Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Rdek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 05-02-2015, 20:16   

Narzędzia się znajdą, trochę umiejętności też, natomiast wiedzy o tym silniku za dużej nie mam niestety.
Co masz na myśli mówiąc "pełnej regeneracji" ? :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-02-2015, 21:27   

Sprawdzenie prowadnic zaworów, kontrola szczelności, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze itd
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Rdek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 05-02-2015, 21:43   

To wszystko sprawadzą w miejscu gdzie oddam głowicę do planowania bo podobno kolesie dobrze się na tym znają, Co jeszcze trzeba wymienić wymieniając uszczelkę pod głowicą?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-02-2015, 21:52   

Rozrząd, płyn chłodniczy, olej silnikowy z filtrem, skontrolowac hydrauliczne popychacze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-02-2015, 22:22   

robertdg, nie taniej, łatwiej i sensowniej było by silnik wymienić?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-02-2015, 22:37   

I tak i nie, z jednej strony zrobisz i wiesz co masz, z drugiej strony kupujesz używke i musisz przy niej wymienić chociazby rozrząd z płynami i filtrami, wymiana silnika nieco drozsza od zrzucenia głowicy, kwestia kalkulacji, przy zaoszczędzeniu przysłowiowej stówki chyba nei warto się szarpać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-02-2015, 22:39   

kwestia sprawdzonego źródła i zostają płyny rozrząd i przekładka :D
Ja w pajero byłem zachwycony po przekładce, ale dawca był 100% pewny :)
Mój klepie jak wściekły. Szukam silnika, stawiam a garażu na półkę i jak ten padnie to przekładkę robię be inwestowania 24*29zł :D
 
 
Rdek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 05-02-2015, 22:59   

Olej i płyny to już mam i o tym wiem, rozrząd był wymieniany nie tak dawno z tego co wiem, dlaczego trzeba go też wymieniać? Co do popychaczy wydaje mi się że lekko je zaczyna być słychać może dlatego że olej nadaje się już do wymiany, z tego co zauważyłem dzisiaj sprawdzając ciśnienie to dwie uszczelki (te pod pokrywą zaworów w miejscu kanałów na świece) są do wymiany, jedna cieknie konkretnie a druga zaczyna się leciuteńko sączyć.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2015, 07:21   

Oczywistym jest też nowy komplet uszczelek wystepujących przy wymianie uszczelki do głowicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2015, 07:25   

Rdek napisał/a:
rozrząd był wymieniany nie tak dawno [...] dlaczego trzeba go też wymieniać?

Chociażby dlatego, że paska rozrządu (w teorii) nie zakłada się drugi raz.

Rdek napisał/a:
z tego co wiem

Czyli to nie Ty robiłeś ten rozrząd? :)
To musowo do zmiany...
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Rdek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 08-02-2015, 23:22   

A więc pasek na pewno wymienię, ale pomijając to, poszukuję kompletu uszczelek które będę potrzebował do całości, na aledrogo znalazłem coś takiego,
http://allegro.pl/komplet...5019251677.html
Warto zawracać sobie tym głowę czy lepiej kupić coś lepszej firmy? Jak by ktoś podrzucił jakiś link z uszczelkami byłbym wdzięczny :)
 
 
grzesiek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2015, 13:55   siwy dym

Koledzy,
prośba o opnie w temacie dymiącego na siwo Galeona (EA2A).
dymienie pojawia się po kilku\kilkunasto minutowym toczeniu się w korku. Później, jak już da się jechać normalnie, przez kilka km. jeszcze dymi i w końcu przestaje.
Nie dymi przy odpalanie, czy ostrzejszej jeździe.
Na początku obstawiałem uszczelniacze, ale im dłużej o tym myślę, tym bardziej obawiam sie że to pierścienie olejowe...
Ile może kosztować naprawa w przypadku jeśli to pierścienie?
Cena to dość istotna kwestia - auto z 98r z przebiegiem 303kkm i kilkoma innymi niesprawnościami (nie wiem po prostu czy warto)...
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-09-2015, 14:02   

To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
grzesiek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2015, 14:17   

Marcino napisał/a:
To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:)

chciałbym :)
niestety czuć olejem ten dym. dodatkowo zaczęło się tak robić jakoś 3-4msc temu, a przez 7 lat jak nim jeżdżę takich "ficzerów" nie miał.
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 09-09-2015, 15:32   

grzesiek_m napisał/a:
Na początku obstawiałem uszczelniacze, ale im dłużej o tym myślę, tym bardziej obawiam sie że to pierścienie olejowe...

Jeżeli uszczelniacze to po odpuszczeniu gazu zadymi i przeważnie po odpaleniu jak zimny na niebiesko , sprawdz jeszcze odmę czy przypadkiem nie robi sie mgła olejowa
grzesiek_m napisał/a:
obawiam sie że to pierścienie olejowe...

Ubywa oleju ? płyn chłodniczy w normie ?
Marcino napisał/a:
To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:)

Większość aut i nie tylko jeżeli się nie rozgrzeje taki będzie efekt ciepłe spaliny i zimny tłumik
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.