Przesunięty przez: Hubeeert 06-03-2015, 10:12 |
głośne stuki na zimnym silniku Lancer 2.0c 16V Pomocy> |
Autor |
Wiadomość |
Grendol
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: 06-03-2015, 08:02 głośne stuki na zimnym silniku Lancer 2.0c 16V Pomocy>
|
|
|
Rano gdy uruchomie samochód zaczyna cos stukać w silniku jak sie rozgrzeje to dźwięk zanika czy to mogą byc popychacze? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2015, 10:13
|
|
|
Tak.
Zmień olej w silniku. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-03-2015, 10:45
|
|
|
Mogą ale nie muszą - jeżeli to głośne stuki, lepiej niech szybko posłucha tego ktoś wiedzący jak brzmi odgłos uderzającego tłoka w głowicę..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Grendol
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: 06-03-2015, 10:53
|
|
|
Jakiś olej Hubeeert, polecasz czy zalać świeżym jeżdżę na 5W40 .
Jak silnik sie rozgrzeje to stuki ustają silnik równo pracuje |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2015, 11:04
|
|
|
Syntetyk zgodny z zaleceniami producenta.
jak dawno temu zmieniałeś olej? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Grendol
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: 06-03-2015, 11:34
|
|
|
20 tys temu |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2015, 11:35
|
|
|
Jazdy po mieście czy w trasie? |
|
|
|
 |
Grendol
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: 06-03-2015, 11:57
|
|
|
Jazdy po mieście
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2015, 12:22
|
|
|
Moim zdaniem jazda głownie w mieście = ciężkie warunki użytkowania
Według mojej instrukcji wymiana oleju co 15 tys, w ciężkich warunkach co 7,5 tys... W 2007 roku chyba zmienili na 20/10, ale nie ważne. Rozumiesz już w czym problem? Dlaczego nie wymieniłeś jeszcze oleju? Ile chciałeś jeździć?
Ja leję Valvoline Synpower 5W40. Paru osobą co prawda w starszej generacji tego silnika, ale pomógł na kasatory luzów. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2015, 13:23
|
|
|
Grendol napisał/a: | 20 tys temu | To masz odpowiedź.
Zmień olej. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2015, 13:28
|
|
|
krzychu napisał/a: | Moim zdaniem jazda głownie w mieście = ciężkie warunki użytkowania |
Może nie tyle same warunki są ciężkie, tylko przebieg od ostatniej wymiany kompletnie nie oddaje wtedy faktycznego czasu pracy oleju i jego zużycia.
Czyli np. stoimy w korku, olej pracuje a przebieg nie rośnie nic a nic. O wiele lepszym sposobem mierzenia czasu do wymiany oleju byłby licznik motogodzin, ale takich w samochodach osobowych się nie montuje. Dlatego przy ruchu wielkomiejskim trzeba, kal Krzychu pisze, zmniejszyć czas do wymiany oleju tak bardzo, jak bardzo często mamy do czynienia z korkami. |
|
|
|
 |
Grendol
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: 06-03-2015, 13:37
|
|
|
Ok Jutro wymieniam olej i zobaczymy jak będzie z pracą silnika .Thx panowie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2015, 14:12
|
|
|
cefaloid - stanie w korku to tylko jeden problem. Kolejne:
- większy odsetek pracy zimnego silnika w stosunku do pracy ciepłego
- olej może być niedogrzany (nie odparowywać wody) oraz częściej pracuje na ssaniu (rozrzedzanie oleju benzyną)
- dużo więcej razy wykorzystywanie większej mocy do rozpędzenia samochodu podczas ruszania ze świateł vs utrzymywanie prędkości w trasie przez wiele km.
Wszystko to odbija się negatywnie na oleju. Licznik motogodzin byłby lepszy, ale są algorytmy (w sumie nie wiadomo do końca jak działają) do obliczania potrzeby wymiany oleju w niektórych markach. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 28-01-2016, 18:07
|
|
|
Witam, ten problem dziś mnie dopadł. Olej to schel helix ultra 5w40, jakieś 11 tysi nalatane, stuki słyszalne w okolicy raczej miski olejowej, a jak osiągnie temperaturę to pszczółka się z niego robi. I pytanie głównie do autora czy wymiana oliwy pomoże, czy za bardzo dałem mu po baniakach?
Edit pasek rozrządu dość luźny koło ssącego o jakieś 10 minut w prawo i lewo lekko chodzi, czyżby napinacz? Do wymiany jeszcze mam około 20 tysięcy.
Coś średnie zainteresowanie tematem, no ale.
Olej zmieniony, dziad nie chce się uciszyć. Teraz nawet jak temperaturę osiągnie dalej klepie coś w silniku, nie mniej zauważyłem że powyżej 3,5k obrotów robi się cisza.
Ki czort? |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 29-01-2016, 14:39
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=90617
Patrzyłeś ten temat?
U mne było tak, że rano podchodziłem do auta, odpalałem go a on napierniczał bardzo. Chodził może minutę, wyłączyłem go, przyjechał po 5 min. mechanik, odpalam auto a dzwięk prawie niesłyszalny. Zimny silnik jak odpalałem, to tak jak pisałem w tym temacie...nie wiedziałem czy zgasić czy uciekać. Napinacz po zdemontowaniu mogłem bez użycia siły wcisnąć o jakieś 2 mm. Po wymianie jest ok. |
|
|
|
 |
|