[EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Rdek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 05-02-2015, 20:16
|
|
|
Narzędzia się znajdą, trochę umiejętności też, natomiast wiedzy o tym silniku za dużej nie mam niestety.
Co masz na myśli mówiąc "pełnej regeneracji" ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-02-2015, 21:27
|
|
|
Sprawdzenie prowadnic zaworów, kontrola szczelności, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze itd |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Rdek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 05-02-2015, 21:43
|
|
|
To wszystko sprawadzą w miejscu gdzie oddam głowicę do planowania bo podobno kolesie dobrze się na tym znają, Co jeszcze trzeba wymienić wymieniając uszczelkę pod głowicą? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-02-2015, 21:52
|
|
|
Rozrząd, płyn chłodniczy, olej silnikowy z filtrem, skontrolowac hydrauliczne popychacze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-02-2015, 22:22
|
|
|
robertdg, nie taniej, łatwiej i sensowniej było by silnik wymienić? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-02-2015, 22:37
|
|
|
I tak i nie, z jednej strony zrobisz i wiesz co masz, z drugiej strony kupujesz używke i musisz przy niej wymienić chociazby rozrząd z płynami i filtrami, wymiana silnika nieco drozsza od zrzucenia głowicy, kwestia kalkulacji, przy zaoszczędzeniu przysłowiowej stówki chyba nei warto się szarpać. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-02-2015, 22:39
|
|
|
kwestia sprawdzonego źródła i zostają płyny rozrząd i przekładka
Ja w pajero byłem zachwycony po przekładce, ale dawca był 100% pewny
Mój klepie jak wściekły. Szukam silnika, stawiam a garażu na półkę i jak ten padnie to przekładkę robię be inwestowania 24*29zł |
|
|
|
 |
Rdek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 05-02-2015, 22:59
|
|
|
Olej i płyny to już mam i o tym wiem, rozrząd był wymieniany nie tak dawno z tego co wiem, dlaczego trzeba go też wymieniać? Co do popychaczy wydaje mi się że lekko je zaczyna być słychać może dlatego że olej nadaje się już do wymiany, z tego co zauważyłem dzisiaj sprawdzając ciśnienie to dwie uszczelki (te pod pokrywą zaworów w miejscu kanałów na świece) są do wymiany, jedna cieknie konkretnie a druga zaczyna się leciuteńko sączyć. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2015, 07:21
|
|
|
Oczywistym jest też nowy komplet uszczelek wystepujących przy wymianie uszczelki do głowicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-02-2015, 07:25
|
|
|
Rdek napisał/a: | rozrząd był wymieniany nie tak dawno [...] dlaczego trzeba go też wymieniać? |
Chociażby dlatego, że paska rozrządu (w teorii) nie zakłada się drugi raz.
Rdek napisał/a: | z tego co wiem |
Czyli to nie Ty robiłeś ten rozrząd?
To musowo do zmiany... |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Rdek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 08-02-2015, 23:22
|
|
|
A więc pasek na pewno wymienię, ale pomijając to, poszukuję kompletu uszczelek które będę potrzebował do całości, na aledrogo znalazłem coś takiego,
http://allegro.pl/komplet...5019251677.html
Warto zawracać sobie tym głowę czy lepiej kupić coś lepszej firmy? Jak by ktoś podrzucił jakiś link z uszczelkami byłbym wdzięczny |
|
|
|
 |
grzesiek_m
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2015, 13:55 siwy dym
|
|
|
Koledzy,
prośba o opnie w temacie dymiącego na siwo Galeona (EA2A).
dymienie pojawia się po kilku\kilkunasto minutowym toczeniu się w korku. Później, jak już da się jechać normalnie, przez kilka km. jeszcze dymi i w końcu przestaje.
Nie dymi przy odpalanie, czy ostrzejszej jeździe.
Na początku obstawiałem uszczelniacze, ale im dłużej o tym myślę, tym bardziej obawiam sie że to pierścienie olejowe...
Ile może kosztować naprawa w przypadku jeśli to pierścienie?
Cena to dość istotna kwestia - auto z 98r z przebiegiem 303kkm i kilkoma innymi niesprawnościami (nie wiem po prostu czy warto)... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-09-2015, 14:02
|
|
|
To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
grzesiek_m
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2015, 14:17
|
|
|
Marcino napisał/a: | To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:) |
chciałbym
niestety czuć olejem ten dym. dodatkowo zaczęło się tak robić jakoś 3-4msc temu, a przez 7 lat jak nim jeżdżę takich "ficzerów" nie miał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 09-09-2015, 15:32
|
|
|
grzesiek_m napisał/a: | Na początku obstawiałem uszczelniacze, ale im dłużej o tym myślę, tym bardziej obawiam sie że to pierścienie olejowe... |
Jeżeli uszczelniacze to po odpuszczeniu gazu zadymi i przeważnie po odpaleniu jak zimny na niebiesko , sprawdz jeszcze odmę czy przypadkiem nie robi sie mgła olejowa
grzesiek_m napisał/a: | obawiam sie że to pierścienie olejowe... |
Ubywa oleju ? płyn chłodniczy w normie ?
Marcino napisał/a: | To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:) |
Większość aut i nie tylko jeżeli się nie rozgrzeje taki będzie efekt ciepłe spaliny i zimny tłumik |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|