Problem z układem kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Pinokio [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2008, 23:13 Kierownica nie powraca!
|
|
|
Witam, mam problem z kierownicą, która po skręcie nie powraca .
Ja się przyzwyczaiłam, ale znajomi twierdzą, że to poważny problem.
Faktycznie, takiego problemu nie miałam z moim Fiatem CC:)
Jako,że mój CZ3 jest jeszcze na gwarancji-do 6.10.08, wstawiłam go do serwisu.
W serwisie nie stwierdzili żadnych usterek i uraczyli mnie wykładem,że Colt ma inny rodzaj wspomagania. Co robić?? |
|
|
|
 |
Gorzkim [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2008, 08:40
|
|
|
przeważnie w aucie ze wspomaganiem kierownica nie wraca tak energicznie jak bez wspomagania, tak wiec stanu z fiata cc na pewno w colcie nie uzyskasz. niemniej jednak u mnie w cz3 kierownica wraca.
proponuje ustawic zbieżność. koszt w serwisie ok 100pln, w warsztacie ok 50pln. ja już u siebie 3 razy ustawialem (m.n. mialem problem z ustawieniem kierownicy na wprost) i wydaje mi sie ze warto zrobic to co jakis czas.
pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-09-2008, 12:25
|
|
|
u moch rodziców CZ5 wraca, nie szybko ale wraca |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 29-09-2008, 13:45
|
|
|
jeżeli wszystko jest ok bo niby sprawne itd to geometrie można poprawić...(o ile się da...)
Z innego forum Cytat: | Kat wyprzedzenia sworznia rob na maxa jaki mozesz.Przesuniecie koł do przodu naprawde przynosi niesamowity efekt jezeli chodzi o predkosc odbijanie kierownicy | . tylko nie zawsze idzie to poprawić przy seryjnym zawieszeniu...
Chodzi oczywiście o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy... |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 05-10-2008, 11:35
|
|
|
- maiłem parę razy podobny przypadek przy szybkich nawrotach ,
kierownica zostawała .Ale sądziłem że to wina szerokich opon
( 195 ) |
|
|
|
 |
Colt 1.5
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-02-2015, 22:02 Problem z układem kierowniczym
|
|
|
Cześć
krótko: nowy zakup w rodzinie (drugi samochód do miasta), Colt 2007r. 1.5, 5d
Problem: układ kierowniczy, chyba maglownica lub silnik
1) jak wchodzę w zakręt to samochód nie wychodzi z niego sam, lekko prostuje, ale muszę użyć siły aby wyprostować koła,
2) jadąc prosto nie mogę ustawić stałego kierunku, ciągle muszę kontrować to w lewo to w prawo
trafiłem do nieautoryzowanego warsztatu i pierwsza na odstrzał poszła maglownica z silnikiem, po wymianie jej na regenerowaną ustawiłem zbieżność i nadal to samo.
Jak nie rozwiążę problemu w ciągu tygodnia to muszę poszukać czegoś innego... jeśli ktoś ma jakiś pomysł to poproszę o info na mail pawelwnek@home.pl lub wpis w post
Z góry dzięki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2015, 08:07
|
|
|
Po drodze zostają jeszcze sworznie zawieszenia, układu kierowniczego oraz kolumn amortyzatora, jezeli któryś z tych elementów bedzie zastany, zatarty to też będzie powodowac takie zachowanie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 10-02-2015, 19:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Colt 1.5
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-02-2015, 19:43
|
|
|
Dzięki za podpowiedź. Poszukam przyczyny i dam znać co znalazłem. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-02-2015, 10:43
|
|
|
Colt 1.5 napisał/a: | 1) jak wchodzę w zakręt to samochód nie wychodzi z niego sam, lekko prostuje, ale muszę użyć siły aby wyprostować koła,
2) jadąc prosto nie mogę ustawić stałego kierunku, ciągle muszę kontrować to w lewo to w prawo |
Ad. 1. Nie zwróciłem uwagi na to
Ad. 2. Mam to samo, przyzwyczaiłem się. Dodam że te kontry są niewielkie. W sumie jazda wymaga więcej koncentracji na drodze i tyle (ale to chyba dobrze). |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
michalcolt
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 27 Skąd: Krak
|
Wysłany: 11-02-2015, 12:31
|
|
|
ad2) colt jest trochę wysoki dlatego jest wrażliwy na podmuchy wiatru i czasami trzeba kontrować |
|
|
|
 |
Colt 1.5
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-02-2015, 17:52
|
|
|
Co do wiatru to akurat utwardzenie układu kierowniczego podczas jazdy 90+ skutecznie pomaga w bocznych podmuchach. Jeżdżę Suzuki Swift'em w pracy i ten to potrafi pas zmienić jak mocno dostanie w bok.
Gorzej jest w Colcie z tym wychodzeniem z zakrętów. Jakbym się zapomniał to bym w rowie wylądował. Dzwoniłem dzisiaj do Mitsubishi w Szczecinie i powiedzieli mi, że może to być błachostka na końcu kolumny kierowniczej.
Wrócę do warsztatu od wymiany maglownicy. Jak nic nie poprawią to pojadę do autoryzowanego serwisu na diagnostykę. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-02-2015, 21:43
|
|
|
Ja bym najpierw przejechał się innym Coltem, może na spotkaniu lokalnych Mitsumaniaków,
bo może się okazać, że ten typ tak ma i będziesz naprawiał nienaprawialne, wydasz kasę i jeszcze będziesz miał nerwy i pretensje...
powodzenia |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
lech55
Forumowicz
Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 200 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 11-02-2015, 22:58
|
|
|
Sprawdź zawieszenie u dobrego diagnosty, kosztuje to niewiele, a uzyskasz odpowiedź na swoje problemy. |
|
|
|
 |
Colt 1.5
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2007 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-03-2015, 20:43 no i dalej lipa
|
|
|
Maglownica wymieniona, przy teście warsztat wskazał następującą usterkę: przy 40km/h wspomaganie całkowicie się wyłącza. Kupiłem modul sterownika do tego silnika i teraz pytanie: czy dostanę sie do niego sam? Jeśli tak to gdzie on jest? Chcę wyciąć stary, wpiąć nowy, zrobić rundę honorową i albo usiąść bezsilnie na krawężniku albo otworzyć z uśmiechem browar jakieś wskazówki w poszukiwaniach, tajne mapy??? |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 14-04-2015, 10:09
|
|
|
To o czym piszesz jest normalne w Coltach. Nie szukaj bo nie ma czego szukać. Wyłączanie wspomagania przy wyższych prędkościach jest również normalne - chodzi o lepsze wyczucie zachowywania się pojazdu na drodze. |
|
|
|
 |
|