Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3558
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-07-2012, 12:58   

A jak chodzi sam zacisk na śrubach pływających? Zbyt dużo smaru w prowadnicach może blokować zacisk.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Pioterek_65 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 1995 12 zaworów
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 23-07-2012, 16:24   

Problem w tym że po zdjęciu zacisku i przy pomocy ścisku nie można cofnąć tłoczków .
Nie drgną ani na mm . Dopiero popuszczenie przewodu hamulcowego na pompie ABS powoduje wyciek płynu i chowanie się tłoczków.
Ale popuszczenie na pompie hamulcowej nic nie daje bo pompa ABS trzyma ciśnienie .
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3558
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-07-2012, 16:49   

Podmieniliście już pompę, więc raczej wina nie będzie leżeć po jej stronie. Sprawdzaliście również drożność przewodów, więc niby wszystko OK. Ja jednak spróbował bym jeszcze wymienić przewód elastyczny, który mógł się rozwarstwić w środku i zamyka przepływ płynu w powrotną stronę. Dopiero zmniejszenie ciśnienia przez odkręcenie przewodu przy pompie ABS przywraca jego drożność.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bartek_Wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: WWA
Wysłany: 20-08-2013, 14:04   

Podłączę się.
Wymieniali mi małżety i kiedy odebrałem samochód okazało się że ABS włącza się przy delikatnym naciśnięciu hamulca, przy małej prędkości. Potem się już tradycyjnie wyłącza w ogóle, zapala sie kontrolka ANTI-lock. Gdzie szukać problemu ?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3558
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-08-2013, 15:42   

Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniku przy pompie ABS?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bartek_Wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: WWA
Wysłany: 20-08-2013, 18:41   

Nie. A gdzie ta pompa jest ?
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 20-08-2013, 19:04   

za lewą lampą, musisz zdjąć zbiorniczek płynu spryskiwaczy.
 
 
Bartek_Wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: WWA
Wysłany: 20-08-2013, 19:07   

No to muszę sprawdzić.
Na zgaszonym pokazuje błąd 35, a na zapalonym błąd 21.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3558
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-08-2013, 21:07   

Błąd 21, sygnalizuje problem z którymś czujnikiem ABS. Serwisówka podpowiada by w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancje poszczególnych czujników, oraz odległość pomiędzy zębatkami.



_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bartek_Wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: WWA
Wysłany: 21-08-2013, 07:53   

Wielkie dzięki Wojtas ! (i mazda1000 !)
A mógłbyś mi jeszcze zapodać info gdzie jest komp ABS, i może masz cały schemat ?
Będę musiał z tym pojechać do gościa i oczywiście zacznę od prześwitu między czujnikami, ale że nie mam możliwości żeby tam jeździć kilka razy, to będę chciał żeby też mi sprawdzili ciągłość obwodów, jak każe serwisówka.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3558
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-08-2013, 07:58   

Komp znajduje się w bagażniku, pod lewym bokiem tapicerki. Schemat znajdziesz w serwisowe.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-11-2014, 17:44   

Chłopy, wywala mi na ABSsie kod błędu nr 15 (kontrolka ABSu się świeci oczywiście)- możecie podpowiedzieć co to za błąd ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-11-2014, 17:55   

marycjusz napisał/a:
Chłopy, wywala mi na ABSsie kod błędu nr 15 (kontrolka ABSu się świeci oczywiście)- możecie podpowiedzieć co to za błąd ?


Przerwa w obwodzie któregoś z czujników. Najlepiej sprawdź rezystancje czujników (przód 1.4-2.2 kΩ, tył 1.3-2.1 kΩ) przy wtyczkach, a jeśli będzie OK to znaczy że gdzieś są problemy w instalacji.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-11-2014, 17:53   

ok, dzięki ! sprawdzę to

[ Dodano: 15-01-2015, 00:19 ]
lukasz12 napisał/a:
Przerwa w obwodzie któregoś z czujników
No i zgadza się ;) tylny lewy czujnik do wymiany. Dzięki za pomoc !

[ Dodano: 20-03-2015, 10:11 ]
Dalej mam problem z tym ABSem - czujnik wymieniłem z dawcy - jest ok, bo kontrolka od ABSu nie świeci się już, ale tylko do momentu kiedy autem osiągnę prędkość 90 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości kontrolka ABSu włącza się i ABS nie działa. o co caman ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.