| [E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |    Wysłany: 26-11-2014, 13:00   [E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Siemanko G6 2,0 8v
 
 Wibruje mi silnik w zakresie 1.800 i 2.500 obrotów
 
 Wymienione zostało:
 Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
 Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
 Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
 A ten drugi nie sprawdzał.
 
 A poduszki silnika są w dobrym stanie
 
 Objawy się zaczęły jakieś 8 mieś temu, po tym jak głowice zamontowałem.
 Żeby się dostać do rozrządu odkręciłem tylko jedną poduszkę silnika (ta poduszka niedaleko pompy hamulca)
 Pamiętam że wtedy odkręcałem czujnik spalania stukowego i mi upadł.
 Później go wkręciłem zwykłym kluczem z wyczuciem, i niewiadomo jak mocno (powinno być 22Nm)
 Po uruchomieniu silnika, wibracje te występowały w zakresie 4.500 i 6.000 obrotów
 
 
 Na te wakacje mi mechanicy wyciągali silnik, i silnik był oddzielony od tak zwanych sanek
 Po odebraniu auta te wibracje się przeniosły na zakres 1.800 i 2.500 obrotów
   A to bardzo denerwuję
 
 
 Co podejrzewacie?
   
 Ja podejrzewam:
 źle ustawiony kąd zapłonu (mam LPG, więc poleca się kąt 8 stopni)
 Źle zamontowane poduszki silnika (trzeba poluzować wszystkie, i dać silnikowi się ułożyć i wtedy dokręcić)
 Czujnik spalania stukowego mógł się uszkodzić (mam samochód zapasowy E33A, mogę wykręcić i sprawdzić czy to to, o ile pasuję do E38A)
 E?T15077
 9Z27 ("?" znak znaczy że nie doczytałem się co tam pisze)
 
 Dzięki z góry wszystkim za pomóc
  żyjcie w pokoju |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2014, 16:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | franek1994 napisał/a: |  	  | Wymienione zostało: Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
 Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
 Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
 A ten drugi nie sprawdzał.
 | 
 To niech sprawdzi.
 |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2014, 17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hubeeert, Ten jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu A ile ma ten drugi
  (to ten niesprawdzony wałek) |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2014, 08:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | niestety - nie 	  | franek1994 napisał/a: |  	  | jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu | 
 wał ma 24 zęby, pompa oleju 18 a zębatka balansu jak dobrze pamiętam ma 19 - wszystko do sprawdzenia jest, ale na pewno nie 1:1
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2014, 19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | KsiadzRobak, Hubeeert, 
 Kąt wyprzedzenia zapłonu
 LPG 8 stopni
 Pb 5 stopni (-+2 stopnie)
 
 Dobrze wyczytałem panowie?
 |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2014, 08:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie znam się na LPG normalny kąt dla 4G63 to +5  +/-2  - tak jak piszesz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2014, 19:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hubeeert, KsiadzRobak, 
 Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe
 
 Mi powiedział że to źle koło zamachowe może być ustawione
   
 Co wy o tym myślicie
  w konia mnie robi i naciąga kase   |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2014, 08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | a koło było ściągane? zawsze warto mu się przyjrzeć, jednak nie znam przypadku aby to ono było winne
 
 wałki a konkretnie ich panewki się zużywają i dlatego najczęściej to jednak one są winne (szczególnie wałek na pompie oleju)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2014, 10:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | KsiadzRobak, Jak to panewki, na wałkach balansowych to raczej DUŻO roboty   Ale jak to opisałem, od razu po nałożeniu głowicy by się tak stało
   Myślałbym że takie objawy by się pogarszały regularnie
   
 Oby to był czujnik spalania stukowego
   |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2014, 12:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz takiego Galanta, że za 10 zł możesz kupić Palm V (gdzieś na necie jest lista Palmów współpracujących), do tego za 15 zł zrobić kabelek, soft ściągnąć z neta, bo jest darmowy (MMCd 1.8 na przykład) i obejrzeć przebiegi z czujnika stukowego na bieżąco. 
 Do dobrego zrobienia panewek oczywiście jest sporo roboty, bo trzeba rozebrać dół silnika (pomimo, że pompa oleju jest dostępna od zewnątrz, to jednak druga panewka wałka jest głębiej).
 
 Jeśli zmiana nastąpiła po wymianie głowicy, to tu szukałbym przyczyny - źle ustawiony rozrząd, błędy w montażu głowicy, jakiś brak styku w kabelkach, układ zaworów itd.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2014, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | KsiadzRobak, Dziś byłem u szweda i pożyczyłem czujnik. Wkręciłem z wielką nadzieją.
 Przy uruchomieniu silnika nadzieja prysła
   
 Koło zamachowe jedyne co mi przychodzi na myśl
   Jak dużo prawdopodobieństwo że to jest to
   |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2014, 06:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie da sie ustawić złe koła zamachowego. Można go co najwyżej nie dokręcić, ale efekty dźwiękowe towarzyszące wibracjom są nie do opisania   
 Balans na 99,999999999999999% - pojedzie może do mechanika, bo jak narazie to chyba kluczowymi kręci piekarz
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2014, 08:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | franek1994 napisał/a: |  	  | Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe
 
 | 
 
 A powiedziałeś mu, żeby sprawdził śrubokrętem i na znaki, a nie tylko na znaki? Bo na forum znajdę Ci co najmniej 3 historie gdzie mechanik dawał głowę, że to nie ukryty wałek balansowy....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2014, 09:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | krzychu, 
 Nie pokazywałem mu.
 Śrubokręt jak daleko ma wchodzić w dziurkę inspekcyjną? (bo to chyba odleglość ma się sprawdzić tam? ) czy wtedy położenie tłoków ma znaczenie?
 
 Zanim oddawałem auto do mechanika, to sam sprawdzałem śrubokrętem głębokość. Wartość była 14cm przy nieznanym położeniu tłoków
 |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2014, 09:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozrząd musi być wtedy na znaki. Jak się nie zgadza to trzeba obrócić na następne znaki. Ponieważ ten śrubokręt wejście w co 2 lub co 3 obrót (tak się mi wydaje). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |