Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika
Autor Wiadomość
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
  Wysłany: 26-11-2014, 13:00   [E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika

Siemanko
G6 2,0 8v

Wibruje mi silnik w zakresie 1.800 i 2.500 obrotów

Wymienione zostało:
Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
A ten drugi nie sprawdzał.

A poduszki silnika są w dobrym stanie

Objawy się zaczęły jakieś 8 mieś temu, po tym jak głowice zamontowałem.
Żeby się dostać do rozrządu odkręciłem tylko jedną poduszkę silnika (ta poduszka niedaleko pompy hamulca)
Pamiętam że wtedy odkręcałem czujnik spalania stukowego i mi upadł.
Później go wkręciłem zwykłym kluczem z wyczuciem, i niewiadomo jak mocno (powinno być 22Nm)
Po uruchomieniu silnika, wibracje te występowały w zakresie 4.500 i 6.000 obrotów


Na te wakacje mi mechanicy wyciągali silnik, i silnik był oddzielony od tak zwanych sanek
Po odebraniu auta te wibracje się przeniosły na zakres 1.800 i 2.500 obrotów :cry:
A to bardzo denerwuję


Co podejrzewacie? :?:

Ja podejrzewam:
źle ustawiony kąd zapłonu (mam LPG, więc poleca się kąt 8 stopni)
Źle zamontowane poduszki silnika (trzeba poluzować wszystkie, i dać silnikowi się ułożyć i wtedy dokręcić)
Czujnik spalania stukowego mógł się uszkodzić (mam samochód zapasowy E33A, mogę wykręcić i sprawdzić czy to to, o ile pasuję do E38A)
E?T15077
9Z27 ("?" znak znaczy że nie doczytałem się co tam pisze)

Dzięki z góry wszystkim za pomóc :weedman: żyjcie w pokoju
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2014, 16:09   

franek1994 napisał/a:
Wymienione zostało:
Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
A ten drugi nie sprawdzał.

To niech sprawdzi.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 26-11-2014, 17:51   

Hubeeert, Ten jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu
A ile ma ten drugi :?: (to ten niesprawdzony wałek)
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 27-11-2014, 08:47   

franek1994 napisał/a:
jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu
niestety - nie
wał ma 24 zęby, pompa oleju 18 a zębatka balansu jak dobrze pamiętam ma 19 - wszystko do sprawdzenia jest, ale na pewno nie 1:1
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 02-12-2014, 19:06   

KsiadzRobak, Hubeeert,

Kąt wyprzedzenia zapłonu
LPG 8 stopni
Pb 5 stopni (-+2 stopnie)

Dobrze wyczytałem panowie?
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 03-12-2014, 08:51   

nie znam się na LPG
normalny kąt dla 4G63 to +5 +/-2 - tak jak piszesz
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 03-12-2014, 19:12   

Hubeeert, KsiadzRobak,

Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe

Mi powiedział że to źle koło zamachowe może być ustawione :!:

Co wy o tym myślicie :?: w konia mnie robi i naciąga kase :?:
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 04-12-2014, 08:44   

a koło było ściągane?
zawsze warto mu się przyjrzeć, jednak nie znam przypadku aby to ono było winne

wałki a konkretnie ich panewki się zużywają i dlatego najczęściej to jednak one są winne (szczególnie wałek na pompie oleju)
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 04-12-2014, 10:02   

KsiadzRobak, Jak to panewki, na wałkach balansowych to raczej DUŻO roboty :?:
Ale jak to opisałem, od razu po nałożeniu głowicy by się tak stało :?:
Myślałbym że takie objawy by się pogarszały regularnie :read2:

Oby to był czujnik spalania stukowego :toothy10:
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 04-12-2014, 12:21   

Masz takiego Galanta, że za 10 zł możesz kupić Palm V (gdzieś na necie jest lista Palmów współpracujących), do tego za 15 zł zrobić kabelek, soft ściągnąć z neta, bo jest darmowy (MMCd 1.8 na przykład) i obejrzeć przebiegi z czujnika stukowego na bieżąco.

Do dobrego zrobienia panewek oczywiście jest sporo roboty, bo trzeba rozebrać dół silnika (pomimo, że pompa oleju jest dostępna od zewnątrz, to jednak druga panewka wałka jest głębiej).

Jeśli zmiana nastąpiła po wymianie głowicy, to tu szukałbym przyczyny - źle ustawiony rozrząd, błędy w montażu głowicy, jakiś brak styku w kabelkach, układ zaworów itd.
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 04-12-2014, 22:43   

KsiadzRobak, Dziś byłem u szweda i pożyczyłem czujnik.
Wkręciłem z wielką nadzieją.
Przy uruchomieniu silnika nadzieja prysła :evil:

Koło zamachowe jedyne co mi przychodzi na myśl :!:
Jak dużo prawdopodobieństwo że to jest to :?:
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-12-2014, 06:50   

Nie da sie ustawić złe koła zamachowego. Można go co najwyżej nie dokręcić, ale efekty dźwiękowe towarzyszące wibracjom są nie do opisania :)

Balans na 99,999999999999999% - pojedzie może do mechanika, bo jak narazie to chyba kluczowymi kręci piekarz
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-12-2014, 08:24   

franek1994 napisał/a:

Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe


A powiedziałeś mu, żeby sprawdził śrubokrętem i na znaki, a nie tylko na znaki? Bo na forum znajdę Ci co najmniej 3 historie gdzie mechanik dawał głowę, że to nie ukryty wałek balansowy....
 
 
franek1994 
Forumowicz
E38A Special Edition


Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 128
Skąd: Zamość
Wysłany: 05-12-2014, 09:08   

krzychu,

Nie pokazywałem mu.
Śrubokręt jak daleko ma wchodzić w dziurkę inspekcyjną? (bo to chyba odleglość ma się sprawdzić tam? ) czy wtedy położenie tłoków ma znaczenie?

Zanim oddawałem auto do mechanika, to sam sprawdzałem śrubokrętem głębokość. Wartość była 14cm przy nieznanym położeniu tłoków
_________________
10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-12-2014, 09:33   

Rozrząd musi być wtedy na znaki. Jak się nie zgadza to trzeba obrócić na następne znaki. Ponieważ ten śrubokręt wejście w co 2 lub co 3 obrót (tak się mi wydaje).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.