 1.6 Małe ogniska rdzy pod spodem maski
Autor Wiadomość
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-2014, 11:19   Cari 1.6 Małe ogniska rdzy pod spodem maski

Hej

Zauważyłem małe ogniska rdzy na masce od spodu od strony silnika.
Domyślam się że trzeba to zeszlifować i pomalować, żeby zabezpieczyć. Pytanie tylko czym to malować?

Jakiś podkład antykorozyjny i farba? Spray? Hammerite?

Doradźcie coś proszę.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-11-2014, 14:50   

Dobrze odczyścić na to brunox- epoxy http://brunox.pl/szerokie...a/brunox-epoxy/ podkład i lakier właściwy i na pewno będzie dobrze
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-2014, 15:03   

Brunox jako podkład i na to lakier?
 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2014, 15:07   

Nie.
Brunox, potem podkład, potem lakier. Tylko oczyść dobrze, brunox wcale jakiś dobry nie jest. No i stosuj się do instrukcji jego nakładania.
_________________
Moja Cari ;)
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2014, 17:40   

Mówisz dobry nie jest, to może coś lepszego da się znaleźć?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-11-2014, 18:18   

mateelv napisał/a:
brunox wcale jakiś dobry nie jest

Ja nie narzekam gdzie była rdza po brunoxie już nie wychodzi , ale jak kto woli
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-11-2014, 18:41   

Można Brunoxa (chociaż IMHO przereklamowany, myślałem, że to coś lepszego będzie), można coś w stylu:
podkład antykorozyjny spray
lub
podkład epoksydowy spray
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
adrian3232 
Forumowicz
:)

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 68
Skąd: Sulejów
Wysłany: 04-11-2014, 23:26   

Najlepiej będzie jak oczyścisz i dobry podkład antykorozyjny>dobry epoksydowy>akrylowy>i dopiero lakier :)
 
 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2014, 01:11   

To, że brunox daje radę bezpośrednio ze rdzą to pic na wodę fotomontaż. Postaraj się oczyścić wszystko do gołej blachy. Wtedy faktycznie nie powinno nic wychodzić (ja tak robiłem małe wypryski rdzy u siebie na nadkolach i jest ok, choć minęło kilka miesięcy jak dotąd). Natomiast później nakładałem go w starej astrze ciotki bezpośrednio na mocno spiłowaną już rdzę i wystarczył tydzień by pojawił się z powrotem nalot rudej.

Także staraj się do czysta zjechać ognisko, kładąc brunox stosuj się do instrukcji z opakowania. Możesz przed nim spróbować, tak jak pisze adrian, zapodać antykorozyjny (taki czerwony, chyba boll'a).
Później to już podkład do lakieru, lakier i koniec ;)
_________________
Moja Cari ;)
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2014, 20:04   

A ja ci zaproponuje preparat o nazwie DINITROL.Bardzo dobry środek. :wink:
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-11-2014, 21:01   

No i jeszcze można wymieniać sporo cudownych środków - Cortanin, Ferrobond, Rust-Kill i wiele innych. I każdy następny post oczywiście będzie zachwalał coś innego :P
A serio, te wszystkie środki to tylko posypywanie syfa pudrem. Tam , gdzie jest woda lub tlen, tam wszelkie żelastwo się utlenia. A jedyny sposób, żeby z tlenku żelaza (czyli rdzy) mieć z powrotem żelazo, to piec hutniczy :P Wszystko inne to mniej lub więcej warta ściema.
Można oczywiście kupić różne "cudowne" specyfiki, które wg opisu (tutaj autorzy mają pole do popisu) nawet Titanica czy Bismarcka by odrdzewiły, tak że łajby te wyglądałyby lepiej, niż prosto po wyjściu ze stoczni :mrgreen: No cóż, jeśli ktoś chce eksperymentować, jego prawo, ponoć jest w Polsce demokracja ;)
Ja tam jednak zastosowałbym metody sprawdzone od lat - czyli rdzę wyczyścić do gołego metalu, potem antykorozyjny podkład epoksydowy, i na to lakier. bez żadnych dodatkowych wynalazków. Tym bardziej, że jest to maska od spodu, więc można natrysnąć nawet czarnym akrylem w sprayu. Strzelać się z tego przecież nie będzie ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
adrian3232 
Forumowicz
:)

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 68
Skąd: Sulejów
Wysłany: 05-11-2014, 23:50   

apg2312 po epoksydowym trzeba dać podkład akrylowy żeby lakier się trzymał dobrze, epoksydowy jest tylko po to że nie wchłania i nie przepuszcza wody. Poza tym wiesz jak ciężko jest dotrzeć epoksydowy? ;D oczywiście można bez akrylowego ale tak będzię lepiej
 
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-11-2014, 04:52   

Dzięki :-)

Oczywiście z góry zakładam wyczyszczenie do gołej blachy i moje pytanie nie było o magiczny odrdzewiacz tylko o metodę malowania, żeby już rdza nie przylazła :-)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-11-2014, 07:29   

@mwitek - dokładnie wyczyścić papierem ściernym z rdzy (papier 180-240-400 na sucho), odtłuścić (benzyna ekstrakcyjna lub zmywacz silikonu), na to podkład epoksydowy, zeszlifować na równo (papier wodny 600), odtłuścić, na to
wersja 1 podkład akrylowy, zeszlifować 600 wodną, odtłuścić, na to lakier
wersja 2 bez podkładu akrylowego sam lakier
Jak pisałem wcześniej, ja osobiście nie [edit] z dobieraniem lakieru pod kolor, tylko natrysnął czarny akryl, obojętne czy mat czy połysk - ale raczej mat :)
czarny akryl spray
Ale oczywiście w każdej mieszalni możesz dobrać sobie lakier pod kolor karoserii, natrysnąć go a na niego lakier bezbarwny.
Przykłady różnych sprajów podałem z firmy BOLL, ale oczywiście inne firmy też produkują chemię samochodową, więc wybór masz spory :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

Ostatnio zmieniony przez glina 06-11-2014, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.