ABS |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 23-07-2012, 12:58
|
|
|
A jak chodzi sam zacisk na śrubach pływających? Zbyt dużo smaru w prowadnicach może blokować zacisk. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Pioterek_65
Nowy Forumowicz
Auto: sigma 1995 12 zaworów
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 2 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 23-07-2012, 16:24
|
|
|
Problem w tym że po zdjęciu zacisku i przy pomocy ścisku nie można cofnąć tłoczków .
Nie drgną ani na mm . Dopiero popuszczenie przewodu hamulcowego na pompie ABS powoduje wyciek płynu i chowanie się tłoczków.
Ale popuszczenie na pompie hamulcowej nic nie daje bo pompa ABS trzyma ciśnienie . |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 23-07-2012, 16:49
|
|
|
Podmieniliście już pompę, więc raczej wina nie będzie leżeć po jej stronie. Sprawdzaliście również drożność przewodów, więc niby wszystko OK. Ja jednak spróbował bym jeszcze wymienić przewód elastyczny, który mógł się rozwarstwić w środku i zamyka przepływ płynu w powrotną stronę. Dopiero zmniejszenie ciśnienia przez odkręcenie przewodu przy pompie ABS przywraca jego drożność. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Bartek_Wu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: WWA
|
Wysłany: 20-08-2013, 14:04
|
|
|
Podłączę się.
Wymieniali mi małżety i kiedy odebrałem samochód okazało się że ABS włącza się przy delikatnym naciśnięciu hamulca, przy małej prędkości. Potem się już tradycyjnie wyłącza w ogóle, zapala sie kontrolka ANTI-lock. Gdzie szukać problemu ? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-08-2013, 15:42
|
|
|
Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniku przy pompie ABS? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Bartek_Wu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: WWA
|
Wysłany: 20-08-2013, 18:41
|
|
|
Nie. A gdzie ta pompa jest ? |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 20-08-2013, 19:04
|
|
|
za lewą lampą, musisz zdjąć zbiorniczek płynu spryskiwaczy. |
|
|
|
 |
Bartek_Wu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: WWA
|
Wysłany: 20-08-2013, 19:07
|
|
|
No to muszę sprawdzić.
Na zgaszonym pokazuje błąd 35, a na zapalonym błąd 21. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-08-2013, 21:07
|
|
|
Błąd 21, sygnalizuje problem z którymś czujnikiem ABS. Serwisówka podpowiada by w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancje poszczególnych czujników, oraz odległość pomiędzy zębatkami.
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Bartek_Wu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: WWA
|
Wysłany: 21-08-2013, 07:53
|
|
|
Wielkie dzięki Wojtas ! (i mazda1000 !)
A mógłbyś mi jeszcze zapodać info gdzie jest komp ABS, i może masz cały schemat ?
Będę musiał z tym pojechać do gościa i oczywiście zacznę od prześwitu między czujnikami, ale że nie mam możliwości żeby tam jeździć kilka razy, to będę chciał żeby też mi sprawdzili ciągłość obwodów, jak każe serwisówka. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3558 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-08-2013, 07:58
|
|
|
Komp znajduje się w bagażniku, pod lewym bokiem tapicerki. Schemat znajdziesz w serwisowe. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-11-2014, 17:44
|
|
|
Chłopy, wywala mi na ABSsie kod błędu nr 15 (kontrolka ABSu się świeci oczywiście)- możecie podpowiedzieć co to za błąd ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-11-2014, 17:55
|
|
|
marycjusz napisał/a: | Chłopy, wywala mi na ABSsie kod błędu nr 15 (kontrolka ABSu się świeci oczywiście)- możecie podpowiedzieć co to za błąd ? |
Przerwa w obwodzie któregoś z czujników. Najlepiej sprawdź rezystancje czujników (przód 1.4-2.2 kΩ, tył 1.3-2.1 kΩ) przy wtyczkach, a jeśli będzie OK to znaczy że gdzieś są problemy w instalacji. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-11-2014, 17:53
|
|
|
ok, dzięki ! sprawdzę to
[ Dodano: 15-01-2015, 00:19 ]
lukasz12 napisał/a: | Przerwa w obwodzie któregoś z czujników | No i zgadza się tylny lewy czujnik do wymiany. Dzięki za pomoc !
[ Dodano: 20-03-2015, 10:11 ]
Dalej mam problem z tym ABSem - czujnik wymieniłem z dawcy - jest ok, bo kontrolka od ABSu nie świeci się już, ale tylko do momentu kiedy autem osiągnę prędkość 90 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości kontrolka ABSu włącza się i ABS nie działa. o co caman ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
|