Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
06-03-2015, 10:12
głośne stuki na zimnym silniku Lancer 2.0c 16V Pomocy>
Autor Wiadomość
Grendol 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Kobyłka
  Wysłany: 06-03-2015, 08:02   głośne stuki na zimnym silniku Lancer 2.0c 16V Pomocy>

:cry: Rano gdy uruchomie samochód zaczyna cos stukać w silniku jak sie rozgrzeje to dźwięk zanika czy to mogą byc popychacze?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2015, 10:13   

Tak.
Zmień olej w silniku.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-03-2015, 10:45   

Mogą ale nie muszą - jeżeli to głośne stuki, lepiej niech szybko posłucha tego ktoś wiedzący jak brzmi odgłos uderzającego tłoka w głowicę.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Grendol 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 06-03-2015, 10:53   

Jakiś olej Hubeeert, polecasz czy zalać świeżym jeżdżę na 5W40 .
Jak silnik sie rozgrzeje to stuki ustają silnik równo pracuje :| :|
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2015, 11:04   

Syntetyk zgodny z zaleceniami producenta.
jak dawno temu zmieniałeś olej?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Grendol 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 06-03-2015, 11:34   

20 tys temu
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2015, 11:35   

Jazdy po mieście czy w trasie?
 
 
Grendol 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 06-03-2015, 11:57   

Jazdy po mieście
:shock:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2015, 12:22   

Moim zdaniem jazda głownie w mieście = ciężkie warunki użytkowania
Według mojej instrukcji wymiana oleju co 15 tys, w ciężkich warunkach co 7,5 tys... W 2007 roku chyba zmienili na 20/10, ale nie ważne. Rozumiesz już w czym problem? Dlaczego nie wymieniłeś jeszcze oleju? Ile chciałeś jeździć?

Ja leję Valvoline Synpower 5W40. Paru osobą co prawda w starszej generacji tego silnika, ale pomógł na kasatory luzów.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2015, 13:23   

Grendol napisał/a:
20 tys temu
To masz odpowiedź.
Zmień olej.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-03-2015, 13:28   

krzychu napisał/a:
Moim zdaniem jazda głownie w mieście = ciężkie warunki użytkowania

Może nie tyle same warunki są ciężkie, tylko przebieg od ostatniej wymiany kompletnie nie oddaje wtedy faktycznego czasu pracy oleju i jego zużycia.

Czyli np. stoimy w korku, olej pracuje a przebieg nie rośnie nic a nic. O wiele lepszym sposobem mierzenia czasu do wymiany oleju byłby licznik motogodzin, ale takich w samochodach osobowych się nie montuje. Dlatego przy ruchu wielkomiejskim trzeba, kal Krzychu pisze, zmniejszyć czas do wymiany oleju tak bardzo, jak bardzo często mamy do czynienia z korkami.
 
 
Grendol 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 06-03-2015, 13:37   

Ok Jutro wymieniam olej i zobaczymy jak będzie z pracą silnika .Thx panowie :) :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2015, 14:12   

cefaloid - stanie w korku to tylko jeden problem. Kolejne:
- większy odsetek pracy zimnego silnika w stosunku do pracy ciepłego
- olej może być niedogrzany (nie odparowywać wody) oraz częściej pracuje na ssaniu (rozrzedzanie oleju benzyną)
- dużo więcej razy wykorzystywanie większej mocy do rozpędzenia samochodu podczas ruszania ze świateł vs utrzymywanie prędkości w trasie przez wiele km.

Wszystko to odbija się negatywnie na oleju. Licznik motogodzin byłby lepszy, ale są algorytmy (w sumie nie wiadomo do końca jak działają) do obliczania potrzeby wymiany oleju w niektórych markach.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 28-01-2016, 18:07   

Witam, ten problem dziś mnie dopadł. Olej to schel helix ultra 5w40, jakieś 11 tysi nalatane, stuki słyszalne w okolicy raczej miski olejowej, a jak osiągnie temperaturę to pszczółka się z niego robi. I pytanie głównie do autora czy wymiana oliwy pomoże, czy za bardzo dałem mu po baniakach?

Edit pasek rozrządu dość luźny koło ssącego o jakieś 10 minut w prawo i lewo lekko chodzi, czyżby napinacz? Do wymiany jeszcze mam około 20 tysięcy.

Coś średnie zainteresowanie tematem, no ale.
Olej zmieniony, dziad nie chce się uciszyć. Teraz nawet jak temperaturę osiągnie dalej klepie coś w silniku, nie mniej zauważyłem że powyżej 3,5k obrotów robi się cisza.

Ki czort?
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 29-01-2016, 14:39   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=90617

Patrzyłeś ten temat?
U mne było tak, że rano podchodziłem do auta, odpalałem go a on napierniczał bardzo. Chodził może minutę, wyłączyłem go, przyjechał po 5 min. mechanik, odpalam auto a dzwięk prawie niesłyszalny. Zimny silnik jak odpalałem, to tak jak pisałem w tym temacie...nie wiedziałem czy zgasić czy uciekać. Napinacz po zdemontowaniu mogłem bez użycia siły wcisnąć o jakieś 2 mm. Po wymianie jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.