[E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika |
Autor |
Wiadomość |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 26-11-2014, 13:00 [E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika
|
|
|
Siemanko
G6 2,0 8v
Wibruje mi silnik w zakresie 1.800 i 2.500 obrotów
Wymienione zostało:
Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
A ten drugi nie sprawdzał.
A poduszki silnika są w dobrym stanie
Objawy się zaczęły jakieś 8 mieś temu, po tym jak głowice zamontowałem.
Żeby się dostać do rozrządu odkręciłem tylko jedną poduszkę silnika (ta poduszka niedaleko pompy hamulca)
Pamiętam że wtedy odkręcałem czujnik spalania stukowego i mi upadł.
Później go wkręciłem zwykłym kluczem z wyczuciem, i niewiadomo jak mocno (powinno być 22Nm)
Po uruchomieniu silnika, wibracje te występowały w zakresie 4.500 i 6.000 obrotów
Na te wakacje mi mechanicy wyciągali silnik, i silnik był oddzielony od tak zwanych sanek
Po odebraniu auta te wibracje się przeniosły na zakres 1.800 i 2.500 obrotów
A to bardzo denerwuję
Co podejrzewacie?
Ja podejrzewam:
źle ustawiony kąd zapłonu (mam LPG, więc poleca się kąt 8 stopni)
Źle zamontowane poduszki silnika (trzeba poluzować wszystkie, i dać silnikowi się ułożyć i wtedy dokręcić)
Czujnik spalania stukowego mógł się uszkodzić (mam samochód zapasowy E33A, mogę wykręcić i sprawdzić czy to to, o ile pasuję do E38A)
E?T15077
9Z27 ("?" znak znaczy że nie doczytałem się co tam pisze)
Dzięki z góry wszystkim za pomóc żyjcie w pokoju |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-11-2014, 16:09
|
|
|
franek1994 napisał/a: | Wymienione zostało:
Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
A ten drugi nie sprawdzał. |
To niech sprawdzi. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 26-11-2014, 17:51
|
|
|
Hubeeert, Ten jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu
A ile ma ten drugi (to ten niesprawdzony wałek) |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 27-11-2014, 08:47
|
|
|
franek1994 napisał/a: | jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu | niestety - nie
wał ma 24 zęby, pompa oleju 18 a zębatka balansu jak dobrze pamiętam ma 19 - wszystko do sprawdzenia jest, ale na pewno nie 1:1 |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 02-12-2014, 19:06
|
|
|
KsiadzRobak, Hubeeert,
Kąt wyprzedzenia zapłonu
LPG 8 stopni
Pb 5 stopni (-+2 stopnie)
Dobrze wyczytałem panowie? |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 03-12-2014, 08:51
|
|
|
nie znam się na LPG
normalny kąt dla 4G63 to +5 +/-2 - tak jak piszesz |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 03-12-2014, 19:12
|
|
|
Hubeeert, KsiadzRobak,
Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe
Mi powiedział że to źle koło zamachowe może być ustawione
Co wy o tym myślicie w konia mnie robi i naciąga kase |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 04-12-2014, 08:44
|
|
|
a koło było ściągane?
zawsze warto mu się przyjrzeć, jednak nie znam przypadku aby to ono było winne
wałki a konkretnie ich panewki się zużywają i dlatego najczęściej to jednak one są winne (szczególnie wałek na pompie oleju) |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 04-12-2014, 10:02
|
|
|
KsiadzRobak, Jak to panewki, na wałkach balansowych to raczej DUŻO roboty
Ale jak to opisałem, od razu po nałożeniu głowicy by się tak stało
Myślałbym że takie objawy by się pogarszały regularnie
Oby to był czujnik spalania stukowego |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 04-12-2014, 12:21
|
|
|
Masz takiego Galanta, że za 10 zł możesz kupić Palm V (gdzieś na necie jest lista Palmów współpracujących), do tego za 15 zł zrobić kabelek, soft ściągnąć z neta, bo jest darmowy (MMCd 1.8 na przykład) i obejrzeć przebiegi z czujnika stukowego na bieżąco.
Do dobrego zrobienia panewek oczywiście jest sporo roboty, bo trzeba rozebrać dół silnika (pomimo, że pompa oleju jest dostępna od zewnątrz, to jednak druga panewka wałka jest głębiej).
Jeśli zmiana nastąpiła po wymianie głowicy, to tu szukałbym przyczyny - źle ustawiony rozrząd, błędy w montażu głowicy, jakiś brak styku w kabelkach, układ zaworów itd. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 04-12-2014, 22:43
|
|
|
KsiadzRobak, Dziś byłem u szweda i pożyczyłem czujnik.
Wkręciłem z wielką nadzieją.
Przy uruchomieniu silnika nadzieja prysła
Koło zamachowe jedyne co mi przychodzi na myśl
Jak dużo prawdopodobieństwo że to jest to |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-12-2014, 06:50
|
|
|
Nie da sie ustawić złe koła zamachowego. Można go co najwyżej nie dokręcić, ale efekty dźwiękowe towarzyszące wibracjom są nie do opisania
Balans na 99,999999999999999% - pojedzie może do mechanika, bo jak narazie to chyba kluczowymi kręci piekarz |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-12-2014, 08:24
|
|
|
franek1994 napisał/a: |
Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe
|
A powiedziałeś mu, żeby sprawdził śrubokrętem i na znaki, a nie tylko na znaki? Bo na forum znajdę Ci co najmniej 3 historie gdzie mechanik dawał głowę, że to nie ukryty wałek balansowy.... |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 05-12-2014, 09:08
|
|
|
krzychu,
Nie pokazywałem mu.
Śrubokręt jak daleko ma wchodzić w dziurkę inspekcyjną? (bo to chyba odleglość ma się sprawdzić tam? ) czy wtedy położenie tłoków ma znaczenie?
Zanim oddawałem auto do mechanika, to sam sprawdzałem śrubokrętem głębokość. Wartość była 14cm przy nieznanym położeniu tłoków |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-12-2014, 09:33
|
|
|
Rozrząd musi być wtedy na znaki. Jak się nie zgadza to trzeba obrócić na następne znaki. Ponieważ ten śrubokręt wejście w co 2 lub co 3 obrót (tak się mi wydaje). |
|
|
|
 |
|