Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z układem kierowniczym
Autor Wiadomość
Pinokio
[Usunięty]

  Wysłany: 28-09-2008, 23:13   Kierownica nie powraca!

Witam, mam problem z kierownicą, która po skręcie nie powraca .
Ja się przyzwyczaiłam, ale znajomi twierdzą, że to poważny problem.
Faktycznie, takiego problemu nie miałam z moim Fiatem CC:)
Jako,że mój CZ3 jest jeszcze na gwarancji-do 6.10.08, wstawiłam go do serwisu.
W serwisie nie stwierdzili żadnych usterek i uraczyli mnie wykładem,że Colt ma inny rodzaj wspomagania. Co robić??
 
 
Gorzkim
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2008, 08:40   

przeważnie w aucie ze wspomaganiem kierownica nie wraca tak energicznie jak bez wspomagania, tak wiec stanu z fiata cc na pewno w colcie nie uzyskasz. niemniej jednak u mnie w cz3 kierownica wraca.

proponuje ustawic zbieżność. koszt w serwisie ok 100pln, w warsztacie ok 50pln. ja już u siebie 3 razy ustawialem (m.n. mialem problem z ustawieniem kierownicy na wprost) i wydaje mi sie ze warto zrobic to co jakis czas.

pozdrawiam!
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2008, 12:25   

u moch rodziców CZ5 wraca, nie szybko ale wraca
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 29-09-2008, 13:45   

jeżeli wszystko jest ok bo niby sprawne itd to geometrie można poprawić...(o ile się da...)
Z innego forum :P
Cytat:
Kat wyprzedzenia sworznia rob na maxa jaki mozesz.Przesuniecie koł do przodu naprawde przynosi niesamowity efekt jezeli chodzi o predkosc odbijanie kierownicy
. tylko nie zawsze idzie to poprawić przy seryjnym zawieszeniu...
Chodzi oczywiście o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy...
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
46Marek 
Forumowicz

Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 71
Skąd: GOCŁAW
Wysłany: 05-10-2008, 11:35   

- maiłem parę razy podobny przypadek przy szybkich nawrotach ,
kierownica zostawała .Ale sądziłem że to wina szerokich opon
( 195 )
 
 
Colt 1.5 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-02-2015, 22:02   Problem z układem kierowniczym

Cześć

krótko: nowy zakup w rodzinie (drugi samochód do miasta), Colt 2007r. 1.5, 5d

Problem: układ kierowniczy, chyba maglownica lub silnik

1) jak wchodzę w zakręt to samochód nie wychodzi z niego sam, lekko prostuje, ale muszę użyć siły aby wyprostować koła,

2) jadąc prosto nie mogę ustawić stałego kierunku, ciągle muszę kontrować to w lewo to w prawo

trafiłem do nieautoryzowanego warsztatu i pierwsza na odstrzał poszła maglownica z silnikiem, po wymianie jej na regenerowaną ustawiłem zbieżność i nadal to samo.

Jak nie rozwiążę problemu w ciągu tygodnia to muszę poszukać czegoś innego... jeśli ktoś ma jakiś pomysł to poproszę o info na mail pawelwnek@home.pl lub wpis w post

Z góry dzięki
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-02-2015, 08:07   

Po drodze zostają jeszcze sworznie zawieszenia, układu kierowniczego oraz kolumn amortyzatora, jezeli któryś z tych elementów bedzie zastany, zatarty to też będzie powodowac takie zachowanie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 10-02-2015, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Colt 1.5 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-02-2015, 19:43   

Dzięki za podpowiedź. Poszukam przyczyny i dam znać co znalazłem.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-02-2015, 10:43   

Colt 1.5 napisał/a:
1) jak wchodzę w zakręt to samochód nie wychodzi z niego sam, lekko prostuje, ale muszę użyć siły aby wyprostować koła,

2) jadąc prosto nie mogę ustawić stałego kierunku, ciągle muszę kontrować to w lewo to w prawo


Ad. 1. Nie zwróciłem uwagi na to
Ad. 2. Mam to samo, przyzwyczaiłem się. Dodam że te kontry są niewielkie. W sumie jazda wymaga więcej koncentracji na drodze i tyle (ale to chyba dobrze).
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
michalcolt 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 27
Skąd: Krak
Wysłany: 11-02-2015, 12:31   

ad2) colt jest trochę wysoki dlatego jest wrażliwy na podmuchy wiatru i czasami trzeba kontrować
 
 
Colt 1.5 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-02-2015, 17:52   

Co do wiatru to akurat utwardzenie układu kierowniczego podczas jazdy 90+ skutecznie pomaga w bocznych podmuchach. Jeżdżę Suzuki Swift'em w pracy i ten to potrafi pas zmienić jak mocno dostanie w bok.

Gorzej jest w Colcie z tym wychodzeniem z zakrętów. Jakbym się zapomniał to bym w rowie wylądował. Dzwoniłem dzisiaj do Mitsubishi w Szczecinie i powiedzieli mi, że może to być błachostka na końcu kolumny kierowniczej.

Wrócę do warsztatu od wymiany maglownicy. Jak nic nie poprawią to pojadę do autoryzowanego serwisu na diagnostykę.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-02-2015, 21:43   

Ja bym najpierw przejechał się innym Coltem, może na spotkaniu lokalnych Mitsumaniaków,
bo może się okazać, że ten typ tak ma i będziesz naprawiał nienaprawialne, wydasz kasę i jeszcze będziesz miał nerwy i pretensje...

powodzenia
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
lech55 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 200
Skąd: Chojnów
Wysłany: 11-02-2015, 22:58   

Sprawdź zawieszenie u dobrego diagnosty, kosztuje to niewiele, a uzyskasz odpowiedź na swoje problemy.
 
 
Colt 1.5 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-03-2015, 20:43   no i dalej lipa

Maglownica wymieniona, przy teście warsztat wskazał następującą usterkę: przy 40km/h wspomaganie całkowicie się wyłącza. Kupiłem modul sterownika do tego silnika i teraz pytanie: czy dostanę sie do niego sam? Jeśli tak to gdzie on jest? Chcę wyciąć stary, wpiąć nowy, zrobić rundę honorową i albo usiąść bezsilnie na krawężniku albo otworzyć z uśmiechem browar ;) jakieś wskazówki w poszukiwaniach, tajne mapy???
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 14-04-2015, 10:09   

To o czym piszesz jest normalne w Coltach. Nie szukaj bo nie ma czego szukać. Wyłączanie wspomagania przy wyższych prędkościach jest również normalne - chodzi o lepsze wyczucie zachowywania się pojazdu na drodze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.